Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Elektrische problemen baotian

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65603 - Elektrische problemen baotian
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

johannsr 30-11-2011 20:23 Print topicpost

Posts: 210
Ik zit met het volgende probleem:


Ik heb hier een scooter met elektrische problemen. Het gaat om een baotian 50cc retroscooter. Ik weet dat het elektrisch niet bepaald hoogstandjes zijn maar ik wil hem toch graag repareren.

Probleem:

De scooter wil bijna nooit elektrisch starten. Tijdens het starten moet de contactsleutel worden omgedraaid, de zijstandaard moet zijn ingeklapt en de achterrem worden ingetrokken. Vaak als de startknop wordt ingehouden gebeurt er helemaal niets.

Ik ben er achter gekomen dat op het moment dat de startmotor niet werkt, het remlicht ook niet werkt. Wanneer de scooter op contact staat en het remlicht werkt wel, dan wil de scooter ook wel starten. Daarom dacht ik dat het misschien de schakelaar van het remlicht is, alleen die ik heb ik al uitgesloten door hem direct door te verbinden.

Als de scooter gewoon werkt, en je zet hem op contact, moet de claxon, het remlicht de brandstofmeter en de elektrische start gewoon werken. Als de elektrische start en remlicht niet werkt, werkt alleen de brandstofmeter. Het probleem is dus dat de helft van het elektrisch niet werkt wanneer de scooter op contact staat, en de rest wel.

Ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen.


Wat heb ik al uitgesloten:


Startknop: doorgemeten en werkt gewoon

Remlichtschakelaar: buitengesloten door draden direct door te verbinden.

Zijstandaard schakelaar: die werkt prima als je hem start met de kickstarter.

Accu: Al met andere accu geprobeerd

Contactslot: die werkt wel omdat de brandstofmeter er wel op reageert.

Killswitch: werkt ook omdat hij anders ook niet aangekicked kan worden, ook gaat de scooter meteen uit als je hem op “off” zet.


Extra opmerking: de scooter kan ook worden aan gekicked als de contactsleutel op “off” staat, maar kan niet elektrisch worden gestart. Dit was ook al het geval voordat deze problemen begonnen.


Hopelijk heb ik het probleem duidelijk verwoord en kan iemand mij hiermee helpen.

 
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan

mbx-genieter 30-11-2011 22:17 Print reply
Posts: 758
Het probleem zit hem echt in je contactslot.
Maak maar eens een omleiding buiten je contact om (vraag me niet welke draden maar dat kan je zelf meten) en hij werkt dan wel.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-12-2011 0:12 Print reply

Posts: 17929
lus die zijstandaardschakelaar eens door... die onderbreekt je startmotor en niet je ontsteking
 
johannsr 1-12-2011 12:34 Print reply

Posts: 210
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Het probleem zit hem echt in je contactslot.
Maak maar eens een omleiding buiten je contact om (vraag me niet welke draden maar dat kan je zelf meten) en hij werkt dan wel.


Ik zal proberen het contactslot buiten te sluiten. Vraagje, waarom denk je dat het daaraan ligt?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
lus die zijstandaardschakelaar eens door... die onderbreekt je startmotor en niet je ontsteking


Nee hij ontbreekt wel de ontstekeking want als de scooter aan staat en je doet de zijstandaard uit, dan slaat de scooter af.

 
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan
Derbi-Olaf 1-12-2011 12:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johannsr
[...]


Ik zal proberen het contactslot buiten te sluiten. Vraagje, waarom denk je dat het daaraan ligt?

[...]


Nee hij ontbreekt wel de ontstekeking want als de scooter aan staat en je doet de zijstandaard uit, dan slaat de scooter af.


onderbreekt beide normaal...

Maareuh, als het remlicht het ook niet doet als 'ie niet start zit daar je probleem en nergens anders (mits claxon etc het dan wel gewoon doen)


En als 'ie loopt meteen verkopen...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
johannsr 1-12-2011 13:04 Print reply

Posts: 210
hij is ook niet van mij. Ik schrijf in al dat het remlicht en claxon en start tegelijk niet werken. het is niet de schakelaar van het remlicht, die heb ik al uitgesloten
 
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan
Derbi-Olaf 1-12-2011 13:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johannsr
hij is ook niet van mij. Ik schrijf in al dat het remlicht en claxon en start tegelijk niet werken. het is niet de schakelaar van het remlicht, die heb ik al uitgesloten

Probeer eens rem en startknop tegelijk in te houden (alsof je wil starten)

en vervolgens met de sleutel wat ik je contact rommelen, doet 'ie het dan ineens wel is dat gewoon naar de kluutn :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 7036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved