Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe carb op TSX problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65663 - Nieuwe carb op TSX problemen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Edi1994 13-12-2011 15:57 Print reply
Posts: 65
Nee, spruitstuk heb ik er niet opgezet omdat dit in principe toch alleen maar is om hem passend te maken op de cilinder? En ik heb m op een andere manier passend gemaakt.

Een veel raarder probleem is dat ik net me originele 16mm carb Mikuni er weer op heb gelegd. Was een heel gedoe, omdat de schroefdraden een beetje krom zijn (die uit je cilinder komen) en soms meedraaien. Alles erop gelegd, op de goede manier (gasschuif goed, luchtfilter gemonteerd, gaskabel vrij slap, benzinekraan en lucht 1,5 uit, stationair 2 uit). Toen ging k lopen, ging eerst prima.
Hij liep lekker stationair, 1000 toeren ongeveer, en toen ging ik gas geven. Boooop booop deed ie, dus hij verzoop waarschijnlijk. Toen luchtschuif verder opengedraaid, en toen deed hij het prima als ik een beetje gas gaf.
Met veel gas blijft hij echter hangen in z'n toeren en stijgt daarna geleidelijk tot 10.000 toeren (toen killde ik m)
Heb remmenreiniger op het stuk waar de carb aan de cilinder vast zit gespoten om te kijken of hij hoger zou gaan lopen maar dat was niet echt te merken.
Me achterwiel was ook nat geworden met benzine.. waarschijnlijk lekt ie dus ook uit de uitlaat.
Iemand een idee?
 
maerijn 13-12-2011 16:03 Print reply

Posts: 2455
valse lucht bij je cilindertapeinden
 
Edi1994 13-12-2011 19:20 Print reply
Posts: 65
en wat kan ik daar aan doen?
Het viel me op (was al zo toen ik hem kocht, nooit eerder problemen mee gehad) dat de schroefdraden uitsteken en het stuk waar ze eringedraaid zitten deels gescheurd is (niet erg ver uitgescheurd)
Moet ik nu serieus een nieuwe cilinder kopen? Of kan ik t ook dichtlassen?
 
BenjaminDG 13-12-2011 22:07 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
valse lucht bij je cilindertapeinden


Leg dat eens uit als je wil?
 
Vlaanderen vrij!
maerijn 13-12-2011 22:25 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Leg dat eens uit als je wil?

Ik bedoel die schroefdraden bij je spruitstuk, hij zegt zelf dat die loskomen, sorry

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 13-12-2011 om 22:26 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-12-2011 23:06 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Ik bedoel die schroefdraden bij je spruitstuk, hij zegt zelf dat die loskomen, sorry

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 13-12-2011 om 22:26 uur.



die staan toch niet in contact met je inlaatkanaal?


en ts, maak eens wat fotos van het geheel, want ik kan er geen donder meer van volgen
 
JB1 14-12-2011 7:15 Print reply

Posts: 14881
Spruitstuk moet er wel op, die zorgt er voor dat het gedeelte tussen je cilinder en carburateur luchtdicht is (moet je wel de pakkingen monteren)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Edi1994 14-12-2011 8:19 Print reply
Posts: 65
Spruitstuk hoeft er nu in principe niet op, omdat ik nu de originele 16mm Mikuni erop heb gelegd, die heeft geen spruitstuk nodig.
Wat ik wel zag is dat je tussen de carburateur en de cilinder, op de plek waar ze elkaar raken zegmaar, dat daar niet alleen een pakking zit maar ook een soort halfflexibel rubberen ding
Die zag er behoorlijk gaar uit.. Kan t dat zijn en hoe heet het? Zodat ik t kan vervangen.
Wat ik ook wel had gezien is dat inderdaad de schroefdraden niet in contact staan met het geheel

Ik zal ook wel ff wat fotootjes maken vanmiddag

Edit: Ik heb het net ff met me broer besproken (heeft zelf jaren op een tsx gereden en eraan gesleuteld) en het rubberen flexibele ding dat tussen de carbpakking en de cilinder zit (nr 15 op dit plaatje: http://bromfietsshop...&parentid=10017) kwam hem niet bekend voor.
Hij zei ja haal m er maar tussenuit en probeer het zonder.
Dus dat ga ik morgen ff proberen en dan laat ik het wel weten

Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 14-12-2011 om 8:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 14-12-2011 om 22:37 uur.
 
Edi1994 15-12-2011 16:40 Print reply
Posts: 65
Ik denk dat ik het weet.
Er komt een buisje uit de cilinder thv de carb, daar zat (als mijn geheugen goed is) een wattenstaafje in oid, om het af te dichten. Volgensmij trekt hij daar lucht doorheen (buisje komt uit in de cilinderingang waar mengsel naar binnen komt) Opvullen dus?
 
ChielTZR 15-12-2011 16:41 Print reply

Posts: 6016
ik denk dat dat je olie aansluiting op je spruitstuk is.
als je mengsmering tankt mag die idd dicht.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
maerijn 15-12-2011 16:44 Print reply

Posts: 2455
buisje voor de olietoevoer. Als je zelf mengt kun je die dichtsolderen ja
 
Edi1994 21-12-2011 10:47 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
buisje voor de olietoevoer. Als je zelf mengt kun je die dichtsolderen ja

Dichtgemaakt, werkt nu perfect
Topic mag dicht
 
old timer 21-12-2011 15:30 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
Spruitstuk hoeft er nu in principe niet op, omdat ik nu de originele 16mm Mikuni erop heb gelegd, die heeft geen spruitstuk nodig.
Wat ik wel zag is dat je tussen de carburateur en de cilinder, op de plek waar ze elkaar raken zegmaar, dat daar niet alleen een pakking zit maar ook een soort halfflexibel rubberen ding
Die zag er behoorlijk gaar uit.. Kan t dat zijn en hoe heet het? Zodat ik t kan vervangen.
Wat ik ook wel had gezien is dat inderdaad de schroefdraden niet in contact staan met het geheel

Ik zal ook wel ff wat fotootjes maken vanmiddag

Edit: Ik heb het net ff met me broer besproken (heeft zelf jaren op een tsx gereden en eraan gesleuteld) en het rubberen flexibele ding dat tussen de carbpakking en de cilinder zit (nr 15 op dit plaatje: http://bromfietsshop...&parentid=10017) kwam hem niet bekend voor.
Hij zei ja haal m er maar tussenuit en probeer het zonder.
Dus dat ga ik morgen ff proberen en dan laat ik het wel weten

Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 14-12-2011 om 8:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 14-12-2011 om 22:37 uur.

dat rubberen flexibele ding steek je er best terug tussen. anders kan je carb krom trekken van de warmte.
ik heb er zo genoeg liggen
 
bijna goed, is goed genoeg

Dit topic is 4287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved