Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer iets langzamer laten lopen d.m.v ringen in de gasschuif

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65745 - brommer iets langzamer laten lopen ...
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 29-12-2011 20:06 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
[...]


ja daar heb je gelijk in, maar ik heb toch niet graag dat mijn brommer in beslag wordt genomen bij 3 keer rollerbank boete.
maar als dat klopt wat jij zegt dan is het al een stuk beter.


Zolang jij niet meer als 30km/h constructiesnelheid overschrijdt is er niets aan de hand, onder de 75 houden dus, als je toch 2 punten op de een of ander manier pakt, begrens je hem gewoon op 50 toch?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Je kent me niet eens, dus droom maar lekker verder.


Het enige wat ik jou hier zie doen is rondbitchen over hoe de politie mongolen zijn en hoe de regering vieze flikkers zijn omdat ze brommers aan banden leggen, het is de wet, en de wet hoor je te kennen.

Ik breek de wet ook met het opvoeren van mijn brommer, en als ik ooit gepakt zou worden zou ik gewoon de consequenties accepteren.
Jij zou spontaan in huilen uitbarsten en je pappie opbellen dat ie je moet komen ophalen en troosten met een dikke speen en een vinger in je hol.
Je komt net uit de luiers, je hebt gewoon niets te vertellen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
aprilia sx 29-12-2011 20:08 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zolang jij niet meer als 30km/h constructiesnelheid overschrijdt is er niets aan de hand, onder de 75 houden dus, als je toch 2 punten op de een of ander manier pakt, begrens je hem gewoon op 50 toch?

[...]


Het enige wat ik jou hier zie doen is rondbitchen over hoe de politie mongolen zijn en hoe de regering vieze flikkers zijn omdat ze brommers aan banden leggen, het is de wet, en de wet hoor je te kennen.

Ik breek de wet ook met het opvoeren van mijn brommer, en als ik ooit gepakt zou worden zou ik gewoon de consequenties accepteren.
Jij zou spontaan in huilen uitbarsten en je pappie opbellen dat ie je moet komen ophalen en troosten met een dikke speen en een vinger in je hol.
Je komt net uit de luiers, je hebt gewoon niets te vertellen.



ja dat van die punten had ik trouwens nagevraagd toen ik vorig jaar gepakt werd en die politieagent zei tegen mij dat het geen punt was op mijn rijbewijs, toen ging ik 73 km/h op de rollerbank. Toen was het alleen een boete van 40 euro.

 
TZRBart 29-12-2011 20:10 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zolang jij niet meer als 30km/h constructiesnelheid overschrijdt is er niets aan de hand, onder de 75 houden dus, als je toch 2 punten op de een of ander manier pakt, begrens je hem gewoon op 50 toch?

[...]


Het enige wat ik jou hier zie doen is rondbitchen over hoe de politie mongolen zijn en hoe de regering vieze flikkers zijn omdat ze brommers aan banden leggen, het is de wet, en de wet hoor je te kennen.

Ik breek de wet ook met het opvoeren van mijn brommer, en als ik ooit gepakt zou worden zou ik gewoon de consequenties accepteren.
Jij zou spontaan in huilen uitbarsten en je pappie opbellen dat ie je moet komen ophalen en troosten met een dikke speen en een vinger in je hol.
Je komt net uit de luiers, je hebt gewoon niets te vertellen.


Misschien moet jij eerst eens Nederlands leren voordat je mij beledigt, je zegt gebeurd met een d, terwijl het gebeurt moet zijn. En je zegt meer als 30 km/h. Dus misschien kun je beter je muil houden en zorgen dat je je taal fatsoenlijk beheerst.
 
Cas DT 29-12-2011 20:12 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Misschien moet jij eerst eens Nederlands leren voordat je mij beledigt, je zegt gebeurd met een d, terwijl het gebeurt moet zijn. En je zegt meer als 30 km/h. Dus misschien kun je beter je muil houden en zorgen dat je je taal fatsoenlijk beheerst.


Meer dan*
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 29-12-2011 20:13 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Misschien moet jij eerst eens Nederlands leren voordat je mij beledigt, je zegt gebeurd met een d, terwijl het gebeurt moet zijn. En je zegt meer als 30 km/h. Dus misschien kun je beter je muil houden en zorgen dat je je taal fatsoenlijk beheerst.


Oh sorry man, Het spijt me, ik zal voortaan wel even goed de nederlandse taal gaan leren voor ik mijn nektasje om doe.
Dat ik met 3 dingen tegelijkertijd bezig ben kan gebeuren.

Ga maar lekker door met bitchen tegen mij, je hebt gewoon nog steeds niets in te brengen.

Het is altijd nog meer dan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 29-12-2011 20:14 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Meer dan*

Ja, op die fout probeer ik hem te wijzen...
 
TZRBart 29-12-2011 20:15 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Oh sorry man, Het spijt me, ik zal voortaan wel even goed de nederlandse taal gaan leren voor ik mijn nektasje om doe.
Dat ik met 3 dingen tegelijkertijd bezig ben kan gebeuren.

Ga maar lekker door met bitchen tegen mij, je hebt gewoon nog steeds niets in te brengen.

Het is altijd nog meer dan


Die fout maakte jij juist, en die liet ik in mijn zin komen, lees maar na, en je zult zien.
 
aprilia sx 29-12-2011 20:15 Print reply
Posts: 269
ik heb het even allemaal opgezocht en dit kwam eruit met of je je rijbewijs wel of niet kwijt zou raken bij eventuale boetes

Digitale rollenbank
Sinds 2007 wordt er een nieuw soort rollenbank door de politie gebruikt voor metingen. Voorheen werd er altijd met de oude rollenbank gemeten die "kW" aangaf. Sinds 2007 gebeurt dit met "km/h". De rollenbanken met de "kW" meter worden niet meer gebruikt. Dit zorgt voor veel eerlijkere metingen, en natuurlijk boetes.

Kentekenbewijs invordering en strafrecht
Op de nieuw rollenbank wordt dus gemeten met km/h. Er zijn echter twee typen rollenbanken in gebruikt bij de politie. De eerste en meest gebruikte type is de dynostar. Dit is een rollenbank waarbij de snelheid met rode letters op een zwarte meetkoffer worden weergegeven. en bij de Dynostar rollenbanken is de correctie 10%.
Bij het tweede type rollenbank zit de teller in de rollenbank zelf gebouwd. Dit is de sneep rollenbank. Deze rollenbank werkt met correctie. Dit is de normale 10% en 6km/h. Er gaan nog 6 km/h extra af omdat het bleek dat de dynostar banken een te hoge snelheid aangaven van maximaal 6 km/h.

Als je 65 km/h scoort (met aftrek van alle correctie) op de rollerbank, val je onder strafrecht. Dit betekent dat je genoteerd wordt op een lijst en dat er ook een brief naar huis wordt gestuurd dat je opgevoerd rijdt en wat de gevolgen kunnen zijn als je vaker met zo'n snelheid gepakt wordt. Als je 3 keer onder strafrecht bent gevallen, dus 3 keer 65+ km/h gescoord hebt op de rollenbank (met correctie erbij!), dan wordt je brommer definitief ingenomen, ook al rijd je op de brommer van iemand anders. Dit is dus persoonsgebonden.

Elke keer als jij onder strafrecht bent gevallen, wordt je kentekenbewijs ingenomen. Dit betekent dat je niet met je brommer mag rijden anders krijg je een prent voor "het niet kunnen aantonen van het kentekenbewijs". Je kunt je kentekenbewijs terugkrijgen door je brommer weer standaard te maken. Hier heb je 28 dagen de tijd voor. Dit betekent dat hij met correctie op de rollenbank 50 km/h moet scoren en dan krijg je je kentekenbewijs terug. Doe je dit niet binnen 28 dagen, dan moet je naar het RDW om je brommer helemaal opnieuw te laten keuren. Dit kost je €64.50.

Je kentekenbewijs wordt ook ingenomen als je meer geluid maakt dan is toegestaan of als je brommer meer dan 2 gebreken heeft zoals geen licht, slechte remmen, geen goede banden etc.


Eisen die in acht moeten worden genomen tijdens een meting
Dynostar rollenbank
- Er hoeft geen agent op de brommer te zitten tijdens een meting;
- er is geen koeling nodig
- de laptop die gebruikt wordt tijdens de meting geeft aan wanneer de meting gestopt moet worden, er hoeft dus niet minimaal 1 minuut gemeten te worden zoals velen beweren.

Sneep rollenbank
- Er moet een agent op de brommer zitten tijdens een meting;
- er is geen koeling nodig
- de ingebouwde meter geeft aan wanneer de meting moet starten en wanneer de meting gestopt moet worden  


Metingen (voorbeelden)
Zoals eerder beschreven val je onder strafrecht als je 65+ km/h scoort inclusief correctie. Er wordt gemeten vanaf 50 km/h. Op het kentekenbewijs staat 45 km/h, maar je krijgt 5 km/h cadeau. De 10% correctie rond je altijd naar boven af!

strafrecht voorbeeld bij Dynostar rollenbanken
Stel je scoort 80 km/h op de rollenbank. Dan gaat er nog 10% correctie van af (10% van 80 km/h is 8) en dan krijg je uiteindelijk 80 km/h - 8 correctie = 72 km/h als resultaat. Dit betekent dat je 22 km/h te hard gaat (72km/h - 50 km/h = 22 km/h te hard) en je onder strafrecht valt omdat je harder als 65 km/h gaat.

niet onder strafrecht voorbeeld bij Dynostar rollenbanken
Stel je scoort 72 km/h dan gaat er nog eens 10% naar boven afgeronde correctie af. 10% van 72km/h is 8 km/h. Je hebt dus een totaal score van 72 km/h - 8 correctie wat uitkomt op 64 km/h. (64 - 50 = 14 km/h te hard)
Hier val je dus niet onder strafrecht en kom je er ook af met een kleine boete.

Strafrecht voorbeeld bij Sneep rollenbanken
Stel je scoort 90km/h, dan gaat er 10& correctie af. 10% van 90 is naar boven afgerond 9. 90km/h - 9km/h - 6km/h = 75 km/h.
75 km/h - 50 km/h = 25 km/h resulterende snelheid. Dit betekent dus 25km/h te hard

Niet onder Strafrecht voorbeeld bij Sneep rollenbanken
Stel je scoort 78 km/h. 10% van 78 naar boven afgerond 8. 78 - 8 = 70km/h. Dan ga er nog eens 6km/h extra correctie af. Dus, 70 - 6 = 64 km/h
64 km/h - 50 km/h = 14 km/h te hard, dus je valt hier niet onder strafrecht.

 
JB1 29-12-2011 20:16 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Die fout maakte jij juist, en die liet ik in mijn zin komen, lees maar na, en je zult zien.


Goed, ik heb een fout gemaakt, big deal. Vooral de stoere anonieme jongen uithangen op internet.
Je hebt zeker ook een TZR die 115km/h loopt met de standaard uitlaat, en het klopt want je hebt een digitale teller.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JB1 29-12-2011 20:18 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
ik heb het even allemaal opgezocht en dit kwam eruit met of je je rijbewijs wel of niet kwijt zou raken bij eventuale boetes

Digitale rollenbank
Sinds 2007 wordt er een nieuw soort rollenbank door de politie gebruikt voor metingen. Voorheen werd er altijd met de oude rollenbank gemeten die "kW" aangaf. Sinds 2007 gebeurt dit met "km/h". De rollenbanken met de "kW" meter worden niet meer gebruikt. Dit zorgt voor veel eerlijkere metingen, en natuurlijk boetes.

Kentekenbewijs invordering en strafrecht
Op de nieuw rollenbank wordt dus gemeten met km/h. Er zijn echter twee typen rollenbanken in gebruikt bij de politie. De eerste en meest gebruikte type is de dynostar. Dit is een rollenbank waarbij de snelheid met rode letters op een zwarte meetkoffer worden weergegeven. en bij de Dynostar rollenbanken is de correctie 10%.
Bij het tweede type rollenbank zit de teller in de rollenbank zelf gebouwd. Dit is de sneep rollenbank. Deze rollenbank werkt met correctie. Dit is de normale 10% en 6km/h. Er gaan nog 6 km/h extra af omdat het bleek dat de dynostar banken een te hoge snelheid aangaven van maximaal 6 km/h.

Als je 65 km/h scoort (met aftrek van alle correctie) op de rollerbank, val je onder strafrecht. Dit betekent dat je genoteerd wordt op een lijst en dat er ook een brief naar huis wordt gestuurd dat je opgevoerd rijdt en wat de gevolgen kunnen zijn als je vaker met zo'n snelheid gepakt wordt. Als je 3 keer onder strafrecht bent gevallen, dus 3 keer 65+ km/h gescoord hebt op de rollenbank (met correctie erbij!), dan wordt je brommer definitief ingenomen, ook al rijd je op de brommer van iemand anders. Dit is dus persoonsgebonden.

Elke keer als jij onder strafrecht bent gevallen, wordt je kentekenbewijs ingenomen. Dit betekent dat je niet met je brommer mag rijden anders krijg je een prent voor "het niet kunnen aantonen van het kentekenbewijs". Je kunt je kentekenbewijs terugkrijgen door je brommer weer standaard te maken. Hier heb je 28 dagen de tijd voor. Dit betekent dat hij met correctie op de rollenbank 50 km/h moet scoren en dan krijg je je kentekenbewijs terug. Doe je dit niet binnen 28 dagen, dan moet je naar het RDW om je brommer helemaal opnieuw te laten keuren. Dit kost je €64.50.

Je kentekenbewijs wordt ook ingenomen als je meer geluid maakt dan is toegestaan of als je brommer meer dan 2 gebreken heeft zoals geen licht, slechte remmen, geen goede banden etc.


Eisen die in acht moeten worden genomen tijdens een meting
Dynostar rollenbank
- Er hoeft geen agent op de brommer te zitten tijdens een meting;
- er is geen koeling nodig
- de laptop die gebruikt wordt tijdens de meting geeft aan wanneer de meting gestopt moet worden, er hoeft dus niet minimaal 1 minuut gemeten te worden zoals velen beweren.

Sneep rollenbank
- Er moet een agent op de brommer zitten tijdens een meting;
- er is geen koeling nodig
- de ingebouwde meter geeft aan wanneer de meting moet starten en wanneer de meting gestopt moet worden  


Metingen (voorbeelden)
Zoals eerder beschreven val je onder strafrecht als je 65+ km/h scoort inclusief correctie. Er wordt gemeten vanaf 50 km/h. Op het kentekenbewijs staat 45 km/h, maar je krijgt 5 km/h cadeau. De 10% correctie rond je altijd naar boven af!

strafrecht voorbeeld bij Dynostar rollenbanken
Stel je scoort 80 km/h op de rollenbank. Dan gaat er nog 10% correctie van af (10% van 80 km/h is 8) en dan krijg je uiteindelijk 80 km/h - 8 correctie = 72 km/h als resultaat. Dit betekent dat je 22 km/h te hard gaat (72km/h - 50 km/h = 22 km/h te hard) en je onder strafrecht valt omdat je harder als 65 km/h gaat.

niet onder strafrecht voorbeeld bij Dynostar rollenbanken
Stel je scoort 72 km/h dan gaat er nog eens 10% naar boven afgeronde correctie af. 10% van 72km/h is 8 km/h. Je hebt dus een totaal score van 72 km/h - 8 correctie wat uitkomt op 64 km/h. (64 - 50 = 14 km/h te hard)
Hier val je dus niet onder strafrecht en kom je er ook af met een kleine boete.

Strafrecht voorbeeld bij Sneep rollenbanken
Stel je scoort 90km/h, dan gaat er 10& correctie af. 10% van 90 is naar boven afgerond 9. 90km/h - 9km/h - 6km/h = 75 km/h.
75 km/h - 50 km/h = 25 km/h resulterende snelheid. Dit betekent dus 25km/h te hard

Niet onder Strafrecht voorbeeld bij Sneep rollenbanken
Stel je scoort 78 km/h. 10% van 78 naar boven afgerond 8. 78 - 8 = 70km/h. Dan ga er nog eens 6km/h extra correctie af. Dus, 70 - 6 = 64 km/h
64 km/h - 50 km/h = 14 km/h te hard, dus je valt hier niet onder strafrecht.



Rijbewijs zal je nooit kwijtraken bij een meting op de rollerbank, rijbewijs kun je alleen kwijtraken als je op een bromfiets 30km/h te hard rijdt NA correctie
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 29-12-2011 20:18 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Goed, ik heb een fout gemaakt, big deal. Vooral de stoere anonieme jongen uithangen op internet.
Je hebt zeker ook een TZR die 115km/h loopt met de standaard uitlaat, en het klopt want je hebt een digitale teller.


Nee, ± 70 km/h.

 
TZRBart 29-12-2011 20:23 Print reply
Posts: 946
Aangezien je brommer 13000 toeren maakt, zou ik het je niet aanraden een kleiner voortandwiel erop te leggen... Dan krijg je echt overtoeren. Het is beter een ring in je uitlaat te slaan of iets in je uitlaat te lassen, en dan uitvijlen/frezen totdat hij precies zo hard loopt als jij wilt.
 
JB1 29-12-2011 20:24 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Aangezien je brommer 13000 toeren maakt, zou ik het je niet aanraden een kleiner voortandwiel erop te leggen... Dan krijg je echt overtoeren. Het is beter een ring in je uitlaat te slaan of iets in je uitlaat te lassen, en dan uitvijlen/frezen totdat hij precies zo hard loopt als jij wilt.


13000, met een standaard uitlaat
Grappenmaker, ga maar uit van iets van 11500 ofzo.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 29-12-2011 20:27 Print reply
Posts: 946
Wat voor tandwielverhouding heb je? Mijn broer heeft ook een SX50, en die heeft 13-53 maar die loopt ook iets van 70... Eerst lag er kleiner op, maar dat zorgde voor overtoeren.
 
aprilia sx 29-12-2011 21:03 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Wat voor tandwielverhouding heb je? Mijn broer heeft ook een SX50, en die heeft 13-53 maar die loopt ook iets van 70... Eerst lag er kleiner op, maar dat zorgde voor overtoeren.


ja idd. ik had toen ik 13 voor had 73 km/h op de roller gereden.
nu zit er van voren 11 en loopt die 68km/h. Alleen ik heb zo'n digitale toerenteller met alleen streepjes die verticaal lopen en die is bijna helemaal gevuld op 1 streepje na bij volgas. dus ik weet niet precies hoeveel toeren dit zijn alleen het is niet weinig neem ik aan als het balkje helemaal vol is op 1 streepje na
 

Dit topic is 12758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved