Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Lamstralen bij Yamaha Motor Nederland BV?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6554 - Lamstralen bij Yamaha Motor Nederla...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YAMAHAFREAK 6-12-02?10:34 Print topicpost
Posts: 1001
Ik had Yamaha Nederland een brief gestuurd over hun website (=k*tsite) en nog gevraagd waarom ze de TZR50 en de DT50R niet importeren. En nog ff nagevraagd wat een krukas voor RD80 kost. Krijg ik dit antwoord:

Geachte heer Dijkhof,

Naar aanleiding van uw onderstaande e-mail én uw brief van 29 november jl.,
bedanken wij u voor uw mening die u weergeeft in uw brief.

Het is helaas niet mogelijk om de bromfietsen die u noemt in uw brief, TZR50
en DTR50, in de Nederlandse markt te zetten, daar deze bromfietsen geen
typegoedkeuring voor Nederland hebben.

Naar aanleiding van uw laatste vraag, moeten wij u helaas mededelen dat het
niet mogelijk is om een RD80MX (luchtgekoeld) blok om te bouwen naar een
RD80LC (watergekoeld) blok.

Een krukas voor een RD80MX (5G1) uit 1981/1982 kost EUR 326.67 ex BTW,
artikel nummer: 5L6-11400-00-00. Helaas is de krukas momenteel niet bij ons
voorradig. Verwachte levertijd +/- 3 weken, indien de krukas in Japan op
voorraad is. De krukas is te bestellen via de officiële Yamaha dealer. Mocht
u een RD80MX uit een ander jaar hebben, dan verzoeken wij u om het frame
nummer aan ons door te geven, zodat wij de juiste krukas hierbij kunnen
zoeken.

met vriendelijke groet,
YAMAHA MOTOR NEDERLAND B.V.
Service Dept.

Hier is de brief die ik gestuurd had:
Yamaha Motor Nederland BV
Koolhovenlaan 101
1119 NC Schiphol-Rijk

M Dijkhof
Buitenom 21
8314AM Bant

29-11-2002
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben eigenaar van een Yamaha FS1, RD50MX en een RD/DT80 motorblok en ik ben altijd op zoek naar informatie over Yamaha bromfietsen.
Maar op de website van Yamaha Nederland is de enige contactinformatie die ik krijg dit adres en de adressen van de diverse Yamaha Dealers.
Waarom staat er geen telefoonnummer of emailadres? Dit is wel erg slordig.
Verder vind ik de informatie op de website in zijn geheel behoorlijk gebrekkig. Er staat niks over Yamaha Nederland BV zelf en bij de producten staan geen prijzen vermeld. Soms staan er zelfs nog niet eens de vermogens opgegeven. Dit vindt ik toch echt niet kunnen. Dat doen de Duitsers beter. Hun website geeft bijvoorbeeld uitgebreide informatie over hun bedrijf en wat ze doen. Bij Yamaha Nederland krijg ik het idee met een virtueel bedrijf (lees: een bedrijf dat alleen op papier bestaat) te maken hebben.
Ik zou zeggen een klein beetje werk om dat voor elkaar te krijgen en dat terwijl de algehele indruk er een stuk beter van wordt.
Als argelose (potentiële) koper zou ik nou niet meteen naar mijn Yamaha dealer rennen na het zien van de huidige Yamaha website…

Verder zou ik graag weten waarom Yamaha Nederland de Yamaha TZR50 en DTR50 niet importeert. Er is toch wel een markt voor... Anders zouden de Aprillia RS50, Derbi GPR50(R), Motorhispania RX50, Gilera GSM, Derbi Senda R en vele anderen toch niet zo goed verkopen? Het verbaasd mij dat de bromfietsmarkt door Yamaha Nederland zo verwaarloosd wordt terwijl men vroeger met de Yamaha FS1 (mijn favoriet!) juist de marktaanvoerder was...
Leest u (of een van uw collega’s) trouwens wel eens het blad ‘Bromfiets’? Yamaha Nederland plaatst er wel regelmatig advertenties van de Yamaha FS1 in… Daarin stond een tijd geleden ook een artikel over de Yamaha DT/TY en toen werd ook al vermeld dat het behoorlijk vreemd is dat Yamaha Nederland geen brommer in het productpalet heeft. Wel scooters maar die zijn al lang niet meer zo populair als 2 jaar geleden, omdat de verzekeringspremies gelijk geschakeld zijn.

Ik had trouwens nog een vraagje over het Yamaha RD80MX motorblok (motortype 5G1). Is dat ook om te bouwen tot RD80LC motorblok? Ik had namelijk graag waterkoeling gehad in plaats van luchtkoeling. Verder ben ik op zoek naar een nieuwe krukas voor genoemd motorblok. Wat zou dat gaan kosten?

Met vriendelijke groet,

Matthias Dijkhof

Belachelijk toch? Dat ze te lui zijn om een typegoedkeuring te regelen voor Nederland?
:p :p :p :p
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Hier_ben_ik - Administrator 6-12-02?11:45 Print reply

Posts: 8499
hmm.. ze denken natuurlijk maar aan een ding: winstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinst
winstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinst
winstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinst
winstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinstwinst, maarja... post maar is een paar plaatjes van die bromfietsen, weet ik ook waar je het over hebt......


(en je kunt ook wel zelf een NL type ding erin maken hoor )

Dit bericht is ge-edit door nick op 26-4-2003 22:55
 
Members zijn vervelend :-|
User 927 6-12-02?12:01 Print reply

Posts: 6405
[URL[t]]http://www.totmoto.com[/t]HIER[/URL] [URL[t]]http://www.totmoto.com[/t]HIER[/URL] [URL[t]]http://www.totmoto.com[/t]HIER[/URL] [URL[t]]http://www.totmoto.com[/t]HIER[/URL] [URL[t]]http://www.totmoto.com[/t]HIER[/URL]

Daar moet je wezen. Kun je een Yamaha TZR50 bestellen, met europese goedkeuring dus ook in NL legaal!

Waar baseer ik dat op?

Quote:
Geachte heer Knol,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Bromfietsen moeten in nederland zijn voorzien van een in Nederland geldig goedkeurmerk.
Dit kan een nationale ( nederlandse) danwel een europese goedkeuring zijn.
Het goedkeurigsnummer kan zijn ingeslagen op een zgn. vast voertuigdeel, zoals balhoofd of op een eventueel gemonteerde
constructieplaat/sticker.Bij een EEG goedkeuring behoort nog een "certificaat van overeenstemming " ( ookwel CVO genoemd )
Importeren toelichting:
Vanwege de grote onderlinge verschillen in nationale regelgeving binnen de EEG en daarbuiten, t.a.v. bromfietsen (bv. grotere
toegestane snelheid, hoger toegestane geluidsniveau, etc.) heeft het ministerie bepaald dat indien dergelijke voertuigen uit een
ander EEG-landof daarbuiten in Nederland worden ge?mporteerd, deze alleen worden toegelaten wanneer zij voorzien zijn van een
nationale ( nederlandse ) danwel EEG-typegoedkeuring.Bij een EEG typegoedkeuring is dan datum 1e toelating van de bromfiets na
17-7-1999. Voor verdere toepassingen zie EEG-richtlijnen 92/61, art. 1.


 
YAMAHAFREAK 6-12-02?12:39 Print reply
Posts: 1001
Yamaha TZR50:
http://www.yamaha-mo...age.cfm?pageID=68423


Yamaha TZR50 Checa:
http://www.yamaha-mo...age.cfm?pageID=68427


Yamaha DT50R SM:
http://www.yamaha-mo...age.cfm?pageID=68435
[IMG]http://www.yamaha-motor.fr/Yme2/sites/FR/resources/DTR_action03.jpg
[/IMG]

Yamaha DT50R:
http://www.yamaha-mo...age.cfm?pageID=68435



[This message is edited by YAMAHAFREAK on 6-12-02 12:51]
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Pol de MT5 Crosser 6-12-02?13:16 Print reply

Posts: 2892
Mooie wegracers jammer dat die hier niet komen. Ik heb het geld er nie voor hoor. Maar als ik nog een brommer koop dan is het in iedergeval zon wegracer type
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Hier_ben_ik - Administrator 6-12-02?14:24 Print reply

Posts: 8499
die DT50R is wel gaaf, mooi een 125yz blok onder hangen en dan over de weg gassuh
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 6-12-02?14:38 Print reply
Posts: 10000
ik vin die wegracers niet zo heel mooi...beetje te vierkant...dan vink nsr nog mooier...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Erik_N 6-12-02?14:46 Print reply

Posts: 5360
Hebben allebei wel wat, maar vind ze er toch nog beetje oud uitzien..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
boerjef 6-12-02?15:08 Print reply
Posts: 265

Deze zijn ook tzr's , ik vind em echt wel 100x mooier dan een nsr! :n

edit: voor meer fotos [URL[t]] [url]http://groups.msn.com/HondabrommersenVitessenbrommers/[/t]Blablasite[/URL][/url]

[This message is edited by boerjef on 6-12-02 15:12]
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
RD80 lc2 RACER 26-4-2003 22:11 Print reply
Posts: 9
hmmm ja smaken verschillen he maaruh ik heb een yamaha rd80lc2 uit 86 in nieuwstaat aleen ik vind zon ding al 10x mooier dan een nsr maar das puur smaak enuh voor de yamaha mannen daar in japan: GA ZO DOOR echt supermooie machines

greetz HANS
 
RD 80 lc2 uit 1986 in supernieuwstaat en HONDA CR 250 crosser
Eef 26-4-2003 22:56 Print reply

Posts: 2351
heh?? vet vaag..

hiero lijkt hij veel mooier! net die R1 kuip!
http://ralf.nd4spdwo...Razma/yamaha_tzr.jpg

en hier issie veel vierkanter.. hier is het net een NSR, heb je 2 types dan ofzo??

http://www.yamaha-mo...ces/tzr_action03.jpg

hmm vaag hoor
 
aprilia2000 mod... :p
vinnie 26-4-2003 22:57 Print reply

Posts: 3505
Het is volgesn mij idd een heel ander model
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
stan 26-4-2003 23:01 Print reply
Posts: 395
en een topic van meer als 4 maande oud....
 
een bh aan de waslijn is hezelfde als een lege fles bier, ----> het beste is eruit
Eef 26-4-2003 23:01 Print reply

Posts: 2351
ja, want die koplampen zijn heeeel anders
 
aprilia2000 mod... :p
Martijn 26-4-2003 23:07 Print reply
Posts: 10000
idd...weer zon oud topic...maja...
om ook maar een 'nuttige' reply te geven...vind ze ook mooi
die R1 look a like is het nieuwe model TZR50 en die andere is het ouwe model, snappie??

edit: typos

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 27-4-2003 0:42
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rick 26-4-2003 23:17 Print reply

Posts: 3788
die R1 look a like is het nieuwe model TZR50 en die andere is het ouwe model, snappie??
 
Ride like your ass is on fire!!!

Dit topic is 4295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved