Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Je kunt proberen om de kleppen net iets te laten oversteken.
let op. dit heeft waarschijnlijk wel invloed(positief of negatief) effect op je prestaties. Daarnaast moet je proberen de hoeken zo rond mogelijk te houden.
Het patroon van het carbon kan ook nog van invloed zijn. We hebben zelf eens carbon gehad die maar 1 kant op kon buigen. Buig je dat overdwars dan breekt het vrijwel direct.
Oversteken deden ze net een beetje normaal, zal er op letten als ik mijn nieuwe klepjes knip, evenals de richting waarin de vezels lopen
eens kijken wat ik daarmee kan!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
kan de klep niets raken in de cilinder bij het openen.?
Het zou kunnen maar dat durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen omdat ik zonder reedstops rijd, ik kan kijken of ik evt. nylon blokjes in mijn cilinder kan stoppen als soort van reed steps
(dus iets met een bolle rug waar ze mooi over kunnen buigen)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Hoever gaan de kleppen open? En wat is de speling die de onderste klep heeft, met het carter?
Als het vaak trilt tegen het carter aan, is het net schuurpapier.
Zelfde verhaal als bij de Schout
Kan dat ze raken, 't kan ook niet. Membraan zit er nu iig zodanig in dat het in gemonteerde toestand boven en onder even veel speling heeft t.o.v. het carter.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
voor zon derbi membraan heb je gewoon originele (malossi) carbon plaatjes. Waar je dus niet aan hoeft te knippen. Misschien dat een idee om dat te testen?
Derbimembraan ben ik vanaf gestapt indertijd omdat het niet meer voldeet aan mijn eisen qua doorlaat. Ook had ik daar exact hetzelfde probleem mee. Had gedacht er met dit membraan vanaf te zijn maar blijkbaar niet
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
misschien dat je met knippen er kleine kerfjes in maakt die later scheurtjes/ schilfers worden.
Ik zou ze proberen zagen met een fijne ijzerzaag (babyzaagje) en zoveel mogelijk evenwijdig zagen op het vlak.
Was ook een van de eerste dingen die ik dacht, echter merk je bij het verwerken wel dat je bij bijvoorbeeld het schuren echt stof er vanaf schuurt en geen hele vezels, da's dan wel weer raar.
Ik ga iig kijken voor een betere verwerkingsmethode!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Fokko heeft mij aangeraden om mijn membraan te bewerken, hij zei dat na het bijwerken dat ik alles nog even moest naschuren met korrel 1200 of hoger. Geen idee of dat helpt?
Misschien een idee om je membraan te snijden ipv te knippen, knippen gaat behoorlijk "grof" om met je materiaal
Ik knipte het altijd gewoon met een scherpe stofschaar en werkte het af met korrel 400 ongeveer
Zal iig een kijken of ik betere methodes kan vinden
(zoals het babyzaagje wat jozeff zegt)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik denk toch dat hij net op het randje van je inlaat klappert.
Vooral omdat hij het boven niet heeft , denk ik niet dat het aan je manier van kleppen bewerken ligt.
Zou eens proberen wat je zei, om het membraan een een stukje verder eruit te halen, zodat hij niet meer op de rand komt.
Nuja, dat van dat randje raken ga ik iig proberen te elimineren , gewoon kwestie van zoveel mogelijk factoren uitschakelen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
ik had dat ook dat de klepjes brokkelde
materiaal van het huis te hard
had een membraampje met een rubber laagje daarna gebruikt en was over klepjes bleven wel heel
't Gekke is dat er bij mijn oude membraan (derbi) net hetzelfde gebeurde en dat was wel voorzien van een rubber laagje. (dit is trouwens met verschillende klepmaterialen geprobeert indertijd)
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken tot nu toe!
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-11-2011 om 9:22 uur.