Marcooow |
2-12-2011 20:07 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
precies
je spreekt jezelf een beetje tegen
eerst snap je niet waarom ze het niet van staal maken, wat volgens leen niet te gieten is als koppelingshuis, en dan snap je wel waarom ze het zoiezo niet van staal maken omdat de frees kosten te duur zijn?
niet verkeerd bedoeld tegen jou maar ik snap je niet
|
|
faster than a bullet! |
|
PRO TUNING |
2-12-2011 20:15 |
Posts: 4000 |
Ik heb hier nog een gedeelte van een nieuwe koppeling van een crosser liggen die denk ik wel pas te maken is voor een AM6, heb je ook direct meer platen
Daar had ik het voor besteld in eerste instantie voor Kreidler maar had toen een AM6 op de werkbank liggen.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-12-2011 0:44 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
je spreekt jezelf een beetje tegen
eerst snap je niet waarom ze het niet van staal maken, wat volgens leen niet te gieten is als koppelingshuis, en dan snap je wel waarom ze het zoiezo niet van staal maken omdat de frees kosten te duur zijn?
niet verkeerd bedoeld tegen jou maar ik snap je niet
t klopt toch allemaal? ze maken t niet van staal omdat t niet rendabel is
|
|
|
|
barry |
3-12-2011 11:25 |
Posts: 7387 |
Protuning, dat is zeker een YZ80 koppeling?
De meesten in de cross rijden ook met YZ80 koppelingsplaten.
Slippen doen ze dan niet meer. Enkel nog inslaan.
Verder kun je hoogwaardiger aluminium pakken. Maar dat moet ik apart inkopen, en dat kost geld, en daar ben ik op tegen
|
|
He? |
|
Aprilia RX 50 2003 |
3-12-2011 11:27 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
Protuning, dat is zeker een YZ80 koppeling?
De meesten in de cross rijden ook met YZ80 koppelingsplaten.
Slippen doen ze dan niet meer. Enkel nog inslaan.
Verder kun je hoogwaardiger aluminium pakken. Maar dat moet ik apart inkopen, en dat kost geld, en daar ben ik op tegen
dus jij bent van plan om die stalen koppelingen zelf te gaan maken?
ik ben opzich wel geintresseerd. ligt eraan wat de vraagprijs wordt.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
3-12-2011 12:08 |
Posts: 9841 |
hebben we het over gietstaal of gietijzer?
als ik moest ontwerpen deed ik het zoals caspar ook al aangaf; door de punten die belast worden te verbeteren.
Je gaat ook geen diamantboor van compleet diamantboorspul maken, dat is ook een body met duur, sterk spul op de plek waar het nodig is.
Heb hier zelf ook wel eens over na zitten denken voor xr en inleggen van materiaal moet volgens mij prima kunnen.
Voordeel daarvan is dat je dat ding miljoen jaar kunt gebruiken omdat je zelfs evt de slijtagedelen kunt vernieuwen.
maar om een compleet koppelingshuis van staal te maken, alleen maar omdat er op één plek de platen inslaan is bullshit.
|
|
Too cool for school! |
|
barry |
3-12-2011 12:11 |
Posts: 7387 |
Ik neem aan dat je het hebt over het verbreden/uitfrezen van de korf, waar de platen invallen.
Daarin stalen plaatjes zetten en klaar.
Die stalen plaatjes, hoe wil je dit vast gaan zetten?
|
|
He? |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
3-12-2011 12:13 |
Posts: 9841 |
zijn genoeg manieren voor. als ik hier alles ga lopen vertellen kan ik straks mijn eigen koppelingshuizen niet meer slijten.
Jezus. die zin is dubbelzinnig tegen het geniale aan.
|
|
Too cool for school! |
|
barry |
3-12-2011 12:29 |
Posts: 7387 |
Nou ik ben namelijk wel erg benieuwd, want na mijn idee weet je niet hoe je dat moet bewerkstelligen en is zo'n reactie erg gemakkelijk.
Ook een advies die waarschijnlijk gaat komen als: Iets met boutjes en tap gaten en zo.... het in iedergeval lekker in de vaagheid houden, is geen advies.
Iets aangeven hoe je het zou kunnen doen is erg makkelijk. Maar als je een ander beter idee voordraagd, ben ik ook erg geintereseerd in hoe je dat zou willen gaan uitvoeren. In mijn ogen is het namelijk erg veel werk cq niet uit te voeren (dat het ook nog betrouwbaar/solide is). Maar als je een goede montage/oplossing weet ben ik zeer nieuwschierig!
Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-12-2011 om 12:34 uur.
|
|
He? |
|
De Schout |
3-12-2011 12:43 |
Posts: 5327 |
persoonlijk zou ik ook gewoon voor een stalen huis uit 1 stuk gaan. of anders 7075 en dat laten anodiseren.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
honda-mbx |
3-12-2011 13:33 |
Posts: 1688 |
ik zou ook een andere alu legering pakken en deze hard-anodiseren.
|
|
ik vlam je.. |
|
PRO TUNING |
3-12-2011 13:55 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
Protuning, dat is zeker een YZ80 koppeling?
De meesten in de cross rijden ook met YZ80 koppelingsplaten.
Slippen doen ze dan niet meer. Enkel nog inslaan.
Verder kun je hoogwaardiger aluminium pakken. Maar dat moet ik apart inkopen, en dat kost geld, en daar ben ik op tegen
Is een Kawasaki koppeling
|
|
|
|
barry |
21-4-2012 21:50 |
Posts: 7387 |
Het heeft dan even geduurd, maar het is eindelijk af.
Ik ben er trots op.
Dit gaat noooooooit meer kapot.
Materiaal is 42CrMo4 (chroomstaal).
Weegt 300gram meer dan origineel.
En met YZ85 kopp platen een oersterke koppeling
Dit bericht is gewijzigd door barry op 21-4-2012 om 21:53 uur.
|
|
He? |
|
kenny77 |
21-4-2012 21:54 |
Posts: 29286 |
Sow, mooi hoor!
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
21-4-2012 21:54 |
Posts: 7728 |
nondeju, mooi werk man!
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|