mbx-genieter |
2-12-2011 22:29 |
Posts: 758 |
Heb je op de balansas ook een SKF C3 gemonteerd.
Daar moeten net als op de krukas GEEN skf lagers op.
DEze lagers zijn gemaakt voor vet smering en niet voor olie smering dus omdat vet dikker is als olie heeft een skf lager meer speling van zijn eigen.
Als je een honda blok reviseert dan kan je beter ntn of nanchi lagers gebruiken deze zitten origineel ook in een honda blok.
Deze lagers zijn gemaakt voor olie smering dus hebben minder speling van zich zelf en zullen minder geluid door geven zoals rammelen.
Een bijkomend voordeel is dat ntn lagers nog goedkoper zijn dan skf lagers.
|
|
|
|
Maup |
2-12-2011 22:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/18356/avatar) Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je op de balansas ook een SKF C3 gemonteerd.
Daar moeten net als op de krukas GEEN skf lagers op.
DEze lagers zijn gemaakt voor vet smering en niet voor olie smering dus omdat vet dikker is als olie heeft een skf lager meer speling van zijn eigen.
Als je een honda blok reviseert dan kan je beter ntn of nanchi lagers gebruiken deze zitten origineel ook in een honda blok.
Deze lagers zijn gemaakt voor olie smering dus hebben minder speling van zich zelf en zullen minder geluid door geven zoals rammelen.
Een bijkomend voordeel is dat ntn lagers nog goedkoper zijn dan skf lagers.
SKF is gewoon een merk lieve schat. Niks mis mee en kunnen dus ook gewoon als krukaslagers gebruikt worden.
edit: en over die speling; daar heb je die C term voor. (C3, C4, C2 etc)
Dit bericht is gewijzigd door Maup op 2-12-2011 om 22:33 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
energy verslaaft |
2-12-2011 22:36 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22470/avatar) Posts: 199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: energy verslaaft
skf c3 lager zijn speciaal voor in motorblokken en weet iemand dan hoe ik deze precies kan afstellen want dan kan ik dit ff nakijken in mijn blok of dit goed zit heeft iemand een tekening ervan misschien hoe dit dan moet staan?
|
|
|
|
mbx-genieter |
2-12-2011 22:42 |
Posts: 758 |
Droom maar lekker verder, ga maar eens met een bedrijf praten die auto's, motoren, versnellingsbakken reviseert die zullen jou geen skf verkopen tenminste niet degene waar ik altijd mijn onderdelen haal met.
Je zal bijvoorbeeld in de auto industrie geen skf lagers in een versnellingsbak tegenkomen.
Je komt in de mechanische industrie geen ntn lagers tegen tenzij die in een oliebad draaien.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
2-12-2011 22:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22379/avatar) Posts: 1558 |
je lult poep man, wij hebben in de trekker ook alles skf en dat ding loopt prima.
|
|
I Can Play With Madness |
|
mbx-genieter |
2-12-2011 22:48 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
je lult poep man, wij hebben in de trekker ook alles skf en dat ding loopt prima.
Dat maakt geen toeren een trekker.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
2-12-2011 22:50 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22379/avatar) Posts: 1558 |
de bak wel, de eindvertraging van een trekker vertraagt veel meer dan bij een auto.
|
|
I Can Play With Madness |
|
mbx-genieter |
2-12-2011 22:54 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
de bak wel, de eindvertraging van een trekker vertraagt veel meer dan bij een auto.
Als je gelezen heb gaat het over een balansas en een krukas van een honda blokje en niet over een bak en een eindvertraging van een trekker
helaas daar weet ik niets vanaf.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
2-12-2011 23:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4012/avatar) Posts: 8650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je op de balansas ook een SKF C3 gemonteerd.
Daar moeten net als op de krukas GEEN skf lagers op.
DEze lagers zijn gemaakt voor vet smering en niet voor olie smering dus omdat vet dikker is als olie heeft een skf lager meer speling van zijn eigen.
Als je een honda blok reviseert dan kan je beter ntn of nanchi lagers gebruiken deze zitten origineel ook in een honda blok.
Deze lagers zijn gemaakt voor olie smering dus hebben minder speling van zich zelf en zullen minder geluid door geven zoals rammelen.
Een bijkomend voordeel is dat ntn lagers nog goedkoper zijn dan skf lagers.
Maar die assen zitten in het karter...zelfs als je één keer met vet zou smeren zou uiteindelijk de motorolie het vet verdrukken...en dan zou het karter open moeten om opnieuw te smeren.
En die ntn en nanchi lagers zullen ook wel een C3 of C4 zijn, want daar gaat het om, niet om het merk...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
lytseleen |
3-12-2011 0:46 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22828/avatar) Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je op de balansas ook een SKF C3 gemonteerd.
Daar moeten net als op de krukas GEEN skf lagers op.
DEze lagers zijn gemaakt voor vet smering en niet voor olie smering dus omdat vet dikker is als olie heeft een skf lager meer speling van zijn eigen.
Als je een honda blok reviseert dan kan je beter ntn of nanchi lagers gebruiken deze zitten origineel ook in een honda blok.
Deze lagers zijn gemaakt voor olie smering dus hebben minder speling van zich zelf en zullen minder geluid door geven zoals rammelen.
Een bijkomend voordeel is dat ntn lagers nog goedkoper zijn dan skf lagers.
wat lul jij nou dom, elk c3 of c4 lager heeft de zelfde tolerantie maakt niet uit welk merk het is..
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
mxbeunking |
3-12-2011 0:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22295/avatar) Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je op de balansas ook een SKF C3 gemonteerd.
Daar moeten net als op de krukas GEEN skf lagers op.
DEze lagers zijn gemaakt voor vet smering en niet voor olie smering dus omdat vet dikker is als olie heeft een skf lager meer speling van zijn eigen.
Als je een honda blok reviseert dan kan je beter ntn of nanchi lagers gebruiken deze zitten origineel ook in een honda blok.
Deze lagers zijn gemaakt voor olie smering dus hebben minder speling van zich zelf en zullen minder geluid door geven zoals rammelen.
Een bijkomend voordeel is dat ntn lagers nog goedkoper zijn dan skf lagers.
hee bad eend wat kraam jij allemaal voor onzin uit??
Je hebt speciale skf lagers voor vet smering en voor olie smering. Voor een lager met vet smering zit een keerring in en hier achter zit vet. Zo wordt die dus gesmeerd door het vet.
Je hebt ook skf lagers die gemaakt zijn voor olie smering en dus geen keerring bevatten. Zo komt de olie dus bij het lager waardoor hij gesmeerd wordt door versnellingsbak olie.
Wat je ook nog kan doen is de vet keerring er uit halen zodat hij gebruikt kan worden voor olie smering...
Dus hoe zo zou je geen skf lagers kunnen gebruiken??
Dit bericht is gewijzigd door mxbeunking op 3-12-2011 om 1:00 uur.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Leen |
3-12-2011 3:25 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2858/avatar) Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je op de balansas ook een SKF C3 gemonteerd.
Daar moeten net als op de krukas GEEN skf lagers op.
DEze lagers zijn gemaakt voor vet smering en niet voor olie smering dus omdat vet dikker is als olie heeft een skf lager meer speling van zijn eigen.
Als je een honda blok reviseert dan kan je beter ntn of nanchi lagers gebruiken deze zitten origineel ook in een honda blok.
Deze lagers zijn gemaakt voor olie smering dus hebben minder speling van zich zelf en zullen minder geluid door geven zoals rammelen.
Een bijkomend voordeel is dat ntn lagers nog goedkoper zijn dan skf lagers.
HAHAHAHH!!!!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Droom maar lekker verder, ga maar eens met een bedrijf praten die auto's, motoren, versnellingsbakken reviseert die zullen jou geen skf verkopen tenminste niet degene waar ik altijd mijn onderdelen haal met.
Je zal bijvoorbeeld in de auto industrie geen skf lagers in een versnellingsbak tegenkomen.
Je komt in de mechanische industrie geen ntn lagers tegen tenzij die in een oliebad draaien.
Welk bedrijf is dat, die verkopen ook feestneuzen en roltoeters zeker?
Ik zou er iig niet meer komen als ik jou was.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Droom maar lekker verder, ga maar eens met een bedrijf praten die auto's, motoren, versnellingsbakken reviseert die zullen jou geen skf verkopen tenminste niet degene waar ik altijd mijn onderdelen haal met.
Je zal bijvoorbeeld in de auto industrie geen skf lagers in een versnellingsbak tegenkomen.
Je komt in de mechanische industrie geen ntn lagers tegen tenzij die in een oliebad draaien.
En juist omdat het geen toeren maakt is het veel meer belastend voor de lagers, iedere arbeidsslag komt aan als een mokerslag op zo'n lager.
Hoe meer toeren iets draait hoe fijner lagers het vinden.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]
Als je gelezen heb gaat het over een balansas en een krukas van een honda blokje en niet over een bak en een eindvertraging van een trekker
helaas daar weet ik niets vanaf.
Oh, nu ineens niet meer??
|
|
|
|
mbx-genieter |
3-12-2011 9:15 |
Posts: 758 |
lekker je ding doen allemaal maar heb al teveel blokjes gereviseerd met diverse lagers en het was toch altijd dat het met skf meer rammelde na revisie van de krukas en balansas lagers.
Dan ga je dus verder zoeken en info inwinnen en dit was dus mijn conclusie daaruit.
En ik weet wel een skf lager is misschien makkelijker te verkrijgen en bekender maar ik blijf toch bij ntn lagers voor een honda blok.
En voor Leen helaas van een bak en eindvertraging van een trekker daar heb ik geen bekendheid mee, maar gelukkig hebben we jou daar voor...............toch
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-12-2011 9:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1436/avatar) Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
lekker je ding doen allemaal maar heb al teveel blokjes gereviseerd met diverse lagers en het was toch altijd dat het met skf meer rammelde na revisie van de krukas en balansas lagers.
Dan ga je dus verder zoeken en info inwinnen en dit was dus mijn conclusie daaruit.
En ik weet wel een skf lager is misschien makkelijker te verkrijgen en bekender maar ik blijf toch bij ntn lagers voor een honda blok.
En voor Leen helaas van een bak en eindvertraging van een trekker daar heb ik geen bekendheid mee, maar gelukkig hebben we jou daar voor...............toch
dan kom maar eens met bewijzen, want dit is toch wel de grootste bullshit die ik afgelopen jaren gehoord heb
|
|
|
|
mbx-genieter |
3-12-2011 9:55 |
Posts: 758 |
dan zal je moeten langskomen om het te horen.
|
|
|
|