Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65545 - derbi problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda wallaroo 17-11-2011 20:45 Print topicpost

Posts: 973
Hee,

Ik heb een Derbi en heb hem helemaal uit elkaar gehaald en gespoten en nu ben ik hem weer in elkaar aan het zetten maar zit ik met een probleem namelijk: het blok zit eronder maar lekt in een keer olie? ik kan niet goed zien waar het vandaan komt dus ik dacht even de carter plug eruit draaien maar daar kwam geen olie uit? Terwijl ik er laatst 700ml olie in heb gedaan wat kan het probleem zijn?

En nog een andere vraag:
2 van de 6 kappen willen niet mooi worden, ik heb ze helemaal opgeschuurd met korrel 100 en daarna met korrel 400 alleen als ik er primer op spuit (bruine motip primer) dan komen er allemaal scheurtjes in en lelijke plekken, ik heb ze daarna weer opgeschuurd en geprobeerd met plamuur en daarna primer maar dat geeft hetzelfde effect, wat kan daar mee zijn?

ALvast bedankt
 

Lohengrin 17-11-2011 21:15 Print reply
Posts: 161
Ze kunnen nogal gemakkelijk lekken bij de schakelstang of hoe da dat heet
 
tsx-elite 17-11-2011 21:17 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo

2 van de 6 kappen willen niet mooi worden, ik heb ze helemaal opgeschuurd met korrel 100 en daarna met korrel 400 alleen als ik er primer op spuit (bruine motip primer) dan komen er allemaal scheurtjes in en lelijke plekken, ik heb ze daarna weer opgeschuurd en geprobeerd met plamuur en daarna primer maar dat geeft hetzelfde effect, wat kan daar mee zijn?

ALvast bedankt


plastic primer gebruiken?
 
shut up muttley
honda wallaroo 17-11-2011 21:21 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
Ze kunnen nogal gemakkelijk lekken bij de schakelstang of hoe da dat heet



Ja daar is het wel helemaal nat dus dat zou wel kunnen
Maar dat zou nog niet verklaren dat er geen olie uit komt?

@ tsx-elite: Ik had de eerste keer gewoon de ouder verflaag ligt opgeschuurd en daar primer opgedaan maar daarvan gingen 2 kappen slecht en de rest wel gewoon goed.
 
tsx-elite 17-11-2011 21:23 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
[...]



Ja daar is het wel helemaal nat dus dat zou wel kunnen
Maar dat zou nog niet verklaren dat er geen olie uit komt?

@ tsx-elite: Ik had de eerste keer gewoon de ouder verflaag ligt opgeschuurd en daar primer opgedaan maar daarvan gingen 2 kappen slecht en de rest wel gewoon goed.


ik zou het gewoon proberen met plastic primer, zijn de twee kappen die niet lukken ook dunner/flexibeler dan de anderen?
 
shut up muttley
honda wallaroo 17-11-2011 21:24 Print reply

Posts: 973
Nee zijn gewoon dezelfde kappen (linkse radiateur kap en de tank kap) ik heb ze net helemaal tot het plastic kaal gemaakt en gespoten met primer hopen dat het nu wel werkt

Ig bedankt voor je reactie.
 
.luuk 17-11-2011 21:32 Print reply

Posts: 1483
waarmee heb je ontvet

 
grasmaaier89 17-11-2011 21:34 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
Nee zijn gewoon dezelfde kappen (linkse radiateur kap en de tank kap) ik heb ze net helemaal tot het plastic kaal gemaakt en gespoten met primer hopen dat het nu wel werkt

Ig bedankt voor je reactie.


Beste wat je kan doen is opschuren met korrel 400. Daarna primer eroverheen, 3 lagen is genoeg.
Daarna weer opschuren met korrel 400 met water erbij, zo haal de kleine krasjes weg. En daarnaast kan de laklaag die er dan overheen gaat goed hechten aan de primer
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
honda wallaroo 17-11-2011 21:36 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Beste wat je kan doen is opschuren met korrel 400. Daarna primer eroverheen, 3 lagen is genoeg.
Daarna weer opschuren met korrel 400 met water erbij, zo haal de kleine krasjes weg. En daarnaast kan de laklaag die er dan overheen gaat goed hechten aan de primer



Dank je voor je reactie
Dat had ik idd al geprobeerd en bij 4 kappen was dat goed gegaan maar 2 kappen blijven scheurtjes geven en vlekken veroorzaken, dus nu heb ik ze helemaal tot op het plastic geschuurd en opnieuw in de primer gezet en tot nu toe ziet het er beter uit.

@.LUUK ik ontvet met thinner.
 
puchcobra4t 17-11-2011 21:52 Print reply

Posts: 116
thinner en kunststof is wel trikkie, was benzine is ook goed en wat minder agressief voor kunststof, een voor een heel glad resultaat p1000 met water, kunststofprimer erop 2 tot 3 lagen grondverf tussen door licht schuren met 1000 goed ontvetten en dan de kleurlaag en voor de bling bling een mooie laag blankelak, en zorg dat je verf en de ondergrond lekker op temperatuur zijn +/- 18- 20graden

succes ermee
 
ook ik maak fouten!
grasmaaier89 17-11-2011 21:55 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
thinner en kunststof is wel trikkie, was benzine is ook goed en wat minder agressief voor kunststof, een voor een heel glad resultaat p1000 met water, kunststofprimer erop 2 tot 3 lagen grondverf tussen door licht schuren met 1000 goed ontvetten en dan de kleurlaag en voor de bling bling een mooie laag blankelak, en zorg dat je verf en de ondergrond lekker op temperatuur zijn +/- 18- 20graden

succes ermee



En niet te vergeten stofvrij. Want daardoor krijg je meestal die kutkrasjes of die spikkeltjes die je ziet na het spuiten...
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
TZRBart 17-11-2011 22:03 Print reply
Posts: 946
Thinner kun je het beste niet doen, dan kan de verf op gaan werken... Je kunt beter ontvetter gebruiken (niet die rode, maar die waterachtige, die heeft mijn vader. Die werkt erg goed!)
 
Paultje Pils 18-11-2011 10:56 Print reply

Posts: 2110
Ontvetten kan prima met thinner. Doen wij al jaren, en wij hebben een schildersbedrijf
 
If you can't dodge it, ram it.
TZRBart 18-11-2011 11:20 Print reply
Posts: 946
Dat gaat ja, maar zeker op plastic is het niet verstandig... Mijn vader heeft genoeg tractoren en unimog's tot nieuwstaat gerestaureerd... En het ligt misschien aan de verf die je gebruikt, mijn pa had wel eens verf die altijd opwerkte. Sindsdien gebruikt hij een ander merk. Volgens mij was dat Sparex waar hij problemen mee had.
 
grasmaaier89 18-11-2011 11:36 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Ontvetten kan prima met thinner. Doen wij al jaren, en wij hebben een schildersbedrijf


Het kan prima, maar je moet rekening houden met hoe agressief de thinner is.
En ook hoeveel thinner je gebruikt en hoelang je het gebruikt.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved