Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MB niet vooruit te branden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65582 - Honda MB niet vooruit te branden
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lukas puch 27-11-2011 16:02 Print reply

Posts: 611
oow, wist niet dat dat bij honda was, bij puch is het nml een erg goede (en snelle) cilinder. heb zelf de 70cc athena AJH
wat de meeste wel bij athena doen is een ander merk zuiger.

Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 27-11-2011 om 16:02 uur.
 
mxbeunking 27-11-2011 16:03 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
10 punten voor Kenny.
Bovenste zuigerveer is gebroken, zijn stukjes uit de zuiger gehapt en waarschijnlijk heeft de cilinder ook schade. Ik heb de cilinder even opgetild, kan hem er als het blok onder de brommer hangt niet vanaf halen maar zag gelijk dat de veer miste. Wordt volgend weekend een leuke klus.

Kost een nieuwe zuiger en cilinder veel?


ik had dus precies het zelfde van de week... Cilinder was zo goed als nieuw en zuiger was nieuw. Borgclipje was eruit geknald en toen is die naar boven in de cilinder gegaan, waardoor me zuigerveer aan strond was... aankicken wou die niet en met aanrennen liep die maar niet hoger als 6k.

Dus moet ook nieuwe cilinder
 
Draaiwerk nodig? = PB
JB1 27-11-2011 16:03 Print reply

Posts: 14881
Bij de Honda cilinders hebben ze de laatste jaren met de pet er naar gegooid.

Ik zou gewoon een Airsnol 70 halen, lekker afwerken.
Heb je een goede zuiger, lekker brede powerband, en het rijd niet gigantisch hard
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lukas puch 27-11-2011 16:06 Print reply

Posts: 611
en bij airsal is ook een voordeel dat de zuigers echt gewoon geen drol kosten.
 
koetjeboe91 27-11-2011 16:06 Print reply

Posts: 2096
heb op de nsr een 70cc athena zitten rijd wel leuk. maar ik rij ook niet meer veel op de brommer. moet nu ook wachten totdat onderdelen voor de voor remklauw binnen zijn.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
maerijn 27-11-2011 16:10 Print reply

Posts: 2455
borgclipjes zitten er nog wel in. @jb1: gaat dat niet te hard lopen? ik kom in de buurt van schiphol vaak politie en rollerbanken tegen
 
JB1 27-11-2011 16:11 Print reply

Posts: 14881
Nee valt wel mee, km of 70-75. Maar cilinder is goed te dempen met een luhao ori look uitlaat, origineel filter ervoor.

Misschien kun je wat spelen met de tandwielen, of een begrenzertje erop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 27-11-2011 16:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Bij de Honda cilinders hebben ze de laatste jaren met de pet er naar gegooid.

Ik zou gewoon een Airsnol 70 halen, lekker afwerken.
Heb je een goede zuiger, lekker brede powerband, en het rijd niet gigantisch hard


Cilinder'tje zelf is niet slecht alleen de zuiger/zuigerspeling?

athena cilinder voor de nsr 50 vind ik namelijk perfect, beste cilinder die je kan hebben als je wat harder wilt gaan.
 
JB1 27-11-2011 16:15 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Cilinder'tje zelf is niet slecht alleen de zuiger/zuigerspeling?

athena cilinder voor de nsr 50 vind ik namelijk perfect, beste cilinder die je kan hebben als je wat harder wilt gaan.


Van stuk of 2-3 jongens hoorde ik dat de wand na kleine 1200-1500km al los begon te laten boven de uitlaatpoort
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lukas puch 27-11-2011 16:16 Print reply

Posts: 611
@kenny777 is bij puch ook zo, cilinder perfecte kwaliteit (afwerking etc.)
alleen kun je er beter een andere zuiger in doen (dacht van 70cc pliene mt ofzo)

Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 27-11-2011 om 16:17 uur.
 
koetjeboe91 27-11-2011 16:16 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Van stuk of 2-3 jongens hoorde ik dat de wand na kleine 1200-1500km al los begon te laten boven de uitlaatpoort


ach dan kan ik er een jaar of 4 tot 5 mee door.

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
kenny77 27-11-2011 16:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Van stuk of 2-3 jongens hoorde ik dat de wand na kleine 1200-1500km al los begon te laten boven de uitlaatpoort

Mhh daar had mijn cilinder geen last van.

Weet ook niet of er een chroomwand in zit of nikasil?
Anders kan het ook nog aan verkeerde zuigerveren liggen.


 
lukas puch 27-11-2011 16:17 Print reply

Posts: 611
nikasil wand. pliene is chrome
 
maerijn 27-11-2011 17:29 Print reply

Posts: 2455
Ik ga eerst verhaal halen bij de vent waar ik deze spullen vandaan had. De zuiger en cilinder waren nieuw en ik heb er nog geen 1000km mee gereden. Ik heb geen idee of het een speciaal merk was, weet alleen dat het 50cc snel was. Ik was wel tevreden met de rijeigenschappen van deze set.
 
mxbeunking 27-11-2011 17:51 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ik ga eerst verhaal halen bij de vent waar ik deze spullen vandaan had. De zuiger en cilinder waren nieuw en ik heb er nog geen 1000km mee gereden. Ik heb geen idee of het een speciaal merk was, weet alleen dat het 50cc snel was. Ik was wel tevreden met de rijeigenschappen van deze set.


Hij zal er ook niet veel aan kunnen doen. Het is en blijft motorisch en kan altijd nu of over 5 jaar in elkaar draaien...
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 3404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved