Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Airsal 62,4 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65599 - Airsal 62,4 cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custom667 30-11-2011 12:34 Print topicpost
Posts: 153
Hallo mensen,

Heb een Yamaha RD 50 MX met een 50 blok, 5-bak, 3-plaats koppeling en een 16 mm. carburateur.
Zou ik deze cilinder op mijn 50 blok kunnen passen?
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO451315
Zoja loopt dit leuk, hoe denken jullie over deze cilinders?
En is een 50 snel beter voor wat meer kracht?


 

kenny77 30-11-2011 13:18 Print reply

Posts: 29286
prima cilinder.
ik vond hem de fijnste.

"50 snel" is trager.


op jouw blokje met twv 12/46-48 trekt het wel goed op en loopt het zo'n 85 km/h.
 
RD50mx 30-11-2011 14:39 Print reply
Posts: 353
ja hij past op een 50 blok, dat weet ik wel.

hier heb je dan toch ook een andere kop voor nodig? en waar ligt de powerband? (uitgaande van een std uitlaat)
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
lukas puch 30-11-2011 16:28 Print reply

Posts: 611
als je je dt gaat opvoeren gelijk een andere uitlaat erop leggen, die knijp hem erg.
 
kenny77 30-11-2011 17:20 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
hier heb je dan toch ook een andere kop voor nodig? en waar ligt de powerband? (uitgaande van een std uitlaat)

Wel aan te raden.
Weet alleen zo niet of er ook rd 45mm cilinder kopjes zijn gemaakt.
Meeste is voor de dt50.

met originele uitlaat maakt hij bijna geen toeren (misschien max 8.5 ofzo).

 
markRD 30-11-2011 17:29 Print reply

Posts: 1178
Eurokit is gewoon een goede keuze. Betrouwbaar, een andere kop is wel wenselijk. En vergeet niet dat je met 6,25pk toch 85km/u haalde met een RD50 met die originele pijp. Hij draait absoluut geen toerental, maar hij heeft wel een fijn karakter.

Er zijn trouwens naar mijn weten geen kopjes gemaakt van 45mm, maar kans is dat je toch slecht uitkomt qa squish clearance. Het beste is om deze even te laten draaien nadat je cilinder op hoogte ligt uiteraard.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-11-2011 om 17:37 uur.
 
lukas puch 30-11-2011 17:32 Print reply

Posts: 611
wel even je cilinder goed bevelen en zoiezo afwerken.
 
Custom667 30-11-2011 18:17 Print reply
Posts: 153
OK OK, is deze cilinder nog aan te passen en dat afdraaien zie ik niet zo zitten, zijn er echt geen 45 mm. koppen te krijgen voor RD-DT?

En wat bedoel je met afwerken, bevelen?


Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 30-11-2011 om 18:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 30-11-2011 om 18:25 uur.
 
kenny77 30-11-2011 18:35 Print reply

Posts: 29286
Cilinder is zeker nog te bewerken zodat hij sneller gaat, alleen met de originele uitlaat heeft dat niet zo veel nut.

voor de dt50mx zijn er zat 45mm cilinderkopjes, maarja dat ziet niet zo mooi uit.

afwerken van de cilinder, de poorten zijn niet zo mooi strak gegoten bij een airsal cilinder.
Maar als je geen haakse frees hebt dan valt dit ook niet echt netjes te maken.
Je zult er overigens ook niks van merken.

Bevelen is de poorten randen onder een schuine hoek maken, dit is beter voor de levensduur van de zuigerveren.
(even googelen kom je genoeg foto's tegen als voorbeeld. )

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-11-2011 om 18:35 uur.
 
Custom667 30-11-2011 18:37 Print reply
Posts: 153
ok. maar wat is er verder mis met die cilinderkopjes 45 mm.
Zijne r genoeg te krijgen zie ik, maar gaat dat dan wel goed met de slag van de zuiger?
en kan ik als amateur met een beetje simpel gereedschap te poorten dan bevelen?

Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 30-11-2011 om 18:39 uur.
 
kenny77 30-11-2011 18:39 Print reply

Posts: 29286
Ja alles gaat goed, alleen met alle originele pakkingen enz wordt de squish niet optimaal met een standaard 45mm kopje.
Ook zal de berekening van zo'n cilinderkop wat algemener liggen en niet specifiek voor jouw setup.

Maargoed op zich niks om je echt druk om te maken als je alleen wat sneller wilt gaan.

Wil je het maximale uit je blokje halen dan is een opmaat cilinderkop wel aan te raden, maar die keuze is aan jou.

Ja bevelen kan je gewoon met een platte kleine handvijl doen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-11-2011 om 18:40 uur.
 
Custom667 30-11-2011 19:25 Print reply
Posts: 153
OK.
Wat houd dat dan precies in, et opmaat maken van een cilinderkop. En wat zijn ongeveer de kosten?

Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 30-11-2011 om 20:02 uur.
 

Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved