Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - luxe probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65706 - luxe probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laan0206 21-12-2011 22:45 Print topicpost
Posts: 64
ben mijn blok aan het reviseren van een honda mb
nu heb ik de keus om een 4,5,of 6 bak te plaatsen.
heb ze hier liggen.
wat moet ik kiezen? wat rijdt het fijnst? gebruik brommer is toeren woon/werk verkeer.
rest setup is, 65cc malossi 18mm keihin standaard uitlaat maar dan met de dikke bocht.
graag jullie advies.
 

JB1 21-12-2011 22:46 Print reply

Posts: 14881
6 bak
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Santa Cruz 22-12-2011 11:16 Print reply

Posts: 716
6 bak uiteraard
 
2takt of 4takt? Supermotard!
4takker 22-12-2011 12:08 Print reply

Posts: 2395
als je veel in een stad rijd zou ik kiezen voor de 4 bak.
als je veel bochtige wegen hebt zou ik voor de 6 bak gaan.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
koekie - Administrator 22-12-2011 12:21 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
als je veel in een stad rijd zou ik kiezen voor de 4 bak.
als je veel bochtige wegen hebt zou ik voor de 6 bak gaan.


Ik zie het verband niet echt tussen bochtige wegen en een 6 bak?
Als je doelt op het feit dat je dan meer zou moeten schakelen, komt het eigenlijk op t zelfde neer als in de stad toch?

Dus als ik even mee ga in jouw waarschijnlijke gedachtegang, is een 6bak alleen aan te raden als je alleen maar lange stukken rechtdoor rijd ?


 
Haaks de hoek om!
4takker 22-12-2011 13:38 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


Ik zie het verband niet echt tussen bochtige wegen en een 6 bak?
Als je doelt op het feit dat je dan meer zou moeten schakelen, komt het eigenlijk op t zelfde neer als in de stad toch?

Dus als ik even mee ga in jouw waarschijnlijke gedachtegang, is een 6bak alleen aan te raden als je alleen maar lange stukken rechtdoor rijd ?





voor in de stad dat je je niet helemaal suf schakelt. dus langere versnellingen dat je minder zit te schakelen. zal wel niet gaan met die malossy om dat het een hoogtoerige cilinder is of zo.

en de 6bak voor de de bochte dat je in wat beter met de versnellingen zit dat je niet zo elle lang door moet trekken. of heeft zoon 2takt koffiemolen geen prowerband die niet lager zit dan 9000toeren

ik ben denk ik te veel verwent met 4takt die over zijn hele toeren gebied wegtrekt
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
JB1 22-12-2011 13:47 Print reply

Posts: 14881
Malossi is een relatief laagtoerige cilinder.
Nu zijn de bakverhoudingen ook niet echt optimaal bij een Honda.

Het is min of meer de 4 bak, met 2 versnellingen er bij bovenop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
dude007 22-12-2011 15:49 Print reply
Posts: 327
ik zou voor de 5 bak gaan.

zoals JB1 al zei het is een 6 bak te vergelijken 4 bak met 2 versnellingen er boven op. de 6de eigenlijks een overdrive. je wint er helemaal geen snelheid mee, misschien alleen wat brandstof. leuk voor de lange afstanden. als de setup niet goed draait gaat hij zelfs zakken in toeren. dus ook in snelheid. niet echt handig

mijn mening bij een 4 bak is dat er eigenlijk een versnelling mist. en dat is lastig op te lossen met de ketting vertanding.

met een 5 bakje heb je net wat meer comfort met het rijden.

Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 22-12-2011 om 15:51 uur.
 
JB1 22-12-2011 15:49 Print reply

Posts: 14881
Gewoon voor de 6bak gaan, stijgt je brommert ook weer iets in waarde, en de meeste pliesie agenten denken dat het een 4 bak is
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koekie - Administrator 22-12-2011 17:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon voor de 6bak gaan, stijgt je brommert ook weer iets in waarde, en de meeste pliesie agenten denken dat het een 4 bak is


Totdat je zegt dat ze andersom moeten schakelen
 
Haaks de hoek om!
Gerard1793 22-12-2011 17:36 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


Totdat je zegt dat ze andersom moeten schakelen

Want?

Mijn zesbak schakelt gewoon zoals origineel hoor.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
koekie - Administrator 22-12-2011 17:38 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Want?

Mijn zesbak schakelt gewoon zoals origineel hoor.

Zou heel goed kunnen ja, maar vaak schakelen ze andersom
 
Haaks de hoek om!
mytsx 22-12-2011 17:39 Print reply
Posts: 150
kzou ook voor een 6bak gaan

 
JB1 22-12-2011 17:49 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


Totdat je zegt dat ze andersom moeten schakelen


Mijne schakelt ook normaal.
Gewoon MTX-R wals erin en gaan met die banaan.

De 6 is helemaal geen overdrive, maar gewoon een versnelling.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 22-12-2011 17:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Mijne schakelt ook normaal.
Gewoon MTX-R wals erin en gaan met die banaan.

De 6 is helemaal geen overdrive, maar gewoon een versnelling.


overdrive = versnelling

http://nl.wikipedia....Overdrive_(techniek)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved