Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt ontsteking afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 698 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65518 - Honda mt ontsteking afstellen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stanpuch 10-11-2011 18:38 Print topicpost
Posts: 15
hallo
Ik wil mijn ontsteking afstellen van mijn mt.
mijn setup is:
125cc athena cilinder.
32 mm mikuni carburateur.
twin air luchtfilter.
standaart onsteking.
proma uitlaat.

hoe kan ik hem goed afstellen?
 

JB1 10-11-2011 18:38 Print reply

Posts: 14881
Wat wil je er aan afstellen?

Je kunt hem iets vroeger zetten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
stanpuch 10-11-2011 18:41 Print reply
Posts: 15
er komen klappen/vlammen uit de uitlaat. moet hij dan vroeger of later? en is later linksom of rechtsom?
 
PRO TUNING 10-11-2011 19:01 Print reply

Posts: 4000
Waarschinlijk staat de motor te arm afgesteld.
 
puchcobra4t 10-11-2011 20:56 Print reply

Posts: 116
met de draairichting mee is later en er tegen in is vroeger
 
ook ik maak fouten!
stanpuch 13-11-2011 20:34 Print reply
Posts: 15
ik las net op internet dat je de ontsteking van een mt heel makkelijk af kan stellen door de grondplaat zover mogelijk met de klok mee te draaien. Klopt dit?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-11-2011 20:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stanpuch
ik las net op internet dat je de ontsteking van een mt heel makkelijk af kan stellen door de grondplaat zover mogelijk met de klok mee te draaien. Klopt dit?



klopt, dan zet je hem gewoon op zijn vroegst, maar dat hoeft niet meteen het beste te zijn
 
stanpuch 13-11-2011 20:40 Print reply
Posts: 15
zou dat de oorzaak zijn van de vlammen uit de uitlaat en het gestotter. Dat de ontsteking is verschoven door de trillingen?
 
stanpuch 14-11-2011 20:18 Print reply
Posts: 15
iemand een idee^
 
ChielTZR 14-11-2011 21:04 Print reply

Posts: 6016
staat ie nou op zijn vroegst dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Gerard1793 14-11-2011 22:14 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stanpuch
zou dat de oorzaak zijn van de vlammen uit de uitlaat en het gestotter. Dat de ontsteking is verschoven door de trillingen?

Dat kan, maar je bougie kan ook gaar zijn.

Zet je ontsteking eerst maar eens op de originele stand, er staat een streepje op het vliegwiel en een nokje in het carter.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
stanpuch 15-11-2011 7:34 Print reply
Posts: 15
bedankt voor de antwoorden, zal vanmiddag is proberen het vliegwiel er af te krijgen. Welke hittegraad bougie moet ik hebben voor deze setup (zie beginpost)?
 
Wizard1894 15-11-2011 16:02 Print reply

Posts: 695
Dat afstellen gaat bij mij wat moeilijk want ik heb volgensmij een snelle grondplaat maar niet zeker van, heb met stroboscoop afgesteld en staat nu op het f je maar ik wil hem eigenlijk niet voor of laat afgesteld hebben maar een heel klein beetje voor onsteking.
 
Frysk 15-11-2011 18:37 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stanpuch
hallo
Ik wil mijn ontsteking afstellen van mijn mt.
mijn setup is:
125cc athena cilinder.
32 mm mikuni carburateur.
twin air luchtfilter.
standaart onsteking.
proma uitlaat.

hoe kan ik hem goed afstellen?


Als ik het goed heb kun je het bij een MT eigenlijk niet verprutsen door hem verkeerd te zetten aangezien een MT grondplaat het altijd 'veilig' houd.
Behalve als je er grof in hebt zitten vijlen dan wil het inderdaad wel voorkomen dat het daar aan licht.

Ik zou je spie even nakijken, mijn MTX had ook eens zoeits... alles bijlangs geweest en toen bleek het gewoon het spietje te zijn.

http://imageshack.us...eos/684/stotter.mp4/
http://imageshack.us...os/217/stotter1.mp4/
Hij knalde hier dus ook flink en soms zelfs flinke vlammen, maar dat is net niet op het filmpje te zien
 
giggitybyte
stanpuch 16-11-2011 7:21 Print reply
Posts: 15
kijk hier heb ik wat aan bedankt.
je bedoeld het vliegwiel spie? wat was er dan precies met het spietje?

vanmiddag op school maar eens een vliegwiel trekker maken

Dit bericht is gewijzigd door stanpuch op 16-11-2011 om 7:22 uur.
 
Robin 1993 16-11-2011 8:09 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stanpuch
kijk hier heb ik wat aan bedankt.
je bedoeld het vliegwiel spie? wat was er dan precies met het spietje?

vanmiddag op school maar eens een vliegwiel trekker maken

Dit bericht is gewijzigd door stanpuch op 16-11-2011 om 7:22 uur.


haha, die dingen kosten 5 euro bij bromboer
 
!!2 takt!!

Dit topic is 11552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved