Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opentrekken gashendel heeft soms geen zin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65641 - Opentrekken gashendel heeft soms ge...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blommetje 6-12-2011 18:21 Print topicpost

Posts: 230
Ik heb een Aprilia Habana Custom (scooter dus) en deze heeft sinds enige tijd de vage klacht dat de kracht wegvalt.
Starten gaat goed, gas geven, wegrijden. Als ik het gas dichtdraai, en dan weer open doe (maakt niet uit of ik het snel of langzaam doe) dan 'pakt' de motor niet.
De carb (deels - vlotterkamerschroeven zijn dol..) nagelopen, bougie, slangen vervangen, brandstofpomp gecheckt..

Iemand een idee?

Subvraag: De schroeven van m'n vlotterkamer zijn dol.. dus dat zou t kunnen zijn. Hoe krijg ik die het handigste open?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail

antonhonda 6-12-2011 18:24 Print reply

Posts: 3616
gasnaald stellen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Blommetje 6-12-2011 18:28 Print reply

Posts: 230
Maar als de scooter jaren goed reed... kan de gasnaald dan van slag zijn?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
BenjaminDG 6-12-2011 18:48 Print reply

Posts: 4605
Als je de choke een beetje open zet (net genoeg dat hij terug naar stationair toerental kan zakken) is het dan beter?

Zo ja gasnaald rijker zetten.
 
Vlaanderen vrij!
mx-jacob 6-12-2011 18:49 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Maar als de scooter jaren goed reed... kan de gasnaald dan van slag zijn?



kan zijn dat het clipje van de gasnaald los is gekomen
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Blommetje 6-12-2011 19:00 Print reply

Posts: 230
De choke wordt automatisch gestelt.. en ik weet niet of ik dat handmatig kan oversturen. Iemand?

Ja, het is gewoon irritant. Scooter rijdt verder uitstekend, maar 1 op de 2 keer het gas opentrekken er er gebeurd niets. En dan sta je mooi voor joker op de kruising..
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
jeroentjen13 6-12-2011 19:05 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
De choke wordt automatisch gestelt.. en ik weet niet of ik dat handmatig kan oversturen. Iemand?

Ja, het is gewoon irritant. Scooter rijdt verder uitstekend, maar 1 op de 2 keer het gas opentrekken er er gebeurd niets. En dan sta je mooi voor joker op de kruising..


op een scooter sta je sowieso altijd voor joker aan de lichten
heb ik bij mij wallaroo ook gehad, ik had er dan een iets groter sproeier in gestoken.
het helpt ook als je een klein beetje op voorhand al een klein beetje gas geeft, als je dan opentrekt, zal hij zeker in toeren gaan.
 
Blommetje 6-12-2011 19:48 Print reply

Posts: 230
haha, dankje Jeroentje...

Ja, soms helpt het wel om het gas een beetje te pingelen.. dan trek je vaak prima weg. Maar ik wil niet als een of andere aso aan mn gas hangen de hele tijd

Maar goed, algemene oordeel is dus de carb. checken.

Dan nog m'n andere probleem. Hoe krijg ik mijn vlotterkamer open als alle 4 de schroeven dol zijn... Uitboren? Slagschroevendraaier? Iemand een goed idee?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
jeroentjen13 6-12-2011 20:36 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
haha, dankje Jeroentje...

Ja, soms helpt het wel om het gas een beetje te pingelen.. dan trek je vaak prima weg. Maar ik wil niet als een of andere aso aan mn gas hangen de hele tijd

Maar goed, algemene oordeel is dus de carb. checken.

Dan nog m'n andere probleem. Hoe krijg ik mijn vlotterkamer open als alle 4 de schroeven dol zijn... Uitboren? Slagschroevendraaier? Iemand een goed idee?


ja kan proberen 1 streep van de + door te zagen met een ijzerzaag zodanig dat je er met een platte schroevendraaier in kan
 
Blommetje 6-12-2011 20:44 Print reply

Posts: 230
Ja, klinkt goed! Ga ik proberen. Heb echter weinig zin om een nieuwe carb te moeten kopen omdat ik een beunhaas ben. Die dingen zijn zo duur...


 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Derbi-Olaf 6-12-2011 21:08 Print reply

Posts: 14999
ben ik de enige die denk dat de vario versleten is ?

en met als gevolg niet terug in zijn powerband komt zoals het hoort?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Blommetje 6-12-2011 21:25 Print reply

Posts: 230
Wooo, Olaf! Kalm aan! Een naaldje stellen kan ik zonder problemen doen dit weekend.
Ik ben redelijk technisch/handig en heb 'vroegah' veel bromfietsen gehad en alles zelf gedaan. Nu had ik echter comfortabel vervoer nodig voor woon/werkverkeer en heb ik deze gekocht. Reed tot afgelopen zomer als een trein en sindsdien gezeik. Slangetjes los, benzinepomp stuk en 3x een lekke band. Vandaag een vrije dag genomen om de band te vervangen en wat klein onderhoud te doen en was dit probleem eigenlijk vergeten..

Het is als volgt
- 15.000 km (give or teak...) gereden
- altijd in de zeikregen buiten gestaan
- Redelijk tot normaal onderhouden
- Standaard opzet --> top van 65km

Ik was al van plan om de V-snaar en de transmissie-olie te vervangen, maar ik weet NIETS van scooter. Vario's zeggen me ook weinig.. En mn powerband?


 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Derbi-Olaf 6-12-2011 21:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Wooo, Olaf! Kalm aan! Een naaldje stellen kan ik zonder problemen doen dit weekend.
Ik ben redelijk technisch/handig en heb 'vroegah' veel bromfietsen gehad en alles zelf gedaan. Nu had ik echter comfortabel vervoer nodig voor woon/werkverkeer en heb ik deze gekocht. Reed tot afgelopen zomer als een trein en sindsdien gezeik. Slangetjes los, benzinepomp stuk en 3x een lekke band. Vandaag een vrije dag genomen om de band te vervangen en wat klein onderhoud te doen en was dit probleem eigenlijk vergeten..

Het is als volgt
- 15.000 km (give or teak...) gereden
- altijd in de zeikregen buiten gestaan
- Redelijk tot normaal onderhouden
- Standaard opzet --> top van 65km

Ik was al van plan om de V-snaar en de transmissie-olie te vervangen, maar ik weet NIETS van scooter. Vario's zeggen me ook weinig.. En mn powerband?






Als je gas geeft op het moment dat 'ie niet echt reageert.
Maakt de brommer dan al veel toeren of nog niet ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 6-12-2011 om 21:43 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Blommetje 6-12-2011 21:48 Print reply

Posts: 230
Nee, ik rijd normaal. Moet stoppen voor iets.. draai t gas dicht en de motor draait rustig stationair... Dan open ik het gas en dan ... niks.
Wel hoor je het geluid iets 'hollig'' klinken, maar dan kan wel kloppen denk ik.
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Derbi-Olaf 6-12-2011 21:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Nee, ik rijd normaal. Moet stoppen voor iets.. draai t gas dicht en de motor draait rustig stationair... Dan open ik het gas en dan ... niks.
Wel hoor je het geluid iets 'hollig'' klinken, maar dan kan wel kloppen denk ik.

dat hollig klinken is inderdaad normaal, dat is het aanzuig geluid. en dat klinkt inderdaad "holler" als je gas eenmaal open is

Zou je eventueel eens een filmpje kunnen maken? (nu natuurlijk niet in het donker, da's te gevaarlijk)

Dan denk ik dat ik je in ieder geval uitsluitsel kan geven of het aan je vario ligt of aan je carburateur!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Blommetje 6-12-2011 22:30 Print reply

Posts: 230
Ohja, das prima! Thnx! Ik ga morgen na mn werk er mee weg, maar dan is het weer donker. Maar je hebt enkel geluid nodig neem ik aan?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail

Dit topic is 6905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved