Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - trillend gereviseerdmotorblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1190 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65618 - trillend gereviseerdmotorblok
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 8781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-12-2011 0:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


ik weet c4 heeft meer spelling voor hogere temp maargoed skf is gewoon goed me zundapp al 110.000 gelopen op skf c3



c3 is nogal wat anders dan c4
 
Wizard1894 4-12-2011 11:15 Print reply

Posts: 695
Ja die zundapp rijd op top 65 dus heb ik geen c4 voor nodig.
 
honda fryslan 4-12-2011 11:35 Print reply

Posts: 1914
110.000km op je zundapp?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Wizard1894 4-12-2011 11:56 Print reply

Posts: 695
ja best veel he
 
Derbi-Olaf 4-12-2011 11:58 Print reply

Posts: 14999
in hoeveel jaar ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 4-12-2011 12:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ja die zundapp rijd op top 65 dus heb ik geen c4 voor nodig.


Mijn auto rijd 193km/u op top, heb ik dan wel c4 nodig?

Topsnelheid boeit geen kut voor de lagers, het gaat gewoon om de toerentallen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lytseleen 4-12-2011 14:35 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Mijn auto rijd 193km/u op top, heb ik dan wel c4 nodig?

Topsnelheid boeit geen kut voor de lagers, het gaat gewoon om de toerentallen.

die zundapp draait net iets harder als stationair dus daar hoeft geen c4 in..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
mbx-genieter 4-12-2011 16:57 Print reply
Posts: 758
@ ts zijn de passingen van de carters voor de lagers niet te ver uitgesleten dat het lager los in het carter ligt.
Voel eens aan de speling op het vliegwiel of die spelingvrij is.
 
energy verslaaft 4-12-2011 17:30 Print reply

Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
@ ts zijn de passingen van de carters voor de lagers niet te ver uitgesleten dat het lager los in het carter ligt.
Voel eens aan de speling op het vliegwiel of die spelingvrij is.


zal het ff nakijken hoop het niet want dan moet ie weer uitelkaar
 
Wizard1894 4-12-2011 22:44 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
in hoeveel jaar ?


geen idee rijd er nu 3 jaar mee en heb in die tijd rond de 34.000 km gemaakt of meer. daarvoor stond de teller al op 60.000+ en het schijnt dat die ook al eens terug gezet is dus sowieso al meer dan 94000
 
JB1 5-12-2011 6:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


geen idee rijd er nu 3 jaar mee en heb in die tijd rond de 34.000 km gemaakt of meer. daarvoor stond de teller al op 60.000+ en het schijnt dat die ook al eens terug gezet is dus sowieso al meer dan 94000


Dat heeft ie echt niet met 1 lagersetje gedaan hoor.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
dirktimmer 5-12-2011 10:56 Print reply

Posts: 1737
C4 heeft alleen nut als je bij een koude start gelijk meer dan 13.000 rpm maakt. als je dat bij c3 doet gaat ie heel kort mee. als je niet met koude motor meer dan 13k maakt kun je net zo goed c3 nemen, die gaan dan langer mee dan c4.

Edit: C4 heeft niet meer speling ivm de temperatuur, alles is van hetzelfde staal, dus als het gelijkmatig warm word maakt de bedrijfstemperatuur niets uit, tussen de 80 en 130 graden, 400 graden ander verhaal maar niet van toepassing..


Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 5-12-2011 om 11:08 uur.
 
Audioholic 1-1-2012 19:56 Print reply
Posts: 330
jongens jongens.


wellus nietus, wellus nietus,

ontopic joh!


merk is meer en deels levensduur, en toleranties verschillen soms iewat,


persoonlijke ervaringen worden niet genegeerd,dat klopt natuurlijk ook
skf is goed. ntn is goed. hele mikmak is eigelijk goed. alleen de toepassing van het desbetreffende lager scheelt ook.



help de topicstarter gwoon ff, ipv jullie gelijk willen trekken door welk lager er beter is.



@ ts. trillingen kunnen ook voortkomen door "verse" lagers. ik zou het even aankijken als ik jou was
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 8781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved