Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Spruistuk diameter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 654 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65547 - Spruistuk diameter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 18-11-2011 17:05 Print topicpost

Posts: 6717
Ik heb nu een tijdje een 19 mm carb van dell'orto.
Eerst had ik daar een spruistuk voor 19-21 mm voor gepakt. aangezien deze niet uitkwam op de brommer heb ik er zelf een gemaakt.

De binnendiameter van de 19-21 mm spruistuk was 18 mm en van het spruitstuk dat ik zelf gemaakt heb 22 mm.

Nu bedacht ik me later dat dit wel eens niet gunstig kon zijn kwa aanzuiging.
Aangezien het carter nu in een grote ruimte onderdruk moet trekken enz.
Verder heb ik er maar een sproeier 70 in (en nog wat te rijk eigenlijk), terwijl ik toch 80 cc enz heb. Waarbij je veel grotere sproeiers zou verwachten.

En nu aan jullie de vraag of dit echt slechter werkt of dat ik ernaast zit...?


 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

kenny77 19-11-2011 0:07 Print reply

Posts: 29286
Je zult dit niet merken.

liever die 22mm als die 18mm.
waarschijnlijk is het uiteinde van de carb ook groter dan 19mm.
 
Aprilia RX 50 2003 19-11-2011 9:42 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Je zult dit niet merken.

liever die 22mm als die 18mm.
waarschijnlijk is het uiteinde van de carb ook groter dan 19mm.


het gaat om deze 2, de zelfbouw is de 22 mm:


oke, wss merk ik er weinig tot niks van idd. maar klopt mijn theorie wel of is dat gwn onzin

edit: o ja, de zelfbouw carb is ook langer. dus sowieso meer luchtinhoud, maakt dat nog verschil? ik heb ooit ergens gelezen dat dat de gasreactie niet ten goede komt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 19-11-2011 om 9:45 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
lytseleen 19-11-2011 10:13 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


het gaat om deze 2, de zelfbouw is de 22 mm:
afbeelding

oke, wss merk ik er weinig tot niks van idd. maar klopt mijn theorie wel of is dat gwn onzin

edit: o ja, de zelfbouw carb is ook langer. dus sowieso meer luchtinhoud, maakt dat nog verschil? ik heb ooit ergens gelezen dat dat de gasreactie niet ten goede komt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 19-11-2011 om 9:45 uur.

denk dat je dit niet merkt. alleen als hij echt een stuk langer was geweest.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
JB1 19-11-2011 10:21 Print reply

Posts: 14881
Langer inlaattraject is meer koppel, en een langzamere gasreactie.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lytseleen 19-11-2011 11:53 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Langer inlaattraject is meer koppel, en een langzamere gasreactie.

meer koppel geld alleen voor 4takt. en gas reaktie klopt wel die word minder.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 1278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved