Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppelingspen AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65596 - Koppelingspen AM6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 29-11-2011 15:13 Print topicpost

Posts: 7387
Ik heb altijd gereden zonder onderdeel 11.


Hier kwam ik onlangs achter.
Toch lijkt mij deze cruciaal. Wat is jullie mening hierover?
 
He?

Derbi-Olaf 29-11-2011 15:17 Print reply

Posts: 14999
mij ook, lijkt me dat anders je koppelingsstift nogal wegvreet/warm wordt als je lang met je koppeling ingetrokken ergens staat...


Kogeltje zorgt er volgend mij voor dat je stift(stilstaand) je koppeling(ronddraaiend) een beetje soepel kan bedienen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 29-11-2011 15:23 Print reply

Posts: 29286
Ik denk dat het balletje erin zit dat de drukstift aan de koppelingskant kan draaien , maar dat die gene aan de ontstekingskant stil blijft staan?
(doordat er minder opp is? )

Of een andere mogelijkheid is dat de 2 drukstiften niet plat worden geduwd (op de uiteindes) als ze elkaar aan raken.
En hierdoor klem kunnen komen te zitten in de versnellingsbakas.
Wat het balletje voorkomt omdat je dan alleen een indruk puntje krijg in het midden van de drukstift.

Dit is wat er zo in mij opkomt, of dit ook de reden is weet ik niet.

Maar oude yamaha blokje en suzuki blokjes gebruiken ook dit balletje en ben er genoeg tegen gekomen waarbij het balletje weg was, maar die werkten allemaal prima.
Zal misschien meer voor de lange termijn zijn.

Edit: ik type traag.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-11-2011 om 15:24 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 29-11-2011 15:25 Print reply

Posts: 6717
lijkt mij idd om wrijving tussen de as en het pennetje te verminderen.

weet wel dat het een tering ding is met monteren
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Pim DTR 29-11-2011 15:30 Print reply

Posts: 188
Die kogel is gewoon een klein druklagertje tussen die (stilstaande)druk pen en (draaiende)as. In een auto zit op die plek een druklager, maar omdat dit niet past in een brommerblokje is dit op gelost met een kogeltje. Als je zonder rijdt zijn het als het ware twee maalstenen op elkaar omdat het contactoppervlak grote is. Het kogeltje maakt het contactoppervlak minimaal en vermindert de slijtage.
 
Een echte man, kickt zijn brommer an.
Royal Club 29-11-2011 16:51 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
lijkt mij idd om wrijving tussen de as en het pennetje te verminderen.

weet wel dat het een tering ding is met monteren

hoezo? je laat m gewoon in je koppelings as vallen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved