Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - welke motor voor vast vervoer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65540 - welke motor voor vast vervoer
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

benpontiac 15-11-2011 23:20 Print topicpost

Posts: 260
ik zit een beetje in een dubio
ik wil een motor kopen voor vast vervoer,
moet van heerenveen naar leeuwarden dagelijks

welke van deze motoren is geschikter?
andere suggesties zijn altijd welkom!

deze http://link.marktplaats.nl/501866544 of deze http://link.marktplaats.nl/487729630
 

JB1 15-11-2011 23:23 Print reply

Posts: 14881
Die GS500, nu heb ik geen ervaring met beide, maar dat zijn van die lesmodeldingen die door weer en wind overal heen gaan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-11-2011 23:24 Print reply

Posts: 8580
De GS is als dagelijks vervoer betrouwbaarder volgens mij. Daar is hij namelijk speciaal voor gemaakt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
benpontiac 16-11-2011 0:27 Print reply

Posts: 260
oke ik snap dus dat die dr 350 vaker gerepareerd moet worden, maar vinden jullie hem betrouwbaar genoeg voor vast vervoer, of is dat totaal niet handig.

het was me duidelijk, dat ik minder problemen ga krijgen met de gs
maarja die dr350 vind ik mooier om op te rijden
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-11-2011 0:31 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
oke ik snap dus dat die dr 350 vaker gerepareerd moet worden, maar vinden jullie hem betrouwbaar genoeg voor vast vervoer, of is dat totaal niet handig.

het was me duidelijk, dat ik minder problemen ga krijgen met de gs
maarja die dr350 vind ik mooier om op te rijden


Een ééncilinder enduro kan niet echt lange afstanden over de autosnelweg verteren, en de totale afstand is ook wel beperkt. Alhoewel dat laatste ook weer voor discussie vatbaar is.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Royal Club 16-11-2011 0:47 Print reply

Posts: 60390
al is het om even een stukje snelweg te kunnen pakken, gs500.

Zo een DR350 is leuk als je 20km moet rijden binnendoor, daarna houd 't op
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
benpontiac 16-11-2011 0:54 Print reply

Posts: 260
oke, op de snelweg is de gs beter, en is ook beter voor lange afstanden.
maar als het maximale wat je op een heenreis rijdt 35 km is, dan zou het wel een chill ding zijn toch?

laat ik het anders vragen: zou het een miskoop zijn?
 
PRO TUNING 16-11-2011 10:01 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Een ééncilinder enduro kan niet echt lange afstanden over de autosnelweg verteren, en de totale afstand is ook wel beperkt. Alhoewel dat laatste ook weer voor discussie vatbaar is.



In Parijs - Dakar wordt bijna uitsluitend met 1 cilinder enduro motoren gereden met snelheden die hoger liggen als hier op de snelweg mag
 
grasmaaier89 16-11-2011 10:09 Print reply

Posts: 14412
De GS, al moet je niet echt een de (te) lange kant zijn.
Dan is dat ding nogal best oncomfortabel.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
benpontiac 16-11-2011 10:36 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
De GS, al moet je niet echt een de (te) lange kant zijn.
Dan is dat ding nogal best oncomfortabel.



oke hoe is die dr 350 in vergelijking met een cb two fifty

heb net met motorrijles voor het eerst 15 km op de snelweg gereden,
werd bijna van me motor afgeblazen, ding gaat ook maar net 110... en dan zit je op volgas

edit:nou is die c 250 wel veel te klein voor mij, voor je gaat denken dat ik overdrijf.

me rijinstructeur zei als ik vaak de snelweg op ga dat ik dan het beste eentje met een kuip kon nemen, hij had het over een yamaha xj 600 die kan ik voor een leuk prijsje hebben, is dat wel comfortabel?

ik vind het ook belangrijk namelijk dat ik in de stad een beetje leuk kan rijden.

en vind zo'n enduro wel blits, ben een tsx gewend dus ja die dr heeft er wel wat van weg

Dit bericht is gewijzigd door benpontiac op 16-11-2011 om 10:37 uur.
 
maikel-1991 16-11-2011 10:49 Print reply

Posts: 545
ik rijd al 1,5 jaar xl500r , zowel over de snelweg als binnendoor en ik vind het zeer goed te doen. Snelheden zijn confortabel tot 110 max. Daarboven rijdt je alleen met inhalen enz. Verder rijd ik wel altijd 1 op 40, pak ik zo veel mogelijk off road en hij vergt weinig onderhoud. Voor 2 jaar licht rijden is het gewoon goed, rijdt lekker speels ik denk dat je eerder uitgekeken raakt op een gs 500. Heenweg rustig snelweg, terug weg lekker binnendoor met hier en daar een zandpaadje

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 16-11-2011 om 10:52 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-11-2011 11:18 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



In Parijs - Dakar wordt bijna uitsluitend met 1 cilinder enduro motoren gereden met snelheden die hoger liggen als hier op de snelweg mag


Met een busje er achter vol mechaniekers en reserve-onderdelen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
ik rijd al 1,5 jaar xl500r , zowel over de snelweg als binnendoor en ik vind het zeer goed te doen. Snelheden zijn confortabel tot 110 max. Daarboven rijdt je alleen met inhalen enz. Verder rijd ik wel altijd 1 op 40, pak ik zo veel mogelijk off road en hij vergt weinig onderhoud. Voor 2 jaar licht rijden is het gewoon goed, rijdt lekker speels ik denk dat je eerder uitgekeken raakt op een gs 500. Heenweg rustig snelweg, terug weg lekker binnendoor met hier en daar een zandpaadje


Jij snapt het.


@protuning : Mijn punt is, als je aan wisselende snelheden gaat rijden op de autosnelweg, en dan nog net iets trager dan het andere verkeer, dat is toch wel een vervelend gevoel vind ik.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jeroentjen13 16-11-2011 11:31 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Met een busje er achter vol mechaniekers en reserve-onderdelen.


[...]


Jij snapt het.


@protuning : Mijn punt is, als je aan wisselende snelheden gaat rijden op de autosnelweg, en dan nog net iets trager dan het andere verkeer, dat is toch wel een vervelend gevoel vind ik.



ik reed met mn klein rijbewijs altijd met een honda xr400 (zelfde als dr) en reed hem altijd lekker warm en dan gewoon met het verkeerd mee als volgas als ik aan de late kant was.. die had daar geen enkel probleem mee hoor

over de gs, ik heb hier een kawasaki gpz500 staan (te koop trouwens) die rijd natuurlijk ook goed, mar je moet het toch wel gewend zijn/worden om bochten te pakken. een gpz is wel nog iets meer toer-racemotor dan de gs maar ik denk da je bij de gs ook al wat plat moet gaan om de bochten deftig te pakken.
maarja als je eens een 20 tal km gereden hebt ben je dat ook wel al wat gewend. de gs gaat ook een stuk harder gaan, is een 500.

Dit bericht is gewijzigd door jeroentjen13 op 16-11-2011 om 11:36 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-11-2011 11:43 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]

ik reed met mn klein rijbewijs altijd met een honda xr400 (zelfde als dr) en reed hem altijd lekker warm en dan gewoon met het verkeerd mee als volgas als ik aan de late kant was.. die had daar geen enkel probleem mee hoor




Als je alles wat kan ook effectief gaat doen, kom je in de problemen.
Je kan ook wel met de GS500 op een crossterrein gaan rijden, dat lukt ook nog wel, alleen oppassen dat je onderaan niet blijft steken.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]

over de gs, ik heb hier een kawasaki gpz500 staan (te koop trouwens) die rijd natuurlijk ook goed, mar je moet het toch wel gewend zijn/worden om bochten te pakken. een gpz is wel nog iets meer toer-racemotor dan de gs maar ik denk da je bij de gs ook al wat plat moet gaan om de bochten deftig te pakken.
maarja als je eens een 20 tal km gereden hebt ben je dat ook wel al wat gewend. de gs gaat ook een stuk harder gaan, is een 500.



Dat plat gaan, dat hoef je niet te leren, dat is gewoon fysica in de praktijk. Ofwel heb je de snelheid, ofwel niet.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jeroentjen13 16-11-2011 11:48 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga


Dat plat gaan, dat hoef je niet te leren, dat is gewoon fysica in de praktijk. Ofwel heb je de snelheid, ofwel niet.


wel ja als je snelheid hebt en je bent niet gewend om je motor plat te leggen, heb je de kans rechtdoor te rijden.. was toch zo bij mijn eerste keren, was wel enkel gewoon van op een enduro te rijden
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-11-2011 11:56 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


wel ja als je snelheid hebt en je bent niet gewend om je motor plat te leggen, heb je de kans rechtdoor te rijden.. was toch zo bij mijn eerste keren, was wel enkel gewoon van op een enduro te rijden


Plat leggen om te vermijden dat je rechtdoor gaat ??

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 4209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved