Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #65609 - Squish Airsal 45 mm
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1824 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Custom667 |
1-12-2011 9:42 |
Posts: 153 |
Hallo,
Ik heb dus laatst een nieuw cilindertje gekocht, de Airsal 62,4 cc (45 mm.). En ik wil daarvoor dus een opmaat cilinderkop laten maken.
Maar eerst wil ik wat meer weten over squish, deck-height en MLV.
Is de deck-height nu altijd gewon het beste als hij 0 is?
En bij mijn cilinder, wat is een goeie maat voor de squish, welke berekening moet ik daarvoor gebruiken?
Laatste vraag, wat is precies MLV, ik weet dat het iets met de stroming van het mengsel te maken heeft, maar waar moet ik rekening mee houden?
|
|
|
|
De Schout |
1-12-2011 10:20 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Hallo,
Ik heb dus laatst een nieuw cilindertje gekocht, de Airsal 62,4 cc (45 mm.). En ik wil daarvoor dus een opmaat cilinderkop laten maken.
Maar eerst wil ik wat meer weten over squish, deck-height en MLV.
Is de deck-height nu altijd gewon het beste als hij 0 is?
En bij mijn cilinder, wat is een goeie maat voor de squish, welke berekening moet ik daarvoor gebruiken?
Laatste vraag, wat is precies MLV, ik weet dat het iets met de stroming van het mengsel te maken heeft, maar waar moet ik rekening mee houden?
Ga eens lekker zoeken op het forum. daar is al best veel over geschreven. verder is het volgens mij MSV ipv MLV, dat zoekt wat handiger
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
PRO TUNING |
1-12-2011 14:08 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Hallo,
Ik heb dus laatst een nieuw cilindertje gekocht, de Airsal 62,4 cc (45 mm.). En ik wil daarvoor dus een opmaat cilinderkop laten maken.
Maar eerst wil ik wat meer weten over squish, deck-height en MLV.
Is de deck-height nu altijd gewon het beste als hij 0 is?
En bij mijn cilinder, wat is een goeie maat voor de squish, welke berekening moet ik daarvoor gebruiken?
Laatste vraag, wat is precies MLV, ik weet dat het iets met de stroming van het mengsel te maken heeft, maar waar moet ik rekening mee houden?
Bimotion Advanced Head geeft antwoorden op al je vragen
|
|
|
|
Custom667 |
1-12-2011 18:44 |
Posts: 153 |
Ik kan toch ook wel mijn standaard 45 mm. kop later aanpassen voor een wat lagere squish, niet zozeer de vorm. Dit voor IETS meer prestaties, maar dat ik nog wel safe zit zegmaar.. Ik wil namelijk niet zo ver gaan als in dat Bimotion Advanced Head programma.
|
|
|
|
PRO TUNING |
1-12-2011 19:00 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Ik kan toch ook wel mijn standaard 45 mm. kop later aanpassen voor een wat lagere squish, niet zozeer de vorm. Dit voor IETS meer prestaties, maar dat ik nog wel safe zit zegmaar.. Ik wil namelijk niet zo ver gaan als in dat Bimotion Advanced Head programma.
Als het geld gaat kosten is het niet goed ?
|
|
|
|
Custom667 |
1-12-2011 19:11 |
Posts: 153 |
Hhaha, nee niet alleen dat. Misschien ga ik er later verder mee, maar wil hem eerst lopend hebben met de Airsal als basis, kijken hoe dat loopt.
Als ik verder wil gaan kan ik natuurlijk altijd nog verder tunen en me meer verdiepen in de stof. Maar ik wou alleen effe weten of ik een standaard cilinderkop kan laten aanpassen, of wordt dat altijd uit een nieuw stuk metaal gemaakt?
|
|
|
|
Dit topic is 1824 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|