Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - afstelling nsr ge2 18mm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65714 - afstelling nsr ge2 18mm
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2510 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aquamaniac 22-12-2011 23:30 Print topicpost

Posts: 882
ik ben bezig met mijn nsr om deze enigzins acceptabel rijdend te krijgen
setup:
50cc GE2 honda snel
18mm honda carburateur
100 sproeier
GE3 spruitstuk
4 kleps membraam
Sebring uitlaat

situatie nu, na starten vliegt hij in toeren omhoog 5 a 6k en zakt dan langzaam naar beneden als je hem probeer lager af te stellen slaat hij af.
warm draait hij in z'n vrij 13 a 14k toeren (met moeite)
rijdend krijg je hem in z'n 1 , 2 en 3 met moeite naar de 11 a 12 k toeren in z'n 4 houd het op bij 10k
zet je hem na een stuk rijden in z'n vrij blijft hij zelfs even op 7 a 8k hangen en zakt dan langzaam af.

heb gecontroleerd op vacuum lekkages dit lijkt allemaal in orde te zijn.
ikzelf vermoed zelf dat de sproeier gewoon te klein is.
ik vraag me af of dit vermoeden klopt en zo ja hoeveel maten moet ik plus/minus ongeveer omhoog ( ik weet is voor elke brommer anders maar heb geen trek om een hele voorraad aan te schaffen )
 
er gaat niks boven luchtkoeling

BartHonda 22-12-2011 23:44 Print reply

Posts: 886
Hey Aquamaniac,

Ik ben zelf ook een trotse NSR bezitter. Ik rijd zelf ook met een snelle GE2 Cillinder rond. Ik heb een 12mm carb en hiermee loopt hij perfect (en ongeveer 1 op 30). Top ligt rond de 75 met met metrakit uitlaat. Nu heb ik laatst mijn 18mm gemonteerd, en toen kreeg ik ongeveer het zelfde als wat jij nu hebt. Ik denk dat je beter een kleinere carburateur kunt monteren. 18mm op een 50cc GE2 is in mijn ogen een beetje teveel van het goede.


 
roy1263 22-12-2011 23:44 Print reply

Posts: 597
Sproeier lijkt mij het meest logisch.
Zou zo gouw niet weten wat je wel moet hebben
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
mbx-genieter 23-12-2011 10:28 Print reply
Posts: 758
Heb je een hm183 carb erachter (origineel honda deze heeft ook het hm logo) of gewoon een keihin carb.
Maak eens een foto want vermoed dat het aan de carb ligt, en hoe heb je gecontroleerd op valse lucht met de deo test al gedaan.
 
Aquamaniac 23-12-2011 19:45 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je een hm183 carb erachter (origineel honda deze heeft ook het hm logo) of gewoon een keihin carb.
Maak eens een foto want vermoed dat het aan de carb ligt, en hoe heb je gecontroleerd op valse lucht met de deo test al gedaan.



het is een hm carb
heb getest met remmenreiniger en later voor de zekerheid de rooktester van m'n werk er nog op gehad (zet rook op de inlaat en in geval van lekkages komt de rook er op de plek van de lekkage uit)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hey Aquamaniac,

Ik ben zelf ook een trotse NSR bezitter. Ik rijd zelf ook met een snelle GE2 Cillinder rond. Ik heb een 12mm carb en hiermee loopt hij perfect (en ongeveer 1 op 30). Top ligt rond de 75 met met metrakit uitlaat. Nu heb ik laatst mijn 18mm gemonteerd, en toen kreeg ik ongeveer het zelfde als wat jij nu hebt. Ik denk dat je beter een kleinere carburateur kunt monteren. 18mm op een 50cc GE2 is in mijn ogen een beetje teveel van het goede.





als je nu zou zeggen dat de 18mm niet functioneert op de gjol of duitse ge2 cilinder ala dan wil ik met je meegaan
maar op de belgische ge2 met mooie grote poorten mag het geen probleem zijn tis gewoon een kwestie van de juiste afstelling vinden

zou wat zijn ,elke beun scooter kan rijden met 17,5mm's op standaard cilinders en een nsr zou het op een snelle cilinder niet aan kunnen
dat gaat er bij mij niet in
 
er gaat niks boven luchtkoeling
mbx-genieter 23-12-2011 22:08 Print reply
Posts: 758
Is de gasschuif niet versleten dat het chroomlaagje eraf is.
Kwam dit vandaag ook hier ergens op het forum tegen persoon doet er een nieuwe/andere schuif in en alle problemen waren verholpen.

En een 18mm achter een snelle ge2 moet gewoon kunnen.
Het probleem zit hem in de carburateur.

Dit bericht is gewijzigd door mbx-genieter op 23-12-2011 om 22:09 uur.
 

Dit topic is 2510 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved