ik las net op internet dat je de ontsteking van een mt heel makkelijk af kan stellen door de grondplaat zover mogelijk met de klok mee te draaien. Klopt dit?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: stanpuch
ik las net op internet dat je de ontsteking van een mt heel makkelijk af kan stellen door de grondplaat zover mogelijk met de klok mee te draaien. Klopt dit?
klopt, dan zet je hem gewoon op zijn vroegst, maar dat hoeft niet meteen het beste te zijn
Quote:Oorspronkelijk gepost door: stanpuch
zou dat de oorzaak zijn van de vlammen uit de uitlaat en het gestotter. Dat de ontsteking is verschoven door de trillingen?
Dat kan, maar je bougie kan ook gaar zijn.
Zet je ontsteking eerst maar eens op de originele stand, er staat een streepje op het vliegwiel en een nokje in het carter.
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
bedankt voor de antwoorden, zal vanmiddag is proberen het vliegwiel er af te krijgen. Welke hittegraad bougie moet ik hebben voor deze setup (zie beginpost)?
Dat afstellen gaat bij mij wat moeilijk want ik heb volgensmij een snelle grondplaat maar niet zeker van, heb met stroboscoop afgesteld en staat nu op het f je maar ik wil hem eigenlijk niet voor of laat afgesteld hebben maar een heel klein beetje voor onsteking.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: stanpuch
hallo
Ik wil mijn ontsteking afstellen van mijn mt.
mijn setup is:
125cc athena cilinder.
32 mm mikuni carburateur.
twin air luchtfilter.
standaart onsteking.
proma uitlaat.
hoe kan ik hem goed afstellen?
Als ik het goed heb kun je het bij een MT eigenlijk niet verprutsen door hem verkeerd te zetten aangezien een MT grondplaat het altijd 'veilig' houd.
Behalve als je er grof in hebt zitten vijlen dan wil het inderdaad wel voorkomen dat het daar aan licht.
Ik zou je spie even nakijken, mijn MTX had ook eens zoeits... alles bijlangs geweest en toen bleek het gewoon het spietje te zijn.