RikDT50MX - Nieuws Poster |
13-11-2011 20:52 |
Posts: 1558 |
je kan ook gewoon een ring in je carburateur doen, boven op de gasschuif. dan kan je dus geen volgas meer geven. gaat ook een stuk makkelijker. een prop kan zoveel schelen als je zelf wil.
|
|
I Can Play With Madness |
|
ChielTZR |
13-11-2011 20:56 |
Posts: 6016 |
je denkt dat hij te snel gaat om het schakelen op te leren?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
TZRBart |
13-11-2011 21:22 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
je kan ook gewoon een ring in je carburateur doen, boven op de gasschuif. dan kan je dus geen volgas meer geven. gaat ook een stuk makkelijker. een prop kan zoveel schelen als je zelf wil.
Je kunt beter een ring in de bocht van de uitlaat slaan, zodat je het maximum toerental kan bereiken. Niet bij je carburateur prutsen als dat niet nodig is.
|
|
|
|
pilo101 |
13-11-2011 21:24 |
Posts: 32 |
@ chiel,
ja klopt,
miss iets makkelijker uitleggen? (a)
Ben groentje op t gebied van brommers nog haha
|
|
|
|
maerijn |
13-11-2011 21:27 |
Posts: 2455 |
Hoe heb je dan 90 gereden?
|
|
|
|
TZRBart |
13-11-2011 21:32 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Hoe heb je dan 90 gereden?
Waarschijnlijk gaat het wel, maar voor zijn gevoel niet goed (schokkend rijden, klappen etc...)
|
|
|
|
pilo101 |
13-11-2011 21:34 |
Posts: 32 |
Door gas te geven ;p
lang recht stuk buiten af..
Hoe gaat een prop/ring erin lassen precies, wanneer ik die in de uitlaat doe? Hij loop nu max, met deze uitlaat 115, zei de kerl waarvan ik hem kocht.
ik zou hem graag 70/75 echte km willen laten lope
Mh rx rookie ;p
|
|
|
|
j0ren |
13-11-2011 22:39 |
Posts: 1298 |
Ik zou er gewoon een andere ( standaard ) uitlaat onder gooien, een ring is meer een noodoplossing en werkt nooit zo mooi als gewoon een andere uitlaat.
Weet niet hoe dat zit met jouw brommer, maar meestal kan je een snelle uitlaat voor meer verkopen dan een orginele, en houd je dus ook nog wat geld over.
Wil je dat niet, dan moet je inderdaad een ring in je uitlaat maken.
Haal je uitlaat van je cilinder, meet even de binnendiameter van je uitlaat op en haal bij de bouwmarkt een mooie ring met dezelfde diameter en een klein gaatje. Deze zet je met 3 puntlasjes ofzo vast in de uitlaat, en vervolgens kan je het gat verder uitboren tot je de gewenste snelheid hebt bereikt. Wel even opnieuw afstellen.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
TZRBart |
13-11-2011 22:50 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ik zou er gewoon een andere ( standaard ) uitlaat onder gooien, een ring is meer een noodoplossing en werkt nooit zo mooi als gewoon een andere uitlaat.
Weet niet hoe dat zit met jouw brommer, maar meestal kan je een snelle uitlaat voor meer verkopen dan een orginele, en houd je dus ook nog wat geld over.
Wil je dat niet, dan moet je inderdaad een ring in je uitlaat maken.
Haal je uitlaat van je cilinder, meet even de binnendiameter van je uitlaat op en haal bij de bouwmarkt een mooie ring met dezelfde diameter en een klein gaatje. Deze zet je met 3 puntlasjes ofzo vast in de uitlaat, en vervolgens kan je het gat verder uitboren tot je de gewenste snelheid hebt bereikt. Wel even opnieuw afstellen.
Waarom een dezelfde uitlaat kopen als er alleen een propje uit is? Die ring moet je er gewoon met een hamer inslaan, niks lassen... En waarom zou het niet werken? Een prop heeft hetzelfde effect hoor, alleen als het jou niet lukt wil dat niet gelijk zeggen dat het helemaal niet werkt.
Dit bericht is gewijzigd door TZRBart op 13-11-2011 om 22:50 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
13-11-2011 22:53 |
Posts: 14999 |
met een originele uitlaat 65 rijden, of met een snel pijpje begrenst 65 rijden is kwa rijden een eeeeenorm verschil
origineel pijpje loopt 10 keer mooier
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
lytseleen |
13-11-2011 23:06 |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
13-11-2011 23:08 |
Posts: 1558 |
laagtoerig rijdt leuker niks zo mooi als vol in de toeren moeten janken om vermogen te hebben en half doodvallen als je halverwege de toeren komt in zn twee. laagtoeriger is dan wel weer stadsgeschikter.
|
|
I Can Play With Madness |
|
TZRBart |
13-11-2011 23:09 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
laagtoerig rijdt leuker niks zo mooi als vol in de toeren moeten janken om vermogen te hebben en half doodvallen als je halverwege de toeren komt in zn twee. laagtoeriger is dan wel weer stadsgeschikter.
Voor de verkoop is een originele ook beter, ik ga liever niet naar een brommer kijken met een andere uitlaat, omdat die dan toch veel meer geleden heeft.
|
|
|
|
lytseleen |
13-11-2011 23:15 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
laagtoerig rijdt leuker niks zo mooi als vol in de toeren moeten janken om vermogen te hebben en half doodvallen als je halverwege de toeren komt in zn twee. laagtoeriger is dan wel weer stadsgeschikter.
hij geeft hier toch aan dat hij langzamer wil rijden.. Als je een snel pijpje afknijpt is dood sonde. En het rijd ook niet mooi meer.. Ik hou zelf ook van toeren knallen hoor.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
pilo101 |
14-11-2011 17:14 |
Posts: 32 |
iemand een idee waar ik een Originele Motorhispania RX (50) uitlaat kan kopen dan? liefst met zwarte demper, om een geheel te krijgen.
Iemand interesse in een jolly moto uitlaat, waarmee hij nu 130 loopt?
!de jolly moto is NIET de uitlaat die ik er nu onder heb, met de uitlaat die ik er nu onder heb loopt hij 105/110.
|
|
|
|