Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opentrekken gashendel heeft soms geen zin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1131 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65641 - Opentrekken gashendel heeft soms ge...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jr customs 14-12-2011 19:36 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
trek de benzine slang is van de carb af, en zet de kraan is open.
loopt er een goede straal door?
zonee, kraan schoonmaken, genoeg benzine in tank doen.

of kan dat zeker niet met zo'n vacuum kraan?


ff de slang eraf trekken en startmotor rond laten draaien, dan moet het eruit gutsen, zoniet is dat ding kapot.
 
mini89 14-12-2011 20:23 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


choke werkt altijd, komt er 12v op, gaat hij uit

idd
 
Blommetje 15-12-2011 9:15 Print reply

Posts: 230
Benzine stroomt goed door. Slang vande carb gehaald, vlotterkamer gevuld en gestart. Stroomde heel goed door.

Choke is lastiger te checken. Zonder choke lastig te starten en met als de choke er op zit kom je er niet meer bij. Dus al draaiende verwijderen is geen doen.

Daarom even binnen proberen met een 12v gelijkspanningsbron in de woonkamer.
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
RikDT50MX - Nieuws Poster 15-12-2011 17:31 Print reply

Posts: 1558
komt er wel stroom op shoke? blijft die daarom niet altijd open.
 
I Can Play With Madness
TZRBart 15-12-2011 18:08 Print reply
Posts: 946
Lijkt mij te weinig benzine... Mss grotere sproeier proberen? Afgelopen weken zijn de temperaturen namelijk omlaag gegaan, en dan is de lucht dikker, dus moet hij meer benzine krijgen.
 
Blommetje 16-12-2011 11:20 Print reply

Posts: 230
Zojuist van een kleinere sproeier flink omhoog gegaan. Heb het gevoel dat het ietsje beter gaat, maar nog niet ideaal. WEL het andere probleem, als je het gas dicht doet blijft de motor vrij lang op hoge toeren (zoals met gas open) draaien. Dus soort van vertraging.

Is dat teveel benzine.

Ernaast: Fuk wat is het koud buiten in de regen onder je scooter...
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Frysk 16-12-2011 11:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Zojuist van een kleinere sproeier flink omhoog gegaan. Heb het gevoel dat het ietsje beter gaat, maar nog niet ideaal. WEL het andere probleem, als je het gas dicht doet blijft de motor vrij lang op hoge toeren (zoals met gas open) draaien. Dus soort van vertraging.

Is dat teveel benzine.

Ernaast: Fuk wat is het koud buiten in de regen onder je scooter...


Dat is valse lucht.
volgens mij heb je de carburateur niet goed gemonteerd (lees : er sluipt ergens lucht bijlangs)
 
giggitybyte
Blommetje 16-12-2011 11:58 Print reply

Posts: 230
Carb zit wel goed op 't spruitstuk gemonteerd, maar kan natuurlijk viezig zijn. In de carb zit ook enkel een O-ring. Geen pakking tussen (rubberen) spruitstuk en de carb. Zou dat ondanks de O-ring beter zijn? In de Exploded Views staat het niet..

Valse lucht kan je trekken op:
carb --> spruitstuk
spruitstuk --> cilinder
cilinderkop --> cilinder

Verder nergens toch?

 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Blommetje 16-12-2011 12:18 Print reply

Posts: 230
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
mini89 16-12-2011 12:37 Print reply

Posts: 495
misschien de slang naar de pomp beschadigd
die tussen carter en pomp
 
Blommetje 16-12-2011 12:45 Print reply

Posts: 230
Ik heb dit al vaker geprobeerd te snappen, maar kom er niet echt uit. Als ik gas geef, gaat de benzine harder stromen. Dus de pomp moet gekoppeld zijn aan 't carter/cilinder.

Maar ik snap niet waar! Er zijn zoveel slangen..

Ook op de exploded views kan ik niets vinden op m'n carter.

Maar zou die slang van invloed zijn op de valse lucht, of op het waardeloos lopen?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Blommetje 16-12-2011 13:43 Print reply

Posts: 230
Weer wat verder! Ik heb de aansluitingen op het spruitstuk en de carb gereinigd en opnieuw aangesloten. Valse lijkt zo goed als weg.. Misschien nog een klein beetje. Ook reageerde alles nu goed op gas! Zowel bij openen als sluiten! Dus das mooi.

Nieuw probleem: De uitlaat rookt als een dolle! De hele straat stond zo ongeveer wit. Zou dit kunnen komen door 4 maanden (of 6 of 7 ofzo..) stilstand en dat alles nu zeiknat is? Tweede vreemde. ik heb het idee dat er 'witte afscheiding' (gadverredamme!) uit mn uitlaat druppeltje. Soort witkalk... Iemand een idee? Ik heb gescheiden smering waar ik nooit aanzit. Olie is gewoon scooterolie van de bromboer.
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
mx-jacob 16-12-2011 14:10 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Weer wat verder! Ik heb de aansluitingen op het spruitstuk en de carb gereinigd en opnieuw aangesloten. Valse lijkt zo goed als weg.. Misschien nog een klein beetje. Ook reageerde alles nu goed op gas! Zowel bij openen als sluiten! Dus das mooi.

Nieuw probleem: De uitlaat rookt als een dolle! De hele straat stond zo ongeveer wit. Zou dit kunnen komen door 4 maanden (of 6 of 7 ofzo..) stilstand en dat alles nu zeiknat is? Tweede vreemde. ik heb het idee dat er 'witte afscheiding' (gadverredamme!) uit mn uitlaat druppeltje. Soort witkalk... Iemand een idee? Ik heb gescheiden smering waar ik nooit aanzit. Olie is gewoon scooterolie van de bromboer.


oke das mooi van het gas dan

verders betekend witte olie of rook meestal dat er water bij zit.
Is je scooter vloeistof gekoeld? verders zou ik gewoon even een stuk gaan rijden en hem goed warm laten worden, als ik sochtens mijn tsx start hebben we hier ook last van plaatselijke mist
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Blommetje 16-12-2011 15:02 Print reply

Posts: 230
Ja, gas is nu goed lijkt mij. Ik heb een kleinere sproeier ingedraaid, want hij liep denk ik wel erg rijk. Was ook direct minder rook. Straks een stukje rijden, kijken wat het doet.

Het is luchtgekoeld, dus olie of water moet het zijn.

Hopelijk is dit probleem nu opgelost, dan kan ik verder met de andere problemen...
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
mx-jacob 16-12-2011 15:07 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Ja, gas is nu goed lijkt mij. Ik heb een kleinere sproeier ingedraaid, want hij liep denk ik wel erg rijk. Was ook direct minder rook. Straks een stukje rijden, kijken wat het doet.

Het is luchtgekoeld, dus olie of water moet het zijn.

Hopelijk is dit probleem nu opgelost, dan kan ik verder met de andere problemen...



oke ja denk dat het vocht of olie is toen ik mijn kreidler net had reed ik alleen maar rondje door het dorp van 10 minuten hij werd nooit echt warm en dus erg vet (roken zwarte olie uit de uitlaat), Toen ben ik gewoon een Lang stuk gaan rijden en toen was het over
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 6906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved