Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remzuiger vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65559 - remzuiger vast
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 21-11-2011 22:18 Print reply

Posts: 6016
als de zuiger aan de ene kant naar buiten komt, moet er toch aan de andere kant iets bij komen?

weet niet echt hoe ik mijn vraag duidelijker kan formuleren.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 21-11-2011 22:19 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
als de zuiger aan de ene kant naar buiten komt, moet er toch aan de andere kant iets bij komen?

weet niet echt hoe ik mijn vraag duidelijker kan formuleren.


doet t ook hij perst olie bij het resevoirtje bij de remhendel naar de remklauw. die dus naar buiten gaat.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas1029 21-11-2011 22:20 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
als de zuiger aan de ene kant naar buiten komt, moet er toch aan de andere kant iets bij komen?

weet niet echt hoe ik mijn vraag duidelijker kan formuleren.



jij verplaatst met jou hoofdremcilinder vloeistof,
die moet ergens heen die gaat naar de plek waar die iets kan wegdrukken,
dat zijn de remzuigers die verplaatst die dan naar buiten en die drukken dan de remblokken tegen de remschijf aan

Gr cas

Dit bericht is gewijzigd door Cas1029 op 21-11-2011 om 22:21 uur.
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2011 22:21 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Lucht ...

Dat wordt remreservoir bijvullen!


[...]


en eerst idd je reservoir

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 21-11-2011 om 22:16 uur.


Dat kan niet, het is niet de bedoeling dat je je reservoir bij moet vullen tijdens het slijten van de blokken. Als dat zo is dan lekt het ergens.
De blokken moet je helemaal op kunnen remmen en dan moet er nog genoeg vloeistof in het reservoir zitten.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Floris-tsx 21-11-2011 22:23 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
als de zuiger aan de ene kant naar buiten komt, moet er toch aan de andere kant iets bij komen?

weet niet echt hoe ik mijn vraag duidelijker kan formuleren.


Het extra beetje in t reservoir achtervolgt de zuiger en drukt dus zonder luchtbellen de zuigers in. Door diezelfde druk knalt de hele boel ook weer terug in place, dus de zuigers blijven niet hangen als je ze eenmaal hebt ingedrukt.

dit is wel zo als er lucht bij komt en je dichtingen dus niet goed zijn. iets waar de ts bij het uiteindelijke opnieuw inzetten van de zuigers ook rekening mee moet houden om ze te vernieuwen!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


Dat kan niet, het is niet de bedoeling dat je je reservoir bij moet vullen tijdens het slijten van de blokken. Als dat zo is dan lekt het ergens.
De blokken moet je helemaal op kunnen remmen en dan moet er nog genoeg vloeistof in het reservoir zitten.


Ja dat is ook wel weer zo. Foutje.

Tis echter wel een makkelijke extreme situatie om de techniek uit te leggen.

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 21-11-2011 om 22:24 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
SleutelJaNtjuh 21-11-2011 22:23 Print reply

Posts: 235
http://www.howstuffw...ake-types/brake3.htm

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
[...]



jij verplaatst met jou hoofdremcilinder vloeistof,
die moet ergens heen die gaat naar de plek waar die iets kan wegdrukken,
dat zijn de remzuigers die verplaatst die dan naar buiten en die drukken dan de remblokken tegen de remschijf aan

Gr cas

Dit bericht is gewijzigd door Cas1029 op 21-11-2011 om 22:21 uur.


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2011 22:33 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Het extra beetje in t reservoir achtervolgt de zuiger en drukt dus zonder luchtbellen de zuigers in. Door diezelfde druk knalt de hele boel ook weer terug in place, dus de zuigers blijven niet hangen als je ze eenmaal hebt ingedrukt.

dit is wel zo als er lucht bij komt en je dichtingen dus niet goed zijn. iets waar de ts bij het uiteindelijke opnieuw inzetten van de zuigers ook rekening mee moet houden om ze te vernieuwen![...]


Ja dat is ook wel weer zo. Foutje.

Tis echter wel een makkelijke extreme situatie om de techniek uit te leggen.

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 21-11-2011 om 22:24 uur.


ook niet waar, het teruggaan van de zuiger wordt gedaan door het afdichtrubber.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Floris-tsx 21-11-2011 22:35 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ook niet waar, het teruggaan van de zuiger wordt gedaan door het afdichtrubber.


Hoezo afdichtrubber ?

Bij het inknijpen van de rem duw je de olie weg, en loslaten betekent terugzuigen ??
 
Iedereen kan professioneel worden
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2011 22:41 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Hoezo afdichtrubber ?

Bij het inknijpen van de rem duw je de olie weg, en loslaten betekent terugzuigen ??


Nummertje 1 is de afdichting die ik bedoel:


Bij het loslaten van de rem gaat de zuiger van de rempomp weer terug en maakt het gaatje naar het reservoir vrij. Hierdoor kan de olie die even geleden in de remklauw is gepompt weer terug stromen naar het reservoir.
Die olie wordt natuurlijk niet erin gezogen door de pomp, maar erin geduwt door de remzuiger. En dat doet de afdichtring (nummer 1 van tekening)
Tenminste, dat is wat ze me op school hebben verteld
En het klinkt logisch en ik zou niet weten welke andere kracht die zuiger kan doen terug bewegen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Aprilia RX 50 2003 21-11-2011 22:45 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


Nummertje 1 is de afdichting die ik bedoel:
afbeelding

Bij het loslaten van de rem gaat de zuiger van de rempomp weer terug en maakt het gaatje naar het reservoir vrij. Hierdoor kan de olie die even geleden in de remklauw is gepompt weer terug stromen naar het reservoir.
Die olie wordt natuurlijk niet erin gezogen door de pomp, maar erin geduwt door de remzuiger. En dat doet de afdichtring (nummer 1 van tekening)
Tenminste, dat is wat ze me op school hebben verteld
En het klinkt logisch en ik zou niet weten welke andere kracht die zuiger kan doen terug bewegen.


je schijf duwt m een beetje naar binnen. dit soort brommerremmtjes slepen de blokjes gewoon een beetje langs de schijf. daardoor worden ze een beetje naar binnen gedrukt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2011 22:49 Print reply

Posts: 10835
Die begrijp ik niet, waarom zou de schijf bewegen?
De schijf drukt alleen de blokken naar binnen als hij krom is, en dat merk je dan omdat je de eerste keer minder druk hebt dan de 2e keer knijpen. (kort na elkaar)


 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
SleutelJaNtjuh 21-11-2011 22:52 Print reply

Posts: 235
Maar eff terug op je allereerste vraagskie man.. demonteer je klauw van de schijf af. Wel eff uitkijke met misschien lekkende remvloeistof, hou voor de zekerheid er n bakkie onder voor t evt opvange van de remvloeistof.
Trap 2,3,4 op t pedaal, zuiger komt naar buiten. Pak het stofhoesje wat op om te kijken naar de wand van de zuiger (let op het stofhoesje dat je die niet kapot prikt, zo gebeurt) Zit er roest op, doortrappen met t pedaal tot de zuiger eruit plopt.
Geen groffe beschadiginge zichtbaar, alleen vuil en lichte (niet ingevreten)roest? Schoonmake met waterproof 600/ of 800 en terug poffe met vaseline of ATE Vet (blauwe tube) verkrijgbaar bij iedere auto materiale zaak en zuigertje terug zetten.. Have fun, haha

En ontluchte, zie faq

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
hallo,

van mijn Derbi DRD Racing '06 zitten achter de remzuigers zo vast als ik weet niet wat.
ik heb al geprobeerd terug te drukken met een waterpomp tang ik heb er wd40 opgespoten en nog een keer proberen terug te drukken maar het lukt niet.
ook met ontluchtings nippel los werkt nog steeds niet.
heeft iemand ideeën hoe ik die remzuiger wel terug krijg.
of moet ik de remklauw helemaal los halen en reviseren?

Gr Cas.


 
SleutelJaNtjuh 21-11-2011 22:54 Print reply

Posts: 235
Zuigertje komt altijd heel iets terug bij t loslaten van de rem


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


je schijf duwt m een beetje naar binnen. dit soort brommerremmtjes slepen de blokjes gewoon een beetje langs de schijf. daardoor worden ze een beetje naar binnen gedrukt


 
Aprilia RX 50 2003 21-11-2011 22:55 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Die begrijp ik niet, waarom zou de schijf bewegen?
De schijf drukt alleen de blokken naar binnen als hij krom is, en dat merk je dan omdat je de eerste keer minder druk hebt dan de 2e keer knijpen. (kort na elkaar)




die schijf draait heel hard rond. als je daar iets tegenaan ''legt'' schiet t weg. normaal zou hij in ong dezelfde richting als de schijf wegschieten. dat kan nu niet omdat hij in de klauw zit. dan is de enige kant die ie op kan: terug duwen de klauw in.

hij zal dus ook altijd een beetje uit blijven staan.

tenminste dat kan ik tot dusverre uit brommerremmetjes opmaken
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aquamaniac 21-11-2011 22:58 Print reply

Posts: 882
de uitleg van jozeff is perfect

zo werkt elke vloeistof schijfrem (ook bij auto's)

een kleine aanvulling op zijn uitleg

de remcup/afsluitrubber 1 heeft een beperkte flexibiliteit
hij kan dus maar een klein beetje vervormen/remzuiger terugtrekken
als de remblokken nu verder slijten schuift de zuiger iets verder op in rubber 1 waardoor de remblokken altijd vlak aan liggen tegen de schijf

alsb de remzuiger verder naar buiten beweegt omdat de blokken wat verder zijn versleten komt er meer olie in de remklauw en minder in het reservoir om een onderdruk in het reservoir te voorkomen zit er een dun flexibel rubberen membraam tussen het reservoir en het reservoir deksel welke mee beweegt als de remvloeistof zakt en komt er lucht tussen het deksel en het rubberen membraam (dankzij dit membraam komt er geen lucht/vocht bij de remvloeistof in het reservoir)
 
er gaat niks boven luchtkoeling

Dit topic is 9505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved