tsx-elite |
23-11-2011 19:39 |
Posts: 1798 |
tank nog goed vol?
luchtfilter verstopt?
brandstof filter verstopt?
|
|
shut up muttley |
|
grrtjuhh |
23-11-2011 20:13 |
Posts: 16 |
De Tank zit goed vol, met euro 95.
ik heb vandaag nog het luchtfilter gecheckt en die is nog prima schoon.
.. zit er een brandstof filter in een schakelbrommer ?
de brommerboer zei 2 dagen terug dat het misschien carb-icing kan zijn maar mijn luchtfilter behuizing word verwarmd door de uitlaat. Ook zat er geen vocht in de behuizing.
|
|
|
|
tsx-elite |
23-11-2011 20:16 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grrtjuhh
De Tank zit goed vol, met euro 95.
ik heb vandaag nog het luchtfilter gecheckt en die is nog prima schoon.
.. zit er een brandstof filter in een schakelbrommer ?
de brommerboer zei 2 dagen terug dat het misschien carb-icing kan zijn maar mijn luchtfilter behuizing word verwarmd door de uitlaat. Ook zat er geen vocht in de behuizing.
er kan een brandstof filter inzitten jah, komt er wel voldoende benzine door je lijding?
|
|
shut up muttley |
|
st.nyksterdriver |
23-11-2011 20:18 |
Posts: 3376 |
Waarschijnlijk blijft je vlotter in de carburateur hangen.
Dus je carburateur even schoon maken.
EDIT: wat trouwens ook helpt is even vermelden wat voor brommer je hebt.
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 23-11-2011 om 20:18 uur.
|
|
|
|
old timer |
23-11-2011 20:34 |
Posts: 469 |
ik had dit ook ineens.
het ventilatiegaatje in mijn tankdop zat verstopt.
mss moet je eens proberen of het beter is met de tankdop er af.
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
thedutchrockstar |
23-11-2011 21:08 |
Posts: 500 |
Toen ik dit probleem op mijn brommer (een dt50mx) had was het de condensator, maar hij was toen ook erg moeilijk te starten...
het is natuurlijk (zoals eerder vermeld) erg handig om te zeggen om wat voor een schakel het gaat.
|
|
2 wheel madness |
|
yamahaman |
23-11-2011 21:17 |
Posts: 387 |
Ik vraag me wel af om wat voor brommer het gaat.
Ik heb af en toe wel eens hetzelfde probleem gehad, als ik toen de choke erop zette reed ie weer goed, en als ik em dan na een tijdje weer van de choke af zette reed ie weer prima.
Dus misschien kun je dat eens proberen, ik heb geen idee of het werkt in jou geval.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
grrtjuhh |
23-11-2011 22:06 |
Posts: 16 |
Oke , hier wat extra informatie over mijn brommer , het gaat jullie vast niks zeggen maar ja..
Het is een Keeway TX50 ( schakel )
met een AM6 blok
mijn brommer start s'ochtends vroeg met 1 kick zonder choke aan of gas te geven en loopt de eerste kilometers ook gewoon normaal. Wanneer hij gaat stotteren verzuipt hij volgens mij, om de zoveel tijd krijg ik een leuke explosie in de uitlaat.
|
|
|
|
arnoud111 |
23-11-2011 22:07 |
Posts: 151 |
Ik heb het idee,dat je vlotterbakje wordt leeggezogen.
Bekijk je benzinetoevoer eens,van tank naar carb.
Mss een vuiltje bij je vlotternaald?????
|
|
|
|
lytseleen |
23-11-2011 22:10 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grrtjuhh
Oke , hier wat extra informatie over mijn brommer , het gaat jullie vast niks zeggen maar ja..
Het is een Keeway TX50 ( schakel )
met een AM6 blok
mijn brommer start s'ochtends vroeg met 1 kick zonder choke aan of gas te geven en loopt de eerste kilometers ook gewoon normaal. Wanneer hij gaat stotteren verzuipt hij volgens mij, om de zoveel tijd krijg ik een leuke explosie in de uitlaat.
als je een explosie in de uitlaat hebt lijkt het mij dat hij soms een paar keer niet vonkt.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
grrtjuhh |
23-11-2011 22:13 |
Posts: 16 |
Hoe kan dat dan dat hij eerst dan wel goed loopt ?
en owja bijna vergeten te vertellen , als ik hem even stationair laat lopen ( of uit zet ) wil hij wel weer even 100-200 meter vol toeren draaien.
Hoe zou ik dan goed kunnen controleren of de benzine toevoer wel goed is ?
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-11-2011 23:43 |
Posts: 9841 |
nou... gewoon het slangetje tussen je tank en carb loshalen en kijken of de peut er keihard doorstroomt...
desnoods loshalen en doorblazen, kijken of het hard uit je kraantje loopt etc etc...
zoals je het omschrijft klinkt idd als een carb die leeggetrokken wordt en daarna dacht ik als eerste aan een tankontluchting, zoals old timer al zei of idd een verstopping.
|
|
Too cool for school! |
|
grrtjuhh |
24-11-2011 18:35 |
Posts: 16 |
Ik heb vandaag even dat slangetje van mijn carb af gepeuterd om te kijken hoeveel benzine er uit komt , het komt er wel uit in een constante stroom , maar ik zou het niet keihard noemen. Ik weet ook niet hoe die stroom er uit ziet op normale werking..
*ik heb dit gedaan met de tankdop er af gehaald.
nu ga ik nog even mijn bouchi er uit halen. ik las in een ander topic dat je m zonder bouchi er in moet aanlopen om eventuele rommel er uit te halen.
Dit bericht is gewijzigd door grrtjuhh op 24-11-2011 om 18:35 uur.
|
|
|
|
lukas puch |
24-11-2011 19:40 |
Posts: 611 |
dat is alleen als hij verzopen is, dan kun je de bougie eriut halen en kicken/aanlopen zodat al het overtollige benzine eruit gaat. dit doe je alleen als hij niet meer wil starten want als hij start brand hij die benzine weg.
ik zou gewoon even heel de carb schoonmaken(alle kleine gaatjes ook doorblazen /prikken), kraantje schoon maken, benzine slang, en dat in je luchtfilter. dan zal het wel over zijn.
|
|
|
|
Paultje Pils |
25-11-2011 22:20 |
Posts: 2110 |
Even kijken hoe je benzine stroom is, MET dop.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|