Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-12-2011 10:26 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
mx-jacob |
3-12-2011 11:45 |
|
Marcooow |
3-12-2011 11:58 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
dan raad ik bij deze iedereen af om een gereviceerd blok bij jouw te kopen
doe is niet zo negatief, je doet net alsof hij als een beunhaas een blok in elkaar zet, hij doet er andere lagers in omdat HIJ denkt dat dat trillen daar aan ligt, nou prima toch? laat hem dat lekker doen
beter haal je gewoon die balanas eruit
|
|
faster than a bullet! |
|
barry |
3-12-2011 12:23 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
lekker je ding doen allemaal maar heb al teveel blokjes gereviseerd met diverse lagers en het was toch altijd dat het met skf meer rammelde na revisie van de krukas en balansas lagers.
Dan ga je dus verder zoeken en info inwinnen en dit was dus mijn conclusie daaruit.
En ik weet wel een skf lager is misschien makkelijker te verkrijgen en bekender maar ik blijf toch bij ntn lagers voor een honda blok.
En voor Leen helaas van een bak en eindvertraging van een trekker daar heb ik geen bekendheid mee, maar gelukkig hebben we jou daar voor...............toch
Als je bij een volkswagen dealer komt zal die dealer je nooit toyota onderdelen verkopen en enkel volkswage onderdelen meegeven.
Als je bij een autobedrijf komt wat als leverancier NTN lager heeft, dan zal deze je niet SKF verkopen omdat hij deze niet heeft.
Dit doet echter niks af aan de kwaliteit van het merk wat niet geleverd word.
Elk merk levert voor elke toepassinggebied zijn lagers waarbij de fabrieken ook samenwerken.
SKF is de grootste in de wereld met INA(FAG) als dochterbedrijf.
Sterker nog, NTN levert kogellagers die uit de fabriek komen van SKF en daarbij levert SKF EN NTN weer cilinderrollagers die uit de fabriek van INA komen. Zo kan ik nog wel even doorgaan met allerlij voorbeelden.
Ze helpen elkaar allemaal en wordt over het algemeen onder 1 en dezelfde kwaliteits standaard geproduceerd.
Ga dus niet mensen met het volgende adviseren:
Quote: Daar moeten net als op de krukas GEEN skf lagers op.
DEze lagers zijn gemaakt voor vet smering en niet voor olie smering dus omdat vet dikker is als olie heeft een skf lager meer speling van zijn eigen.
Als je niet alle kennis in macht hebt, want dat is namelijk een broodje aap verhaal.
No hard feelings, maar ik probeeer gewoon een beetje duidelijkheid te scheppen
Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-12-2011 om 12:24 uur.
Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-12-2011 om 12:24 uur.
|
|
He? |
|
Derbi-Olaf |
3-12-2011 17:07 |
Posts: 14999 |
Mijn ervaring met SKF lagers als krukaslager zijn ook een stuk negatiever dan met NTN lagers
Kan je op je kop gaan staan... Monteerprocedure exact hetzelfde. En toch hadden de SKF lagers vrij vlot weer enige voelbare speling
(SKF France )
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 3-12-2011 om 17:08 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
3-12-2011 17:28 |
Posts: 9841 |
dan had je vast nepperts
|
|
Too cool for school! |
|
mbx-genieter |
3-12-2011 18:28 |
|
Derbi-Olaf |
3-12-2011 18:36 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dan had je vast nepperts
Zou kunnen
Nja meende altijd dat op het doosje van de nepperts iets stond van SKF Taiwan ofzo En dat je op de echte SKF france had staan.
Naja, dat heb ik me iig ooit laten wijsmaken
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
PRO TUNING |
3-12-2011 18:47 |
Posts: 4000 |
Er zit wel enige waarheid in, ik weet het uit eigen ervaring met slechte SKF lagers.
Heb tot 2 x toe nieuwe serie van 40 stuks " Zingende "SKF lagers ontvangen van de groothandel n.l. de 62/22 C3.
Sindsdien geen SKF meer maar KOYO sindsdien nooit weer problemen, en ook nog betere prijzen.
|
|
|
|
Marcooow |
3-12-2011 19:09 |
Posts: 5713 |
met nog meer van deze verhaaltjes lossen we het probleem niet op, zet die balanas is op tijd, en kijk dan op die nog steeds zo trilt
|
|
faster than a bullet! |
|
mbx-genieter |
3-12-2011 19:46 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Er zit wel enige waarheid in, ik weet het uit eigen ervaring met slechte SKF lagers.
Heb tot 2 x toe nieuwe serie van 40 stuks " Zingende "SKF lagers ontvangen van de groothandel n.l. de 62/22 C3.
Sindsdien geen SKF meer maar KOYO sindsdien nooit weer problemen, en ook nog betere prijzen.
Bedankt
|
|
|
|
Wizard1894 |
3-12-2011 23:39 |
Posts: 695 |
Ntn en skf heb ik gemengd in mijn blok maar nergens last van en als je denkt dat skf niet goed genoeg is haal je van skf maar eens c4 lagers die zijn duur maar die zijn erg hoge kwaliteit
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-12-2011 23:41 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ntn en skf heb ik gemengd in mijn blok maar nergens last van en als je denkt dat skf niet goed genoeg is haal je van skf maar eens c4 lagers die zijn duur maar die zijn erg hoge kwaliteit
noem mij eens een enkel lager in je blok wat meer dan 16000 toeren maakt?
precies, je zwetst
|
|
|
|
rensss |
3-12-2011 23:49 |
Posts: 1110 |
Ik vindt SKF lagers eigenlijk heel goed. Heb ik mijn blokje mee kunnen reviseren en de brommer rijdt nu gewoon nog.
Volgens mij ligt het er aan, als ze niet lang meegaan heb je ze gewoon slecht gemonteerd.
Als je met hamer en beitel te werk gaat weet je dat de lagers niet lang meegaan
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
Wizard1894 |
4-12-2011 0:23 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
noem mij eens een enkel lager in je blok wat meer dan 16000 toeren maakt?
precies, je zwetst
ik weet c4 heeft meer spelling voor hogere temp maargoed skf is gewoon goed me zundapp al 110.000 gelopen op skf c3
|
|
|
|