JB1 |
20-12-2011 20:40 |
Posts: 14881 |
Juiste olie erin?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-12-2011 20:44 |
Posts: 17929 |
wat heb je eraan gedaan voordat dit begon?
|
|
|
|
mx-jacob |
20-12-2011 20:47 |
Posts: 2938 |
schakel vork krom? heb ik volgens mij laast bij iemand met een cr125 gehoord
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
JB1 |
20-12-2011 20:47 |
Posts: 14881 |
Knappe jongen dat jij een kromme schakelvork kan horen
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
mx-jacob |
20-12-2011 20:49 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Knappe jongen dat jij een kromme schakelvork kan horen
hoe zo
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Santa Cruz |
20-12-2011 20:49 |
Posts: 716 |
Zit "gearbox olie" in
Heb er niets uitzonderlijk mee gedaan voor zover ik weet...
Schakelvork is volgens mij niet te horen, en als ik op geluid moet afgaan, hoor ik niets bijzonder hoor
Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 20:50 uur.
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
JB1 |
20-12-2011 20:50 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zit "gearbox olie" in
Heb er niets uitzonderlijk mee gedaan voor zover ik weet...
Schakelvork is volgens mij niet te horen, en als ik op geluid moet afgaan, hoor ik niets bijzonder hoor
Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 20:50 uur.
Heb je de verpakking nog?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
hoe zo
Omdat dat gewoonweg onmogelijk is om te horen in een blok dat ie krom is
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Derbi-Olaf |
20-12-2011 20:51 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zit "gearbox olie" in
Heb er niets uitzonderlijk mee gedaan voor zover ik weet...
Schakelvork is volgens mij niet te horen, en als ik op geluid moet afgaan, hoor ik niets bijzonder hoor
Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 20:50 uur.
enige manier om hier achter te komen is de boel opentrekken. vermoed dat de gehele bak zijn beste tijd heeft gehad.
Normaal schakelt zo'n ding boterzacht alleen de vrij is wat moeilijker te vinden
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Santa Cruz |
20-12-2011 20:55 |
Posts: 716 |
Ja, dikke shit dus!!
Kvind het alleen raar dat omlaag steeds soepel en schokvrij gaat. Dan kan de volledige bak toch niet verlseten zijn?
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
JB1 |
20-12-2011 20:56 |
Posts: 14881 |
Kijk eerst eens of je de juiste olie erin hebt, en als hij goed op temperatuur wel lekker schakelt.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-12-2011 21:16 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Ja, dikke shit dus!!
Kvind het alleen raar dat omlaag steeds soepel en schokvrij gaat. Dan kan de volledige bak toch niet verlseten zijn?
waarom niet? denk je dat een bak uit 2 identieke bakken bestaat? één voor opschakelen en één voor terugschakelen?
Opschakelen is toch heel wat anders dan terugschakelen... komen compleet andere krachten bij kijken en dus zal 'opschakelen' het in de praktijk als eerste begeven, wordt veel meer geforceerd qua kracht.
Paar keer misschakelen is ongetwijfeld gebeurd en daar wordt je bak niet echt beter van.
Ben het er mee eens dat opentrekken de enige manier is, maar dan moet je ook weten waar je naar moet kijken. Best leuk avontuur.
De husqvarna van mn ma loopt als een naaimachine.
Maar die van mn buurman als een kettingzaag. Het is maar net welk product je hebt.
|
|
Too cool for school! |
|
Santa Cruz |
20-12-2011 21:25 |
Posts: 716 |
Zou opschakelen niet minder belastend moeten zijn?
Waar moet ik vooral op letten? leer graag bij.
mvg
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
Derbi-Olaf |
20-12-2011 21:40 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zou opschakelen niet minder belastend moeten zijn?
Waar moet ik vooral op letten? leer graag bij.
mvg
Bak slijt het meest naar de kant waar hij het zwaarst belast wordt. Da's bij het accelereren en niet bij het decelereren. En bij accelereren schakel je -pom pom pom trommelgeroffel- OP !
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-simon- |
20-12-2011 21:54 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zou opschakelen niet minder belastend moeten zijn?
Waar moet ik vooral op letten? leer graag bij.
mvg
als je hem uit elkaar haalt?
of de nokken op de tandwielen geen ronde kanten hebben. dit komt nogal spits en bij maar een klein beetje slijtage kan het al zijn dat hij niet goed in de versnelling wil. hij zal dan wss als je opschakelt er meteen weer uitschieten
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Santa Cruz |
20-12-2011 22:35 |
Posts: 716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Bak slijt het meest naar de kant waar hij het zwaarst belast wordt. Da's bij het accelereren en niet bij het decelereren. En bij accelereren schakel je -pom pom pom trommelgeroffel- OP !
op die manier
Heb altijd horen zeggen dat opschakel zonder koppeling minder belastend is voor je bak dan afschakelen. Dus dacht dat dit ook in het algemeen zo zou zijn.
Nokken op je tandwielen?
Dit bedoel je?
Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 22:57 uur.
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|