Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1165 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65520 - Honda mt cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

axety 10-11-2011 19:24 Print topicpost

Posts: 207
Hallo,

Nadat mijn oude cilinder is overleden heb ik besloten om een 70cc onder mijn honda mt5 te doen. Met een aantal vraagjes erover. Ik zit te denken aan een snelle en betrouwbare cilinder, die wel zonder problemen vele km meegaat. Ik dacht dus aan een malossi cilinder. Ik heb gehoord dat dit een middel-toerige cilinder is, klopt dat? En wat is de beste uitlaat ervoor? Welke snelheden zijn te halen met een niet getunedde cilinder? En welke maat carburateur werkt het beste hierop?
En wat is het voordeel om deze cilinder te tunen? Kan dat ook voor gewoon weggebruik fijn zijn of is het echt meer voor de cross/race?

Alvast bedankt
 

Tobias Verhoef 10-11-2011 19:26 Print reply

Posts: 1832
Hier staat alle info over honda cilinders:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/52687

Ik weet niet hoeveel km je per dag rijdt maar ook al wil je lekker betrouwbaar rijden en zuinig en gewoon lekker veel koppel hebben dan raad ik je aan om een 80 blok te kopen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
maerijn 10-11-2011 19:27 Print reply

Posts: 2455
Wilde net die link geven. Keihin carburateur gebruiken
 
kenny77 10-11-2011 19:29 Print reply

Posts: 29286
Voor de prijs van 1 malossi kan je 2 airsal's kopen.
Even de poortjes afwerken en dan haal je zo goed als het dubbel km's mee.
 
axety 10-11-2011 19:32 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Hier staat alle info over honda cilinders:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/52687

Ik weet niet hoeveel km je per dag rijdt maar ook al wil je lekker betrouwbaar rijden en zuinig en gewoon lekker veel koppel hebben dan raad ik je aan om een 80 blok te kopen.


Die heb ik idd. al bekeken maar daar kan ik niet alles vinden... Zoals welke uitlaat het beste past op een malossi cilinder en of deze middel toerig is of niet. Dus vandaar vraag ik het in een topic
 
axety 11-11-2011 10:51 Print reply

Posts: 207
Maar welke uitlaat loopt het beste op een malossi cilinder? Ik heb de cilinder net besteld Nu nog de uitlaat, proma, technogas of proma immi?
 
axety 11-11-2011 10:57 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Maar welke uitlaat loopt het beste op een malossi cilinder? Ik heb de cilinder net besteld Nu nog de uitlaat, proma, technogas, homoet special (onderlangs) of proma immi?


 
JB1 11-11-2011 11:05 Print reply

Posts: 14881
Echte Proma proberen te regelen, loopt het mooiste.

Edit: Of de Malossi uitlaat, maar die heb ik 1 keer in 3 jaar gezien...

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 11-11-2011 om 11:06 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 11-11-2011 11:10 Print reply

Posts: 1298
Ik zou lekker voor deze setup gaan:

80cc Orgineel honda blok( misschien ff laten honen + nieuwe zuiger )
18 of 20mm keihin
Proma 80cc uitlaat

Als je zo'n blok 1x goed laat reviseren kan hij zo'n beetje oneindig lang mee :P Waarschijnlijk zul je er nooit zoveel km op rijden als je hem nog weg gaat doen voor een auto oid.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 11-11-2011 11:38 Print reply

Posts: 14999
Malossi zou ik iig niet doen... voelt heel snel aan maar is het niet echt.

en kwestie slijtage is het allemaal helemaal poep!
70cc airsal is veel leuk , rijd ook aangenamer.

uitlaatjes ben ik niet in thuis bij die MT's
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
axety 11-11-2011 12:33 Print reply

Posts: 207
Ik heb zojuist een gereviseerd blok ontvangen. Toen ik hem openmaakte was er veel olie op het blok, en op de drijfstang zit 3mm speling, hoort dit wel?
 
BenjaminDG 11-11-2011 12:41 Print reply

Posts: 4605
In welke richting?

 
Vlaanderen vrij!
axety 11-11-2011 12:45 Print reply

Posts: 207
Als ik de drijfstang vastpak en van links naar rechts beweeg dan voel ik ongeveer 3mm speling, dat lijkt mij echt niet goed, zeker niet voor een gereviseerd blok...
 
JB1 11-11-2011 12:54 Print reply

Posts: 14881
Van links naar recht is niet echt een probleem hoor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 11-11-2011 12:58 Print reply

Posts: 1298
Maak inderdaad helemaal niet uit.
Als je van boven naar beneden maar geen speling hebt.
Voel ook even aan je vliegwiel of je deze op en neer kan bewegen, dan weet je of je speling hebt op de krukaslagers.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 11-11-2011 15:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Maar welke uitlaat loopt het beste op een malossi cilinder? Ik heb de cilinder net besteld Nu nog de uitlaat, proma, technogas of proma immi?

Wel grappig, je vraagt of de malossi cilinder goed is en je wordt aangeraden om voor een andere te gaan, dat je dan toch de veelst te dure malossi pakt.

Maargoed het is mijn geld natuurlijk niet.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Ik heb zojuist een gereviseerd blok ontvangen. Toen ik hem openmaakte was er veel olie op het blok, en op de drijfstang zit 3mm speling, hoort dit wel?



Even precies opmeten, 3mm in welke richting dan ook , is voor een yamaha 50cc krukas afkeur.
 

Dit topic is 3318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved