Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Binnenrotor op TSX = VET!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6555 - Binnenrotor op TSX = VET!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 6-12-02?12:02 Print topicpost
Posts: 2033
Heb nu een binnenrotor van een RM op mijn TSX gebouwd, en heb hem behoorlijk vroeg gezet.

Gasreactie die ZIEKKKK is, en hij trekt ook merkbaar beter op!
Top heb ik nog niet getest, ik zit op school @ the moment tot half 5, maar dan rij ik us ff op top naar huis

BINNENROTOR OWNZ
 
http://www.2weird4u.com

NSR RULEZZ 6-12-02?12:16 Print reply

Posts: 4934
filmpje
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
DaveTSX 6-12-02?12:16 Print reply
Posts: 2033
ja ga ik zeker maken

Alleen 1 probleem, mijn eurokit 70cc is vastgenaaid, en heb nu een fastarrows er op (ook 70cc), binnenkort ff een nieuwe eurokit kope.

Maar binnenrotor ownz echt wel, ik trek met die fast arrows 70cc zowat even hard als met die eurokit 70cc :n

Top nog niet getest, maar je zit in no time aan de 75 (harder nog niet gerede).

hij trilt met de binnenrotor ook minder, en loopt fijner!

En die gasreactie is ziek!
 
http://www.2weird4u.com
wipe-out 6-12-02?13:26 Print reply

Posts: 7672
maar geen licht meer :(
 
Neonlampje 6-12-02?13:38 Print reply

Posts: 14825
normale vliegwielen zijn amper uitgeklokt, trillen dus als de tering..
binnenrotor is zeker fijner, minder massa die je op gang moet brengen, het kan zijn dat je in sommige situaties merkt dat hij iets te snel in toeren zakt... bijvoorbeeld wanneer je opeens flinke wind tegen ervaart, maargoed.. dan doe je wat gas bij en is dat ook weer weg...

hoe heb je dat erop gefixt? was het veel werk?

ik heb nu een id om met een lichtsensor een ontsteking te maken zonder vliegwiel, dus het uiteinde vande krukas zwart verven met een wit streepje, vervolgens een ir-straaltje erop laten vallen die wanneer het werkaatst wordt opgevangen door een ir-sensor, naar een cdi gaat welke vervolgens een stroom vanaf de accu naar de bobine laat lopen.. geen vliegwiel.. dus geen overbodige weerstand, dus max-powah.. maar nu ff uitzoeken of dat soort sensoren wel zo'n frequentie aan kunnen..
 
Rene 6-12-02?13:53 Print reply
Posts: 2573
en kan je accu wel zo veel vermogen leveren voor de vonk?
bobine trekt best wat denk ik.
En dan is je accu leeg, kan je gaan lopen
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Hans F 6-12-02?13:54 Print reply
Posts: 4326
systeem bestaat toch al, is toch hetzelfde als een motoplat ontsteking
 
DaveTSX 6-12-02?13:50 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

normale vliegwielen zijn amper uitgeklokt, trillen dus als de tering..
binnenrotor is zeker fijner, minder massa die je op gang moet brengen, het kan zijn dat je in sommige situaties merkt dat hij iets te snel in toeren zakt... bijvoorbeeld wanneer je opeens flinke wind tegen ervaart, maargoed.. dan doe je wat gas bij en is dat ook weer weg...

hoe heb je dat erop gefixt? was het veel werk?

ik heb nu een id om met een lichtsensor een ontsteking te maken zonder vliegwiel, dus het uiteinde vande krukas zwart verven met een wit streepje, vervolgens een ir-straaltje erop laten vallen die wanneer het werkaatst wordt opgevangen door een ir-sensor, naar een cdi gaat welke vervolgens een stroom vanaf de accu naar de bobine laat lopen.. geen vliegwiel.. dus geen overbodige weerstand, dus max-powah.. maar nu ff uitzoeken of dat soort sensoren wel zo'n frequentie aan kunnen..


Dat is een VET idee jah

Het was niet veel werk, ik had een carterhelft gepakt die ik nog had liggen, en ff gekeken.
De grondplaat is net ietsjes te groot, dus moest bij die 3 "uitstekels" op het carter ff een stukje uit de grondplaat gehaald.
Ik had van te voren natuurlijk ff gekeken hoe de rotor staat op het bovenste dode punt op de RM en gekeken hoe hij dan tegenover de spoelen staat. Toen gekeken hoe de rotor op het bovenste dode punt staat bij de tsx en toen zo de spoelen gedraaid dat de markeringen overeenkomen.
Ik heb hem perongeluk wel een stukje vroeger gemaakt, maar rijd perfect!
Het was absoluut niet veel werk om het passen te maken, en hij zit op alle 3 de punten vast (was wel ff wat gekut omdat de schroef linksonder tegen zoeen "pilaartje" komt waar je de spoel op vast schroeft, ff stuk uit zoeen "pilaartje" geslepen, maar kan hem er wel nog makkelijk op vastschroeven

Hij werkt echt PERFECT, trilt stukken minder, en loopt echt wel beter
Alleen geen licht wat zwaar zuigt.

Maar hoe jij dat wil doen (zonder vliegwiel) moet wel een MEGA gasreactie geven! Maar dan moet ie wel 3000 toeren stationair lopen ofzow, dat is wel kut, ik kan prima 1500 toeren/2000 toeren stationair draaien, maar als je dan aan het gas komt :n
 
http://www.2weird4u.com
Martijn 6-12-02?14:16 Print reply
Posts: 10000
ik heb hier in zon boek staan...zon suzuki...die heeft een spoeltje aan de buitenkant van het vliegwiel..en hij vonkt als de O passeert..er is gewoon een O vormig ding op het vliegwiel gedrukt ofzo....geschilderd...maar kweet niet of dat een merkteken is of de echte 'regelaar' ...

die van mij loopt netjes 1k stationair ...en ik weet niet wat ik nou beter vind...ik vind dat koppel wat ik nou heb echt heerlijk...

als ik er binnenrotor op doe merk ik denk ik weinig van de voordelen (behalve gasreactie) die van mij is namelijk flink opgehoogd...vangt veel wind...dus is crapper...

opzich wil ik et wel een keer proberen..maar ik weet het nog niet...zie wel...

is dat btw die binnerotor van michiel?? nee zeker...want je hebt een rm staan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 6-12-02?22:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Hans F

systeem bestaat toch al, is toch hetzelfde als een motoplat ontsteking
ja? hmm balen.. ik ga maar op houden met slim doen...

btw accu trekt dat wel, is toch voor op een racertje...
 
Rene 6-12-02?23:57 Print reply
Posts: 2573
met racer bedoel je dan voor op het circuit?

want lijkt me dat je dan niet ver weg kan gaan,
Naar een meeting rijden zit er dan niet in, zonder een lader mee te nemen of 5 accu's
????
Of overschat ik het verbruik nou?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
-Michiel RS- 7-12-02?10:50 Print reply
Posts: 2803
ik denk dat je het bestwel overschat, zo een vonkje opwekke kost minder dan je denkt.
 
Martijn 9-12-02?00:47 Print reply
Posts: 10000
rudy reed anders maar 15minuten op zn minibike met accuontsteking...toen ie zn vliegwiel drastisch had 'verkleind'.....zoals van...alleen de nok zat nog op de krukas...

dus als jouw brommertje 10000x een vonk op moet wekken per minuut...denk ik dat het accutje het toch niet zo lang uithoud...

maar...dan pak je dus een kettingzaagmotortje..of zon metanolding van een rc auto...en die laat je stroom opwekken....KLLAAAAAR>>>
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
sr_johan 12-12-02?19:55 Print reply
Posts: 32
Hoeveel heb je voor die binnenrotor betaald dan?? Waar heb je hem weg.
 
NSR JunK 12-12-02?20:01 Print reply

Posts: 2339
HPI onsteking is aardig duur voor 200euro heb je het voor je NSR (past ook wel op MT) nadeel is dat je dan geen licht meer hebt mja..) je kan op je honda ook crossmotor onsteking zetten das goekoper.. moet je tog onsteking van een CR80/125 hebben?
 
Martijn 12-12-02?23:16 Print reply
Posts: 10000
heb je nog steeds geen licht...

daar moet echt iets op uitgevonden worden...en niet zon klotespoeltje wat bijna geen fuck uitmaakt...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved