Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #65663 - Nieuwe carb op TSX problemen
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 4286 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Edi1994 |
10-12-2011 12:37 |
Posts: 65 |
Hee,
Heb laatst een topic geplaatst over een kutte carburateur van opvoeren.nl , hij paste niet. Nu heeft een vriend van me hem uitgeboord (zegmaar de bevestigingsstukjes voor de schroefdraadjes die uit de cilinder komen waren te breed) en nu past ie perfect. Alles erop gezet en toen merkte ik dat hij overstroomde zonder te starten. Vlotterbak opengehaald, ff uit elkaar gehaald en weer inelkaar. Daarna was er niks meer mee aan de hand.
Weer eropgezet, en toen ben ik gaan proberen te starten. Me kickstartas is gaar, dus meestal loop ik hem aan. Het klonk goed, goede compressie. Toen schoot hij zegmaar echt aan en steeg het toerental naar 14.000 ofzo, echt absurd. Direct uitgezet, gaskabel losser gezet, en weer 14-15.0000. De luchtschroef staat 1,5 slag uit, de stationairschroef ongeveer 1 slag uit. Er zit nog geen luchtfilter op, maar dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Iemand een idee?
Carb: 20mm Ruili (Chinees)
Cilinder: 70cc eurokit
Luchtfilter: Standaard, niet aangesloten
|
|
|
|
BenjaminDG |
10-12-2011 12:38 |
Posts: 4605 |
Gasschuif/gaskabel die op de bovenste positie vastzit ?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-12-2011 om 12:38 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
10-12-2011 12:39 |
Posts: 1558 |
luchtfilter is dus wel je probleem, sluit die eerst maar aan.
|
|
I Can Play With Madness |
|
BenjaminDG |
10-12-2011 12:40 |
Posts: 4605 |
Met of zonder luchtfilter ga je niet ineens 14000 toeren draaien.
Beweegt de gasschuif zonder problemen?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-12-2011 om 12:42 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Edi1994 |
10-12-2011 12:43 |
Posts: 65 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Gasschuif/gaskabel die op de bovenste positie vastzit ?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-12-2011 om 12:38 uur.
Hoe bedoel je? De E-ring die niet goed zit? Die zit in de middelste gleuf.
Wat me wel opviel toen hij nog niet erin hing was dat de Gas-valve (weet niet hoe het in het nederlands heet) erg hoog hing, en hij viel op geen enkele manier naar beneden. (Hoog: 1/4 deel hing in het gat waar je doorheenkijkt als je door de luchtingang kijkt)
|
|
|
|
BenjaminDG |
10-12-2011 12:45 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
[...]
Hoe bedoel je? De E-ring die niet goed zit? Die zit in de middelste gleuf.
Wat me wel opviel toen hij nog niet erin hing was dat de Gas-valve (weet niet hoe het in het nederlands heet) erg hoog hing, en hij viel op geen enkele manier naar beneden. (Hoog: 1/4 deel hing in het gat waar je doorheenkijkt als je door de luchtingang kijkt)
Beweegt dit soepel?
Dus nergens blijven haken of stroef gaan?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
maerijn |
10-12-2011 18:12 |
Posts: 2455 |
Je hebt de gasschuif er niet goed ingezet, of je hebt valse lucht. Hij kan er maar op 1 manier (goed) in, dat dat gleufje door het pinnetje gaat die in de holte zit.
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 10-12-2011 om 19:43 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
10-12-2011 19:17 |
Posts: 17929 |
gasschuif met de afgeschuinde kant richting de luchtfilter gedaan?
|
|
|
|
Edi1994 |
11-12-2011 12:56 |
Posts: 65 |
Ja, het was die gasschuif die niet goed zat.
Daarna nog een keer geprobeerd, liep eerste 3 seconden goed, daarna steeg hij in toeren tot 8000.
Heb daarna ff de stationair schroef een heel stuk uitgedraaid en de luchtschroef in. Daarna liep hij in goede stationaire toeren maar viel uit na een seconde of 5 (bopbopbopbooooop...), dus hij verzuipt volgensmij. De sproeier is rond de 120, staat er niet op, maar heb hem vergeleken met een 120mikuni en hij was ongeveer even groot.
Moet ik perse een nieuwe sproeier kopen?
Want hoeveel moet de stationair schroef officieel uit en hoeveel de luchtschroef?
Of e-ring verplaatsten? (Middelste groefje)
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-12-2011 13:04 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
arnoud111 |
11-12-2011 14:24 |
Posts: 151 |
Wat thijsse al zei,afstellen.
Maar ik vermoed ook dat je ergens valse lucht trekt,of je hebt een te kleine sproeier.
Wat ook nog mogelijk is,is dat je geen goede brandstof toevoer hebt.
Ohhja,doe eerst je filter erop,dit heeft zeker invloed op de afstelling.
|
|
|
|
Edi1994 |
11-12-2011 17:28 |
Posts: 65 |
Heb net nog ff zitten kloten ermee
Luchtschuif 2 slagjes open is veel te veel, hij trekt dan zoveel lucht dat hij direct in hoge toeren schiet.
Stationairschuif weet ik niet, op die FAQ kon ik niet echt zien hoever die standaard open moet, hoe verder uitgedraaid hoe minder toeren lijkt me, of niet? Hij zit nu namelijk erg ver uitgedraaid.
Filter erop leggen is nog een probleem, de luchtfilterslang is aan de carbkant natuurlijk te klein, omdat de luchtingangpoort van de 20mm carb veel groter is.
Iemand trouwens een idee waar je RUILI sproeiers kan kopen? Heb nog geen zaken gevonden tot nu toe.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-12-2011 18:04 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
Heb net nog ff zitten kloten ermee
Luchtschuif 2 slagjes open is veel te veel, hij trekt dan zoveel lucht dat hij direct in hoge toeren schiet.
Stationairschuif weet ik niet, op die FAQ kon ik niet echt zien hoever die standaard open moet, hoe verder uitgedraaid hoe minder toeren lijkt me, of niet? Hij zit nu namelijk erg ver uitgedraaid.
Filter erop leggen is nog een probleem, de luchtfilterslang is aan de carbkant natuurlijk te klein, omdat de luchtingangpoort van de 20mm carb veel groter is.
Iemand trouwens een idee waar je RUILI sproeiers kan kopen? Heb nog geen zaken gevonden tot nu toe.
gewoon oude sproeier meenemen naar de brommerzaak, hebben vast iets wat erin wil
|
|
|
|
Edi1994 |
12-12-2011 8:27 |
Posts: 65 |
Ja zal ik ff doen, Mikuni past niet helaas.. te kort schroefdraad.
en luchtfilter, daar moet ik wel wat aan beunen denk ik om hem passend te maken?
|
|
|
|
Edi1994 |
12-12-2011 16:46 |
Posts: 65 |
Maar toch, voordat ik sproeiers ga kopen wil ik eerst wel weten dat hij het uberhaupt kán doen. Hij heeft eigenlijk een spruitstuk nodig volgensmij, zou dat het probleem kunnen zijn?
Ook ging ik net ff voelen in de luchtinlaat van de carb om te kijken hoever de gasschuif naar beneden hangt. Hij hangt volgensmij erg hoog (hij zit wél goed erin), hij hangt ongeveer op 1/4 van van de top van de schacht tot onderin. Dat is wel vrij hoog toch, nu kan er erg veel lucht door. En hoe zit het met de stationairschroef? Hoe verder uit, hoe minder benzine of niet?
|
|
|
|
JB1 |
12-12-2011 17:28 |
Posts: 14881 |
Hij heeft een spruitstuk nodig?
Die zit er al op?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dit topic is 4286 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|