Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65701 - Schakelprobleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 20-12-2011 20:39 Print topicpost

Posts: 716
Vandaag eventjes met mijn Husqvarna wr 360 gereden. Nie veel speciaals gedaan, gewoon eventjes de baan op.
Nu had ik het gevoel dat hij niet erg soepel opschakelde. Ik ga zeker niet hoog in toeren, want echt warm was hij nog niet. In lage toeren is er geen enkel probleem.

Vooral van eerste naar tweede en van tweede naar derde ondervind ik dit euvel. Ik krijg er hem uiteindelijk wel in, maar moet toch redelijk hard trekken, terwijl het eigenlijk soepel zou moeten gaan.

afschakelen is geen enkel probleem

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Voor de hele boel opengaat

greetz
 
2takt of 4takt? Supermotard!

JB1 20-12-2011 20:40 Print reply

Posts: 14881
Juiste olie erin?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-12-2011 20:44 Print reply

Posts: 17929
wat heb je eraan gedaan voordat dit begon?
 
mx-jacob 20-12-2011 20:47 Print reply

Posts: 2938
schakel vork krom? heb ik volgens mij laast bij iemand met een cr125 gehoord
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
JB1 20-12-2011 20:47 Print reply

Posts: 14881
Knappe jongen dat jij een kromme schakelvork kan horen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mx-jacob 20-12-2011 20:49 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Knappe jongen dat jij een kromme schakelvork kan horen



hoe zo
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Santa Cruz 20-12-2011 20:49 Print reply

Posts: 716
Zit "gearbox olie" in

Heb er niets uitzonderlijk mee gedaan voor zover ik weet...

Schakelvork is volgens mij niet te horen, en als ik op geluid moet afgaan, hoor ik niets bijzonder hoor

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 20:50 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
JB1 20-12-2011 20:50 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zit "gearbox olie" in

Heb er niets uitzonderlijk mee gedaan voor zover ik weet...

Schakelvork is volgens mij niet te horen, en als ik op geluid moet afgaan, hoor ik niets bijzonder hoor

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 20:50 uur.


Heb je de verpakking nog?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



hoe zo


Omdat dat gewoonweg onmogelijk is om te horen in een blok dat ie krom is
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 20-12-2011 20:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zit "gearbox olie" in

Heb er niets uitzonderlijk mee gedaan voor zover ik weet...

Schakelvork is volgens mij niet te horen, en als ik op geluid moet afgaan, hoor ik niets bijzonder hoor

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 20:50 uur.

enige manier om hier achter te komen is de boel opentrekken. vermoed dat de gehele bak zijn beste tijd heeft gehad.

Normaal schakelt zo'n ding boterzacht alleen de vrij is wat moeilijker te vinden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Santa Cruz 20-12-2011 20:55 Print reply

Posts: 716
Ja, dikke shit dus!!

Kvind het alleen raar dat omlaag steeds soepel en schokvrij gaat. Dan kan de volledige bak toch niet verlseten zijn?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
JB1 20-12-2011 20:56 Print reply

Posts: 14881
Kijk eerst eens of je de juiste olie erin hebt, en als hij goed op temperatuur wel lekker schakelt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-12-2011 21:16 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Ja, dikke shit dus!!

Kvind het alleen raar dat omlaag steeds soepel en schokvrij gaat. Dan kan de volledige bak toch niet verlseten zijn?


waarom niet? denk je dat een bak uit 2 identieke bakken bestaat? één voor opschakelen en één voor terugschakelen?
Opschakelen is toch heel wat anders dan terugschakelen... komen compleet andere krachten bij kijken en dus zal 'opschakelen' het in de praktijk als eerste begeven, wordt veel meer geforceerd qua kracht.

Paar keer misschakelen is ongetwijfeld gebeurd en daar wordt je bak niet echt beter van.

Ben het er mee eens dat opentrekken de enige manier is, maar dan moet je ook weten waar je naar moet kijken. Best leuk avontuur.

De husqvarna van mn ma loopt als een naaimachine.
Maar die van mn buurman als een kettingzaag. Het is maar net welk product je hebt.

 
Too cool for school!
Santa Cruz 20-12-2011 21:25 Print reply

Posts: 716
Zou opschakelen niet minder belastend moeten zijn?

Waar moet ik vooral op letten? leer graag bij.

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Derbi-Olaf 20-12-2011 21:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zou opschakelen niet minder belastend moeten zijn?

Waar moet ik vooral op letten? leer graag bij.

mvg

Bak slijt het meest naar de kant waar hij het zwaarst belast wordt. Da's bij het accelereren en niet bij het decelereren. En bij accelereren schakel je -pom pom pom trommelgeroffel- OP !
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-simon- 20-12-2011 21:54 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zou opschakelen niet minder belastend moeten zijn?

Waar moet ik vooral op letten? leer graag bij.

mvg


als je hem uit elkaar haalt?
of de nokken op de tandwielen geen ronde kanten hebben. dit komt nogal spits en bij maar een klein beetje slijtage kan het al zijn dat hij niet goed in de versnelling wil. hij zal dan wss als je opschakelt er meteen weer uitschieten
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Santa Cruz 20-12-2011 22:35 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Bak slijt het meest naar de kant waar hij het zwaarst belast wordt. Da's bij het accelereren en niet bij het decelereren. En bij accelereren schakel je -pom pom pom trommelgeroffel- OP !


op die manier
Heb altijd horen zeggen dat opschakel zonder koppeling minder belastend is voor je bak dan afschakelen. Dus dacht dat dit ook in het algemeen zo zou zijn.

Nokken op je tandwielen?

Dit bedoel je?

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-12-2011 om 22:57 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 2438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved