roy1263 |
29-11-2011 23:20 |
Posts: 597 |
Derbi he, niks aan te doen.
Beter merk kopen
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
maerijn |
29-11-2011 23:21 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy1263
Derbi he, niks aan te doen.
Beter merk kopen
Post eens wat nuttigs.
@ts: Waarom slipt je koppeling als je normale olie erin gooit?
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 29-11-2011 om 23:22 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
29-11-2011 23:43 |
Posts: 8621 |
In hoge toeren schakelen is niet de bedoeling.
Je moet gas inhouden, en dan terugschakelen met gebruik van de koppeling.
Om een of andere reden denk ik dat er meer dan één ding fout zit.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
rubbert |
30-11-2011 0:09 |
Posts: 8825 |
in hoge toeren schakelen is juist de bedoeling met een tweetakt, onder de powerband doen die helemaal niks (als je veel versnellingen moet terugschakelen zou ik dat wel bij wat lagere doen, maar moet nog geen problemen geven)
maar hier zit sowieso iets verkeerd, want hij moet altijd in z'n volgende versnelling springen, soms zou je wat harder moeten drukken, maar dan voel je wel dat de schakelpook tegen gehouden wordt.
volgens mij heb je er beide keren verkeerde olie in gehad, want je moet er gewoon versnellingsbak olie in hebben voor natte koppelingen, dat moet altijd goed gaan.
En als ik die olie buiten beschouwing laat denk ik dat het je schakelvorken zijn die krom zijn, of de hevel die je schakelwals aanduwt, dat die versleten is, want als jij gewoon door kan duwen zonder dat hij de volgende versnelling pakt is niet mogelijk bij een goed blok, maakt niet uit in watvoor toeren gebied je rijdt
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 30-11-2011 om 0:10 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
BenjaminDG |
30-11-2011 6:06 |
Posts: 4605 |
Ik denk dat hij bij hoge toeren terug een lagere versnelling wil nemen, dat is niet de bedoeling en vindt je versnellings bak ook niet zo leuk
Dus voor je terug schakelt wat minder toeren draaien.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Tobias Verhoef |
30-11-2011 8:46 |
Posts: 1832 |
Leg eens uit hoe je omhoog en omlaag schakelt?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
ultimatecrosser |
30-11-2011 9:26 |
Posts: 61 |
om even duidelijk te zijn, het gaat om omhoogschakelen, niet omlaag schakelen dat doet het helemaal goed. Als ik hogere toeren rij en wil van de 3 naar de 4 duwt de schakelpook zich gewoon omhoog maar gaat niet in de versnelling.
Als het goed is, gebruik ik al olie voor een nattekoppeling ( betere transmissie olie 80w)
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-11-2011 9:40 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
in hoge toeren schakelen is juist de bedoeling met een tweetakt, onder de powerband doen die helemaal niks
Het is maar wat je hoge toeren noemt.
Als je naar een hogere versnelling schakelt, wil je je koppel terug beschikbaar hebben. Dat heb je als je aan de ondergrens van je powerband zit. Dus als je vol gas gaat in een lagere versnelling, houd je even in, je schakelt dan en dan zit je idealiter onderin je powerband, de brommer trekt op naar een hogere snelheid enz.
Ik wil het zelfs eigenlijk niet proberen, opschakelen zonder gas terug te nemen. Ik stel me daar bij voor dat het voor vele merken ook niet eens kan...maar dat ga ik dus niet uittesten.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
koen007 |
30-11-2011 10:12 |
Posts: 414 |
gewoon goeie 10w40 olie er in doen voor natte platen.(650ml)
Zorgen dat de drukplaat vd koppeling er goed op zit, het lijkt namelijk dat de drukplaat er op meerdere manieren op kan,
maar er is maar 1 manier goed....
Als dit goed is zou je kopeling niet door moeten slippen...
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
30-11-2011 10:17 |
Posts: 1832 |
Koppel je wel tijdens het schakelen?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Aprilia RX 50 2003 |
30-11-2011 10:54 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Koppel je wel tijdens het schakelen?
dan nog hoor je gewoon op en neer te schakelen. zodra jij aan de schakelpook zit ga je naar een andere versnelling. ik denk dat er gewoon iets versleten is aan de schakelwals/vork of iets in die regionen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PRO TUNING |
30-11-2011 15:09 |
Posts: 4000 |
De oplossing is meestal simpel : zet je versnellingspook 1 tandje lager
|
|
|
|
tomk24 |
30-11-2011 16:59 |
Posts: 108 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
De oplossing is meestal simpel : zet je versnellingspook 1 tandje lager
Jaa dat helpt niets. Ik verwacht de olie of de koppeling
|
|
Beter 1 gare brommer in de schuur dan 1 scooter |
|
Paultje Pils |
30-11-2011 18:37 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomk24
[...]
Jaa dat helpt niets. Ik verwacht de olie of de koppeling
Pro Tuning heeft gelijk. Dit probleem heb ik ook gehad (maar dan met terugschakelen). Je kunt je pook niet ver genoeg omhoog krijgen, omdat de pook tegen het carter/frame aankomt.
Ik heb mijn pook een tandje omhoog gedaan, en het probleem was over.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
ultimatecrosser |
30-11-2011 18:52 |
Posts: 61 |
Pook staat al lager, en ja ik koppel tijdens het schakelen.
Ik heb al olie erin voor natte koppeling.
Laagtoerig schakelt die goed, ga ik hoogtoeriger rijden en wil dan omhoogschakelen duwt de pook zich wel omhoog maar valt die niet in een versnelling.
Koppeling? Of versnellingsbak gewoon kapot?
Wat denken jullie, het ligt iedergeval niet aan de pook of olie..
|
|
|
|