Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe carb op TSX problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65663 - Nieuwe carb op TSX problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Edi1994 10-12-2011 12:37 Print topicpost
Posts: 65
Hee,
Heb laatst een topic geplaatst over een kutte carburateur van opvoeren.nl , hij paste niet. Nu heeft een vriend van me hem uitgeboord (zegmaar de bevestigingsstukjes voor de schroefdraadjes die uit de cilinder komen waren te breed) en nu past ie perfect. Alles erop gezet en toen merkte ik dat hij overstroomde zonder te starten. Vlotterbak opengehaald, ff uit elkaar gehaald en weer inelkaar. Daarna was er niks meer mee aan de hand.
Weer eropgezet, en toen ben ik gaan proberen te starten. Me kickstartas is gaar, dus meestal loop ik hem aan. Het klonk goed, goede compressie. Toen schoot hij zegmaar echt aan en steeg het toerental naar 14.000 ofzo, echt absurd. Direct uitgezet, gaskabel losser gezet, en weer 14-15.0000. De luchtschroef staat 1,5 slag uit, de stationairschroef ongeveer 1 slag uit. Er zit nog geen luchtfilter op, maar dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Iemand een idee?

Carb: 20mm Ruili (Chinees)
Cilinder: 70cc eurokit
Luchtfilter: Standaard, niet aangesloten

 

BenjaminDG 10-12-2011 12:38 Print reply

Posts: 4605
Gasschuif/gaskabel die op de bovenste positie vastzit ?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-12-2011 om 12:38 uur.
 
Vlaanderen vrij!
RikDT50MX - Nieuws Poster 10-12-2011 12:39 Print reply

Posts: 1558
luchtfilter is dus wel je probleem, sluit die eerst maar aan.
 
I Can Play With Madness
BenjaminDG 10-12-2011 12:40 Print reply

Posts: 4605
Met of zonder luchtfilter ga je niet ineens 14000 toeren draaien.

Beweegt de gasschuif zonder problemen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-12-2011 om 12:42 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Edi1994 10-12-2011 12:43 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Gasschuif/gaskabel die op de bovenste positie vastzit ?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-12-2011 om 12:38 uur.


Hoe bedoel je? De E-ring die niet goed zit? Die zit in de middelste gleuf.
Wat me wel opviel toen hij nog niet erin hing was dat de Gas-valve (weet niet hoe het in het nederlands heet) erg hoog hing, en hij viel op geen enkele manier naar beneden. (Hoog: 1/4 deel hing in het gat waar je doorheenkijkt als je door de luchtingang kijkt)
 
BenjaminDG 10-12-2011 12:45 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
[...]


Hoe bedoel je? De E-ring die niet goed zit? Die zit in de middelste gleuf.
Wat me wel opviel toen hij nog niet erin hing was dat de Gas-valve (weet niet hoe het in het nederlands heet) erg hoog hing, en hij viel op geen enkele manier naar beneden. (Hoog: 1/4 deel hing in het gat waar je doorheenkijkt als je door de luchtingang kijkt)


Beweegt dit soepel?



Dus nergens blijven haken of stroef gaan?

 
Vlaanderen vrij!
maerijn 10-12-2011 18:12 Print reply

Posts: 2455
Je hebt de gasschuif er niet goed ingezet, of je hebt valse lucht. Hij kan er maar op 1 manier (goed) in, dat dat gleufje door het pinnetje gaat die in de holte zit.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 10-12-2011 om 19:43 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-12-2011 19:17 Print reply

Posts: 17929
gasschuif met de afgeschuinde kant richting de luchtfilter gedaan?
 
Edi1994 11-12-2011 12:56 Print reply
Posts: 65
Ja, het was die gasschuif die niet goed zat.
Daarna nog een keer geprobeerd, liep eerste 3 seconden goed, daarna steeg hij in toeren tot 8000.
Heb daarna ff de stationair schroef een heel stuk uitgedraaid en de luchtschroef in. Daarna liep hij in goede stationaire toeren maar viel uit na een seconde of 5 (bopbopbopbooooop...), dus hij verzuipt volgensmij. De sproeier is rond de 120, staat er niet op, maar heb hem vergeleken met een 120mikuni en hij was ongeveer even groot.
Moet ik perse een nieuwe sproeier kopen?
Want hoeveel moet de stationair schroef officieel uit en hoeveel de luchtschroef?
Of e-ring verplaatsten? (Middelste groefje)
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-12-2011 13:04 Print reply

Posts: 17929
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

lees die eerst maar eens door
 
arnoud111 11-12-2011 14:24 Print reply

Posts: 151
Wat thijsse al zei,afstellen.
Maar ik vermoed ook dat je ergens valse lucht trekt,of je hebt een te kleine sproeier.
Wat ook nog mogelijk is,is dat je geen goede brandstof toevoer hebt.

Ohhja,doe eerst je filter erop,dit heeft zeker invloed op de afstelling.
 
Edi1994 11-12-2011 17:28 Print reply
Posts: 65
Heb net nog ff zitten kloten ermee
Luchtschuif 2 slagjes open is veel te veel, hij trekt dan zoveel lucht dat hij direct in hoge toeren schiet.
Stationairschuif weet ik niet, op die FAQ kon ik niet echt zien hoever die standaard open moet, hoe verder uitgedraaid hoe minder toeren lijkt me, of niet? Hij zit nu namelijk erg ver uitgedraaid.
Filter erop leggen is nog een probleem, de luchtfilterslang is aan de carbkant natuurlijk te klein, omdat de luchtingangpoort van de 20mm carb veel groter is.
Iemand trouwens een idee waar je RUILI sproeiers kan kopen? Heb nog geen zaken gevonden tot nu toe.

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-12-2011 18:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
Heb net nog ff zitten kloten ermee
Luchtschuif 2 slagjes open is veel te veel, hij trekt dan zoveel lucht dat hij direct in hoge toeren schiet.
Stationairschuif weet ik niet, op die FAQ kon ik niet echt zien hoever die standaard open moet, hoe verder uitgedraaid hoe minder toeren lijkt me, of niet? Hij zit nu namelijk erg ver uitgedraaid.
Filter erop leggen is nog een probleem, de luchtfilterslang is aan de carbkant natuurlijk te klein, omdat de luchtingangpoort van de 20mm carb veel groter is.
Iemand trouwens een idee waar je RUILI sproeiers kan kopen? Heb nog geen zaken gevonden tot nu toe.



gewoon oude sproeier meenemen naar de brommerzaak, hebben vast iets wat erin wil
 
Edi1994 12-12-2011 8:27 Print reply
Posts: 65
Ja zal ik ff doen, Mikuni past niet helaas.. te kort schroefdraad.
en luchtfilter, daar moet ik wel wat aan beunen denk ik om hem passend te maken?
 
Edi1994 12-12-2011 16:46 Print reply
Posts: 65
Maar toch, voordat ik sproeiers ga kopen wil ik eerst wel weten dat hij het uberhaupt kán doen. Hij heeft eigenlijk een spruitstuk nodig volgensmij, zou dat het probleem kunnen zijn?
Ook ging ik net ff voelen in de luchtinlaat van de carb om te kijken hoever de gasschuif naar beneden hangt. Hij hangt volgensmij erg hoog (hij zit wél goed erin), hij hangt ongeveer op 1/4 van van de top van de schacht tot onderin. Dat is wel vrij hoog toch, nu kan er erg veel lucht door. En hoe zit het met de stationairschroef? Hoe verder uit, hoe minder benzine of niet?
 
JB1 12-12-2011 17:28 Print reply

Posts: 14881
Hij heeft een spruitstuk nodig?
Die zit er al op?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved