Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motorhispania RX 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65533 - Motorhispania RX 50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pilo101 13-11-2011 20:47 Print topicpost
Posts: 32
Hallo,

Heb mijn eerste brommer gekocht,
kleine 25000 km, maar loopt perfect.
Hij is aardig opgevoert, loop rond de 90 in zijn 5 (harder durfde ik nog niet haha)

Maar als ik een prop in de uitlaat las, hoeveel km / uur zou dat schelen??
want hoe die nu loopt, is te hard om te leren.

eerst ff leren schakelen.

tips?

Hoe moet de prop erin ? is daar topic van?

gr MHRX



 

RikDT50MX - Nieuws Poster 13-11-2011 20:52 Print reply

Posts: 1558
je kan ook gewoon een ring in je carburateur doen, boven op de gasschuif. dan kan je dus geen volgas meer geven. gaat ook een stuk makkelijker. een prop kan zoveel schelen als je zelf wil.
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 13-11-2011 20:56 Print reply

Posts: 6016
je denkt dat hij te snel gaat om het schakelen op te leren?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
TZRBart 13-11-2011 21:22 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
je kan ook gewoon een ring in je carburateur doen, boven op de gasschuif. dan kan je dus geen volgas meer geven. gaat ook een stuk makkelijker. een prop kan zoveel schelen als je zelf wil.
Je kunt beter een ring in de bocht van de uitlaat slaan, zodat je het maximum toerental kan bereiken. Niet bij je carburateur prutsen als dat niet nodig is.

 
pilo101 13-11-2011 21:24 Print reply
Posts: 32
@ chiel,

ja klopt,

miss iets makkelijker uitleggen? (a)
Ben groentje op t gebied van brommers nog haha
 
maerijn 13-11-2011 21:27 Print reply

Posts: 2455
Hoe heb je dan 90 gereden?
 
TZRBart 13-11-2011 21:32 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Hoe heb je dan 90 gereden?

Waarschijnlijk gaat het wel, maar voor zijn gevoel niet goed (schokkend rijden, klappen etc...)
 
pilo101 13-11-2011 21:34 Print reply
Posts: 32
Door gas te geven ;p
lang recht stuk buiten af..

Hoe gaat een prop/ring erin lassen precies, wanneer ik die in de uitlaat doe? Hij loop nu max, met deze uitlaat 115, zei de kerl waarvan ik hem kocht.
ik zou hem graag 70/75 echte km willen laten lope

Mh rx rookie ;p
 
j0ren 13-11-2011 22:39 Print reply

Posts: 1298
Ik zou er gewoon een andere ( standaard ) uitlaat onder gooien, een ring is meer een noodoplossing en werkt nooit zo mooi als gewoon een andere uitlaat.

Weet niet hoe dat zit met jouw brommer, maar meestal kan je een snelle uitlaat voor meer verkopen dan een orginele, en houd je dus ook nog wat geld over.

Wil je dat niet, dan moet je inderdaad een ring in je uitlaat maken.
Haal je uitlaat van je cilinder, meet even de binnendiameter van je uitlaat op en haal bij de bouwmarkt een mooie ring met dezelfde diameter en een klein gaatje. Deze zet je met 3 puntlasjes ofzo vast in de uitlaat, en vervolgens kan je het gat verder uitboren tot je de gewenste snelheid hebt bereikt. Wel even opnieuw afstellen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
TZRBart 13-11-2011 22:50 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ik zou er gewoon een andere ( standaard ) uitlaat onder gooien, een ring is meer een noodoplossing en werkt nooit zo mooi als gewoon een andere uitlaat.

Weet niet hoe dat zit met jouw brommer, maar meestal kan je een snelle uitlaat voor meer verkopen dan een orginele, en houd je dus ook nog wat geld over.

Wil je dat niet, dan moet je inderdaad een ring in je uitlaat maken.
Haal je uitlaat van je cilinder, meet even de binnendiameter van je uitlaat op en haal bij de bouwmarkt een mooie ring met dezelfde diameter en een klein gaatje. Deze zet je met 3 puntlasjes ofzo vast in de uitlaat, en vervolgens kan je het gat verder uitboren tot je de gewenste snelheid hebt bereikt. Wel even opnieuw afstellen.


Waarom een dezelfde uitlaat kopen als er alleen een propje uit is? Die ring moet je er gewoon met een hamer inslaan, niks lassen... En waarom zou het niet werken? Een prop heeft hetzelfde effect hoor, alleen als het jou niet lukt wil dat niet gelijk zeggen dat het helemaal niet werkt.

Dit bericht is gewijzigd door TZRBart op 13-11-2011 om 22:50 uur.
 
Derbi-Olaf 13-11-2011 22:53 Print reply

Posts: 14999
met een originele uitlaat 65 rijden, of met een snel pijpje begrenst 65 rijden is kwa rijden een eeeeenorm verschil

origineel pijpje loopt 10 keer mooier
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 13-11-2011 23:06 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
met een originele uitlaat 65 rijden, of met een snel pijpje begrenst 65 rijden is kwa rijden een eeeeenorm verschil

origineel pijpje loopt 10 keer mooier

dit ook natuurlijk omdat een standaart pijpje wat laag toeriger is. En hiermee dus ook wat leuker wil rijden.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-11-2011 23:08 Print reply

Posts: 1558
laagtoerig rijdt leuker niks zo mooi als vol in de toeren moeten janken om vermogen te hebben en half doodvallen als je halverwege de toeren komt in zn twee. laagtoeriger is dan wel weer stadsgeschikter.
 
I Can Play With Madness
TZRBart 13-11-2011 23:09 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
laagtoerig rijdt leuker niks zo mooi als vol in de toeren moeten janken om vermogen te hebben en half doodvallen als je halverwege de toeren komt in zn twee. laagtoeriger is dan wel weer stadsgeschikter.

Voor de verkoop is een originele ook beter, ik ga liever niet naar een brommer kijken met een andere uitlaat, omdat die dan toch veel meer geleden heeft.
 
lytseleen 13-11-2011 23:15 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
laagtoerig rijdt leuker niks zo mooi als vol in de toeren moeten janken om vermogen te hebben en half doodvallen als je halverwege de toeren komt in zn twee. laagtoeriger is dan wel weer stadsgeschikter.

hij geeft hier toch aan dat hij langzamer wil rijden.. Als je een snel pijpje afknijpt is dood sonde. En het rijd ook niet mooi meer.. Ik hou zelf ook van toeren knallen hoor.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
pilo101 14-11-2011 17:14 Print reply
Posts: 32
iemand een idee waar ik een Originele Motorhispania RX (50) uitlaat kan kopen dan? liefst met zwarte demper, om een geheel te krijgen.

Iemand interesse in een jolly moto uitlaat, waarmee hij nu 130 loopt?

!de jolly moto is NIET de uitlaat die ik er nu onder heb, met de uitlaat die ik er nu onder heb loopt hij 105/110.

 

Dit topic is 6934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved