Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zelfbouw membraan probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65523 - Zelfbouw membraan probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 10-11-2011 20:36 Print topicpost

Posts: 14999
Zo als sommigen weten heb ik zelf een membraan gemaakt omdat ik geen bestaand membraan vond voor mijn 34mm mikuni aan een schappelijke prijs.

Nu zit ik echter met een probleem. Prestatiegewijs is er niks aan de hand en doet het wat het moet doen.

Echter rafelen mijn carbon membraanplaatjes af aan de randen (0.45mm dik) Dit had ik met mijn vorige derbi-membraan en met dit opnieuw intussen al verschillende diktes geprobeerd.

hier enkele wazige foto's:



















Wat extra info:

-membraan is van staal
-kleppen knip ik met een schaar en werk ik af met schuurpapier
-Rijd zonder reedstops maar met bij de schroejes een dikkere klep er nog bovenop (te zien op foto's)
-draagvlak van de kleppen is overal ong 3 mm breed.
-enkel het klepje dat richting carter gaat (het onderste) heeft er last van.

Iemand enig idee wat de oorzaak is?

Mvg. Olaf





Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-11-2011 om 20:38 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

honda fryslan 10-11-2011 20:48 Print reply

Posts: 1914
Je kunt proberen om de kleppen net iets te laten oversteken.
let op. dit heeft waarschijnlijk wel invloed(positief of negatief) effect op je prestaties. Daarnaast moet je proberen de hoeken zo rond mogelijk te houden.

Het patroon van het carbon kan ook nog van invloed zijn. We hebben zelf eens carbon gehad die maar 1 kant op kon buigen. Buig je dat overdwars dan breekt het vrijwel direct.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 10-11-2011 20:49 Print reply
Posts: 5327
kan de klep niets raken in de cilinder bij het openen.?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Paultje Pils 10-11-2011 20:57 Print reply

Posts: 2110
Hoever gaan de kleppen open? En wat is de speling die de onderste klep heeft, met het carter?

Als het vaak trilt tegen het carter aan, is het net schuurpapier.
 
If you can't dodge it, ram it.
- Han - 10-11-2011 21:21 Print reply

Posts: 9667
voor zon derbi membraan heb je gewoon originele (malossi) carbon plaatjes. Waar je dus niet aan hoeft te knippen. Misschien dat een idee om dat te testen?
 
<10.000 posts
Tom96 10-11-2011 21:27 Print reply

Posts: 1719
Met mijn VL5 membraan precies hetzelfde,
weet niet of het een typisch mallosi kwaaltje is?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-11-2011 21:33 Print reply

Posts: 10835
misschien dat je met knippen er kleine kerfjes in maakt die later scheurtjes/ schilfers worden.

Ik zou ze proberen zagen met een fijne ijzerzaag (babyzaagje) en zoveel mogelijk evenwijdig zagen op het vlak.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
JB1 10-11-2011 22:28 Print reply

Posts: 14881
Fokko heeft mij aangeraden om mijn membraan te bewerken, hij zei dat na het bijwerken dat ik alles nog even moest naschuren met korrel 1200 of hoger. Geen idee of dat helpt?

Misschien een idee om je membraan te snijden ipv te knippen, knippen gaat behoorlijk "grof" om met je materiaal
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 10-11-2011 22:31 Print reply

Posts: 29286
Ik denk toch dat hij net op het randje van je inlaat klappert.
Vooral omdat hij het boven niet heeft , denk ik niet dat het aan je manier van kleppen bewerken ligt.

Zou eens proberen wat je zei, om het membraan een een stukje verder eruit te halen, zodat hij niet meer op de rand komt.
 
mini89 11-11-2011 9:09 Print reply

Posts: 495
ik had dat ook dat de klepjes brokkelde
materiaal van het huis te hard
had een membraampje met een rubber laagje daarna gebruikt en was over klepjes bleven wel heel
 
Derbi-Olaf 11-11-2011 9:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Je kunt proberen om de kleppen net iets te laten oversteken.
let op. dit heeft waarschijnlijk wel invloed(positief of negatief) effect op je prestaties. Daarnaast moet je proberen de hoeken zo rond mogelijk te houden.

Het patroon van het carbon kan ook nog van invloed zijn. We hebben zelf eens carbon gehad die maar 1 kant op kon buigen. Buig je dat overdwars dan breekt het vrijwel direct.

Oversteken deden ze net een beetje normaal, zal er op letten als ik mijn nieuwe klepjes knip, evenals de richting waarin de vezels lopen eens kijken wat ik daarmee kan!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
kan de klep niets raken in de cilinder bij het openen.?


Het zou kunnen maar dat durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen omdat ik zonder reedstops rijd, ik kan kijken of ik evt. nylon blokjes in mijn cilinder kan stoppen als soort van reed steps (dus iets met een bolle rug waar ze mooi over kunnen buigen)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Hoever gaan de kleppen open? En wat is de speling die de onderste klep heeft, met het carter?

Als het vaak trilt tegen het carter aan, is het net schuurpapier.

Zelfde verhaal als bij de Schout
Kan dat ze raken, 't kan ook niet. Membraan zit er nu iig zodanig in dat het in gemonteerde toestand boven en onder even veel speling heeft t.o.v. het carter.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
voor zon derbi membraan heb je gewoon originele (malossi) carbon plaatjes. Waar je dus niet aan hoeft te knippen. Misschien dat een idee om dat te testen?


Derbimembraan ben ik vanaf gestapt indertijd omdat het niet meer voldeet aan mijn eisen qua doorlaat. Ook had ik daar exact hetzelfde probleem mee. Had gedacht er met dit membraan vanaf te zijn maar blijkbaar niet

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
misschien dat je met knippen er kleine kerfjes in maakt die later scheurtjes/ schilfers worden.

Ik zou ze proberen zagen met een fijne ijzerzaag (babyzaagje) en zoveel mogelijk evenwijdig zagen op het vlak.


Was ook een van de eerste dingen die ik dacht, echter merk je bij het verwerken wel dat je bij bijvoorbeeld het schuren echt stof er vanaf schuurt en geen hele vezels, da's dan wel weer raar.

Ik ga iig kijken voor een betere verwerkingsmethode!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Fokko heeft mij aangeraden om mijn membraan te bewerken, hij zei dat na het bijwerken dat ik alles nog even moest naschuren met korrel 1200 of hoger. Geen idee of dat helpt?

Misschien een idee om je membraan te snijden ipv te knippen, knippen gaat behoorlijk "grof" om met je materiaal


Ik knipte het altijd gewoon met een scherpe stofschaar en werkte het af met korrel 400 ongeveer Zal iig een kijken of ik betere methodes kan vinden (zoals het babyzaagje wat jozeff zegt)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik denk toch dat hij net op het randje van je inlaat klappert.
Vooral omdat hij het boven niet heeft , denk ik niet dat het aan je manier van kleppen bewerken ligt.

Zou eens proberen wat je zei, om het membraan een een stukje verder eruit te halen, zodat hij niet meer op de rand komt.


Nuja, dat van dat randje raken ga ik iig proberen te elimineren , gewoon kwestie van zoveel mogelijk factoren uitschakelen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
ik had dat ook dat de klepjes brokkelde
materiaal van het huis te hard
had een membraampje met een rubber laagje daarna gebruikt en was over klepjes bleven wel heel



't Gekke is dat er bij mijn oude membraan (derbi) net hetzelfde gebeurde en dat was wel voorzien van een rubber laagje. (dit is trouwens met verschillende klepmaterialen geprobeert indertijd)




In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken tot nu toe!

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-11-2011 om 9:22 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
- Han - 11-11-2011 9:34 Print reply

Posts: 9667
een keer stalen platen proberen misschien?

ik heb ook ooit een nieuwe vl6 gehad die binnen 2 uur afbrokkelde. Oorzaak weet ik niet, maar door een ori derbi membraan erin te zetten was het opgelost
 
<10.000 posts
Frysk 11-11-2011 9:51 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
een keer stalen platen proberen misschien?

ik heb ook ooit een nieuwe vl6 gehad die binnen 2 uur afbrokkelde. Oorzaak weet ik niet, maar door een ori derbi membraan erin te zetten was het opgelost


zelfde met zo'n malossi membraan voor Honda, ik rijd nu met ori stalen kleppen en nergens meer last van.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 11-11-2011 10:12 Print reply

Posts: 14999
hmm... probleem is dat ik niet zou weten waar ik deze afmetingen stalen klepjes moet gaan halen :P

En dat stalen kleppen altijd gebruikt worden icm een rubber bedekt membraan, en dat heb ik ook niet
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
- Han - 11-11-2011 11:38 Print reply

Posts: 9667
even ori mt8 membraan pakken
 
<10.000 posts
Derbi-Olaf 11-11-2011 11:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
even ori mt8 membraan pakken

Om te proberen bedoel je? nja, dat gaat sowieso niet werken, doorlaat is veeeeel te klein. deze doorlaat vind ik zelfs al te klein, maarja mijn behuizing is niet groter
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 4327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved