Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi HD kop.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65517 - Puch Maxi HD kop.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Quick-T 9-11-2011 23:56 Print topicpost
Posts: 88
Een maat van me heeft een HD-kop op mn Maxi geprakt als vroeg cadeau voor mn verjaardag (terwijl ik op school zat). Da's op zich heel aardig van hem, maar er doet zich nu een probleem voor..

First: ik krijg m er niet zonder hak- en breekwerk af.. Hij heeft de moertjes verneukt =.=

Het rijdt allemaal heerlijk, trekt wat beter, loopt wat harder, maar ik merkte dat hij boven de 40 km/uur heel lelijk gaat rammelen (qua geluid). Het klinkt metalig, klapperend.

Ook hield hij één keer heel even in toen ik op top reed (toen ik het hoorde niet meer gedaan uiteraard. meteen stapvoets naar huis gereden)

Als t blokje echt warm is begint t al bij een iets lagere snelheid.

Het vliegwiel gaat keurig rond met de hand, voel niks vreemds.
Ik kan dus niet kijken of de kop en zuiger elkaar raken, want die kop kan er niet meer af (niet zoals t hoort dan).

Wat kan dit zijn? Overtoeren?
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.

RikDT50MX - Nieuws Poster 9-11-2011 23:58 Print reply

Posts: 1558
klink als teveel voorontsteking door de te hoge druk, probeer anders eens op euro 98.
 
I Can Play With Madness
j0ren 10-11-2011 0:00 Print reply

Posts: 1298
Klinkt meer als een lekke koppakking, aangezien je moertjes ook al dol zijn..

Als hij gaat klapperen zit je kop dus te los.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Quick-T 10-11-2011 0:00 Print reply
Posts: 88
Tank is net vol ..
Hoeveel voorontsteking raadt jij aan?

verdere setup:
15mm bing
aangepaste koppeling (niks mee te maken, maar zeg t lekker toch)

rest is std.

EDIT: moertjes en kop zitten muurvast. draad is goed, maar t kopje is rond..

EDIT EDIT: nu 0.9mm voorontsteking

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 10-11-2011 om 0:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 10-11-2011 om 0:04 uur.
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
j0ren 10-11-2011 7:52 Print reply

Posts: 1298
Dat de moertjes vast zitten wil niet zeggen dat je geen lekke koppakking hebt..

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 10-11-2011 8:31 Print reply

Posts: 14999
detonatie, gooi je oude kop er maar weer op
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
MaXi-PuCh 10-11-2011 9:05 Print reply

Posts: 1531
kan ook gewoon door overtoeren zijn. met die hd kop komt hij makkelijker op toeren. verklaart ook dat klapperende geluid, dat zal dan de ketting zijn.

en als hij het vliegwiel soepel rond kan draaien zonder iets te voelen, lijkt het me niet dat de zuiger de kop raakt
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Derbi-Olaf 10-11-2011 9:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
kan ook gewoon door overtoeren zijn. met die hd kop komt hij makkelijker op toeren. verklaart ook dat klapperende geluid, dat zal dan de ketting zijn.

en als hij het vliegwiel soepel rond kan draaien zonder iets te voelen, lijkt het me niet dat de zuiger de kop raakt

lijkt me niet, dan zou 'ie niet trager beginnen rijden als 'ie warm wordt etc...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-11-2011 9:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
detonatie, gooi je oude kop er maar weer op



inderdaad, smijt je m meteen naar de kop van die maat van je, omdat je zuiger nu wsl ook aan stukken ligt
 
Frysk 10-11-2011 9:26 Print reply

Posts: 34930
Of je monteerd een extra voetpakkinkje

 
giggitybyte
Derbi-Olaf 10-11-2011 9:45 Print reply

Posts: 14999
vrees dat het detonatie probleem in dit geval neit te maken zal hebben met een te hoge compressieverhouding maar met gewoon een totaal verkeerde vorm verbrandingsruimte

wss is de TS dus gewoon beter af met z´n oude kop
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 10-11-2011 12:58 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
vrees dat het detonatie probleem in dit geval neit te maken zal hebben met een te hoge compressieverhouding maar met gewoon een totaal verkeerde vorm verbrandingsruimte

wss is de TS dus gewoon beter af met z´n oude kop


hmm, dat zou kunnen.
maar waarom zou hij dan met een HD kopje detoneren ?

 
giggitybyte
Derbi-Olaf 10-11-2011 12:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


hmm, dat zou kunnen.
maar waarom zou hij dan met een HD kopje detoneren ?


bvb een squishband die krapper word in plaats van ruimer (zuiger is dan boller dan de cilinderkop)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-PuchSjonnie- 10-11-2011 14:09 Print reply
Posts: 735
heb jij niet een 70cc cilinder met een 50cc bollling waar jou vriend dus nu een 70cc hd kop op heeft gegooid? of heb je gewoon 50cc?
 
Quick-T 10-11-2011 14:49 Print reply
Posts: 88
Als je goed gelezen had had je gezien dat hij std is op de kop, carb en koppeling na .

Ik heb net een tandwieltje 16 geleend en erop gepropt. Bleek dus toch overtoeren te zijn. Nu trekt ie alleen niet meer natuurlijk :(. Vanmiddag kijken of ie bij 14 ook nog overtoeren maakt.

Bedankt voor jullie info en hulp! Toch weer shit geleerd!


EDIT: ik kan natuurlijk die kop niet 123 meer vervangen hea, moertjes zijn rond, ipv zeskant..

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 10-11-2011 om 14:51 uur.
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.

Dit topic is 5290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved