Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
maar je schakelt dus op zonder koppeling? Of begrijp ik je verkeerd? Het kan wel, maar dat soort dingen zijn behoorlijk belastend voor je schakelsysteem waardoor je vorken ook meer belast worden. Die dogs (nokken) zijn idd onderhevig aan slijtage en als ze rond worden zorgen ze ervoor dat de bak zich uit z'n versnelling drukt, maar dat is bij jou helemaal niet het geval (toch?), bij jou gaat ie gewoon moeilijk in de versnelling. Kan daar ook mee te maken hebben, maar ik zou zoiets eerder zoeken in de aansturing van de schakelwals/wals zelf en/of vorken... hoewel kromme vorken ook voor het 'uit de versnelling schieten' zorgen... maar ze kunnen ook versleten zijn, dan zie je duidelijke loopsporen op de vorken. Ze zijn dan niet krom, maar missen wel wat vlees om de tandwielen er fatsoenlijk in te douwen.
Neeneen, ik schakel altijd met koppeling hoor ![](img/post/s/smile.gif) Ik hou mijn materiaal liefst zo lang mogelijk goed.
Uit versnelling schiet mijn bak niet. Enkel moeilijk om in versnelling te krijgen. aan de afstelling van mijn koppelingskabel ligt het niet. Dat heb ik eerder al gecheckt.
Kga de motor eens mooi warm rijden en kijken wat het dan geeft. Misschien is het dan beter. Indien geen veranderen ga ik overwegen het blok te splitsen.
mvg
|