Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX tik in cilinder/blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 670 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65623 - TSX tik in cilinder/blok
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Velthuis 4-12-2011 17:13 Print reply

Posts: 222
Heb hetzelfde gehad, bij mij was het meer fluitend, maar het lijkt er wel sterk op. wellicht nogmaals nieuwe koppakking steken en kijken of dit wil helpen. Kopbouten aandraaien op het precies juiste moment met de momentsleutel kan ook helpen. En anders toch een nieuwe kop scoren / deze opnieuw laten vlakken.


 
mxbeunking 4-12-2011 18:27 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Velthuis
Heb hetzelfde gehad, bij mij was het meer fluitend, maar het lijkt er wel sterk op. wellicht nogmaals nieuwe koppakking steken en kijken of dit wil helpen. Kopbouten aandraaien op het precies juiste moment met de momentsleutel kan ook helpen. En anders toch een nieuwe kop scoren / deze opnieuw laten vlakken.




Ik denk dat er bij deze kop nu al te veel af is om hem nog een keer te kunnen vlakken...

Ik kan alleen nergens een neiuwe kop vinden. Iemand suggesties
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 4-12-2011 18:28 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


Ik denk dat er bij deze kop nu al te veel af is om hem nog een keer te kunnen vlakken...

Ik kan alleen nergens een neiuwe kop vinden. Iemand suggesties


je heb nog 5 koppen liggen of zo
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
mxbeunking 4-12-2011 18:34 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]


je heb nog 5 koppen liggen of zo


de meeste zijn al erg veel gevlakt. Ander is schroefdraad dol en de ander de compressiekamer gedeukt. Kan nog wel ff kijken
 
Draaiwerk nodig? = PB
tsx-elite 4-12-2011 19:22 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


de meeste zijn al erg veel gevlakt. Ander is schroefdraad dol en de ander de compressiekamer gedeukt. Kan nog wel ff kijken


proberen kan altijd he
 
shut up muttley
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-12-2011 21:15 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


de meeste zijn al erg veel gevlakt. Ander is schroefdraad dol en de ander de compressiekamer gedeukt. Kan nog wel ff kijken


Schroefdraad dol is nog wel te fixen met een mooie bus. Wordt het nog beter van dan origineel.
Volgende keer laten vlakken door iemand die het wel kan En vlakken en draaien is niet hetzelfde.

 
Too cool for school!
mx-jacob 4-12-2011 21:17 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


Schroefdraad dol is nog wel te fixen met een mooie bus. Wordt het nog beter van dan origineel.
Volgende keer laten vlakken door iemand die het wel kan En vlakken en draaien is niet hetzelfde.




kop is op de freesbank gevlakt ik denk dat de kop van de freesbank niet 100% recht heeft gestaan... en dus heel licht de radius van de mantelkop frees heeft...

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 4-12-2011 om 21:18 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-12-2011 21:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



kop is op de freesbank gevlakt ik denk dat de kop niet 100% recht heeft gestaan... en dus heel licht de radius van de mantelkop frees heeft...



dat kan niet, als die scheef ligt word je pasvlak gewoon recht, alleen zit je verbrandingskamer scheef ten opzichte van je pasvlak
 
mxbeunking 4-12-2011 21:18 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


Schroefdraad dol is nog wel te fixen met een mooie bus. Wordt het nog beter van dan origineel.
Volgende keer laten vlakken door iemand die het wel kan En vlakken en draaien is niet hetzelfde.



ik ga morgen even in de lades kijken of er nog een mooi kopje bij zit, en die laten vlakken bij westend (bedrijf die motor onderdelen maken). En anders ergens een nieuwe zien te scoren.

hij was gevlakt met een mantelkop frees
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 4-12-2011 21:20 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dat kan niet, als die scheef ligt word je pasvlak gewoon recht, alleen zit je verbrandingskamer scheef ten opzichte van je pasvlak



nee dat bedoel ik niet de kop van de freesbank
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Derbi-Olaf 4-12-2011 21:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


Schroefdraad dol is nog wel te fixen met een mooie bus. Wordt het nog beter van dan origineel.
Volgende keer laten vlakken door iemand die het wel kan En vlakken en draaien is niet hetzelfde.



Heb de setjes ervoor idd liggen!

Het enige wat ik me al lang zit af te vragen is of de warmtegeleiding bij echt hoogvermogende motoren niet in het gedrang kan komen met zo'n "bussie" ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Custompuch 5-12-2011 17:33 Print reply

Posts: 290
heb je voordat je de cilinder monteerde, ff gecheckt of de poorten geen scherpe randen hebben?

ik zelf controleer dat altijd, en vaak breng ik dan even bevels aan.
(schuine randjes maken aan je poorten, met bijv sleutelvijltje)

vaak komt daar het ratelen vandaan, en daar vind ik dit ook wel op lijken.
 
mxbeunking 5-12-2011 17:37 Print reply

Posts: 2305
nee dit was het niet, wat bleek is dat de kop dus niet goed gevlakt was, de koppakking was nat van de olie.
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 3415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved