Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stalen koppelings korf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 672 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65614 - Stalen koppelings korf
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 8119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 2-12-2011 15:04 Print topicpost

Posts: 7387


De buitenkorf (het donkere/zwarte deel) verslijt gigantisch hard bij de AM6 blokken. 9 van de 10 keer zijn ze ingeslagen.

Is er intresse in hardstalen (42CrMo4) buitenkorfen?
Wat zullen de effecten zijn? Hij weeg 350gram zwaarder dan alluminium. Gewicht toename valt dus mee.
Ingeslagen koppelingskorf en zwaar schakelen zal in iedergeval over zijn

Dit bericht is gewijzigd door barry op 2-12-2011 om 15:06 uur.
 
He?

Aprilia RX 50 2003 2-12-2011 15:32 Print reply

Posts: 6717
mot dat koste?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-12-2011 15:49 Print reply

Posts: 17929
350 gram zwaarder bij iets wat nog geen halve kilo weegt vind ik wel erg veel zwaarder, ik zou eerder hardstalen overzetstukken maken op de plaatsen waar de platen de korf raken
 
barry 2-12-2011 15:55 Print reply

Posts: 7387
Ik zie met het toename van het gewicht meer als voordeel dan nadeel.
Door de toename crieer je namelijk extra 'nep' koppel (roterende massa vertraging).
Ik vraag me dan ook af wat de nadelen van een stalen koppeling zal zijn?
Ze worden niet verkocht in staal. Ik kan alleen als reden bedenken dat het productie process te duur is (Ze worden gegoten en onbewerkt verkocht).

Dit bericht is gewijzigd door barry op 2-12-2011 om 15:58 uur.
 
He?
Niek de Wildt 2-12-2011 16:15 Print reply
Posts: 7168
icm met het lichte vliegwiel van bijv een hpi komt het misschien wel mooi uit.
 
Aprilia RX 50 2003 2-12-2011 16:15 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Ik zie met het toename van het gewicht meer als voordeel dan nadeel.
Door de toename crieer je namelijk extra 'nep' koppel (roterende massa vertraging).
Ik vraag me dan ook af wat de nadelen van een stalen koppeling zal zijn?
Ze worden niet verkocht in staal. Ik kan alleen als reden bedenken dat het productie process te duur is (Ze worden gegoten en onbewerkt verkocht).

Dit bericht is gewijzigd door barry op 2-12-2011 om 15:58 uur.


je gas reactie wordt minder omdat er meer massa in bewing moet worden gebracht en afgeremd
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mxbeunking 2-12-2011 16:19 Print reply

Posts: 2305
krijg je ook niet teveel te maken met onbalans?
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 2-12-2011 16:20 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
krijg je ook niet teveel te maken met onbalans?


en waarom dan wel?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mxbeunking 2-12-2011 16:26 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


en waarom dan wel?


nouja weet ik niet, maar ze zullen het niet expres vrij licht maken (van allu dus)
 
Draaiwerk nodig? = PB
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-12-2011 17:08 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
icm met het lichte vliegwiel van bijv een hpi komt het misschien wel mooi uit.



volgens mij begrijp jij het idee achter een hpi niet helemaal
 
tsx-elite 2-12-2011 17:10 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



volgens mij begrijp jij het idee achter een hpi niet helemaal


hpi is toch juist lichter voor een snellere gasreactie?
 
shut up muttley
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-12-2011 17:16 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


hpi is toch juist lichter voor een snellere gasreactie?



precies, en dan zou je je koppeling gaan verzwaren, weg winst
 
Paultje Pils 2-12-2011 17:18 Print reply

Posts: 2110
Hij bedoelt dat een zwaardere koppeling een langzamere gasreactie geeft, door de extra massa. Dit zou je kunnen compenseren door een hpi te monteren. qua gasreactie zou je er niet op achteruit gaan, en toch een sterkere koppeling krijgen?

Of zou de koppeling 0,0 invloed hebben op de reactie?
 
If you can't dodge it, ram it.
lytseleen 2-12-2011 17:19 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



precies, en dan zou je je koppeling gaan verzwaren, weg winst

volgens mij draait het meer om de ontstekings curve bij een hpi.. je kunt de rotors ook in verschillende gewichten krijgen enz.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-12-2011 17:21 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

volgens mij draait het meer om de ontstekings curve bij een hpi.. je kunt de rotors ook in verschillende gewichten krijgen enz.



ja gvd, dat snap ik ook wel, maar die rotor is 10x zo licht als een vliegwiel


als dr winst was om die korf van staal te maken bestond het wel
 
tsx-elite 2-12-2011 17:21 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Hij bedoelt dat een zwaardere koppeling een langzamere gasreactie geeft, door de extra massa. Dit zou je kunnen compenseren door een hpi te monteren. qua gasreactie zou je er niet op achteruit gaan, en toch een sterkere koppeling krijgen?

Of zou de koppeling 0,0 invloed hebben op de reactie?


tuurlijk heeft de koppeling wel invloed, je zult em tog draaiende moeten krijgen he. boven dien denk ik dat als je koppeling zwaarder is, toeren minderen ook langer duurt(draai moment) proberen kan natuurlijk altijd, als het gewoon goed werkt is t mooi, zo niet, jammer dan
 
shut up muttley

Dit topic is 8119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved