Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1259 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65701 - Schakelprobleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-12-2011 23:20 Print reply

Posts: 8650
Zou wel eens simpelweg aan de afstelling van de koppelingskabel kunnen liggen.
Of niet, maar daar kan je toch snel naar kijken voor je iets anders doet.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-12-2011 23:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
[...]


op die manier
Heb altijd horen zeggen dat opschakel zonder koppeling minder belastend is voor je bak dan afschakelen. Dus dacht dat dit ook in het algemeen zo zou zijn.

Nokken op je tandwielen?
afbeelding
Dit bedoel je?

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 22:57 uur.


maar je schakelt dus op zonder koppeling? Of begrijp ik je verkeerd? Het kan wel, maar dat soort dingen zijn behoorlijk belastend voor je schakelsysteem waardoor je vorken ook meer belast worden. Die dogs (nokken) zijn idd onderhevig aan slijtage en als ze rond worden zorgen ze ervoor dat de bak zich uit z'n versnelling drukt, maar dat is bij jou helemaal niet het geval (toch?), bij jou gaat ie gewoon moeilijk in de versnelling. Kan daar ook mee te maken hebben, maar ik zou zoiets eerder zoeken in de aansturing van de schakelwals/wals zelf en/of vorken... hoewel kromme vorken ook voor het 'uit de versnelling schieten' zorgen... maar ze kunnen ook versleten zijn, dan zie je duidelijke loopsporen op de vorken. Ze zijn dan niet krom, maar missen wel wat vlees om de tandwielen er fatsoenlijk in te douwen.

 
Too cool for school!
Santa Cruz 21-12-2011 12:04 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


maar je schakelt dus op zonder koppeling? Of begrijp ik je verkeerd? Het kan wel, maar dat soort dingen zijn behoorlijk belastend voor je schakelsysteem waardoor je vorken ook meer belast worden. Die dogs (nokken) zijn idd onderhevig aan slijtage en als ze rond worden zorgen ze ervoor dat de bak zich uit z'n versnelling drukt, maar dat is bij jou helemaal niet het geval (toch?), bij jou gaat ie gewoon moeilijk in de versnelling. Kan daar ook mee te maken hebben, maar ik zou zoiets eerder zoeken in de aansturing van de schakelwals/wals zelf en/of vorken... hoewel kromme vorken ook voor het 'uit de versnelling schieten' zorgen... maar ze kunnen ook versleten zijn, dan zie je duidelijke loopsporen op de vorken. Ze zijn dan niet krom, maar missen wel wat vlees om de tandwielen er fatsoenlijk in te douwen.



Neeneen, ik schakel altijd met koppeling hoor Ik hou mijn materiaal liefst zo lang mogelijk goed.

Uit versnelling schiet mijn bak niet. Enkel moeilijk om in versnelling te krijgen. aan de afstelling van mijn koppelingskabel ligt het niet. Dat heb ik eerder al gecheckt.

Kga de motor eens mooi warm rijden en kijken wat het dan geeft. Misschien is het dan beter. Indien geen veranderen ga ik overwegen het blok te splitsen.

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 2439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved