Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DR 80 Afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65513 - DR 80 Afstelling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PetrolShack 9-11-2011 19:04 Print topicpost

Posts: 572
Hallo,

Ik heb laatst een dr 80 op me brommer gezet, maar dat krijg ik niet goed afgesteld.

-Uitlaat : Origineel
-Carb : Origineel dellortho 16mm (luchtschroef 1,5 slag)

Hiervoor reed ik met mijn originele setup (ontgrenst) met sproeier 98 wat prima reed.

Toen heb ik dus de 80 erop gezet, en ben gaan afstellen,
ik ben begonnen met sproeier 110, en toen langzaam naar beneden gegaan, waarbij de brommer pas wat beter reed bij sproeier 98 ?!? maar alsnog stotterd de brommer bij 8400 toeren en gaat niet meer omhoog in toeren.
bij 98 is de bougie mooi koffiebruin.

Vandaag heb ik ook nog kleinere sproeiers geprobeerd (tot 92)
dat maakte geen verschil, alleen de bougie werd wat grijzer.

wat kan ik hier nog aan doen? is de carburateur te klein ?

alvast bedankt



 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!

mx-jacob 9-11-2011 21:21 Print reply

Posts: 2938
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187 de gasnaald algeprobeerd te verstellen?
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
yamahaman 9-11-2011 21:25 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
Hallo,

Ik heb laatst een dr 80 op me brommer gezet, maar dat krijg ik niet goed afgesteld.

-Uitlaat : Origineel
-Carb : Origineel dellortho 16mm (luchtschroef 1,5 slag)

Hiervoor reed ik met mijn originele setup (ontgrenst) met sproeier 98 wat prima reed.

Toen heb ik dus de 80 erop gezet, en ben gaan afstellen,
ik ben begonnen met sproeier 110, en toen langzaam naar beneden gegaan, waarbij de brommer pas wat beter reed bij sproeier 98 ?!? maar alsnog stotterd de brommer bij 8400 toeren en gaat niet meer omhoog in toeren.
bij 98 is de bougie mooi koffiebruin.

Vandaag heb ik ook nog kleinere sproeiers geprobeerd (tot 92)
dat maakte geen verschil, alleen de bougie werd wat grijzer.

wat kan ik hier nog aan doen? is de carburateur te klein ?

alvast bedankt





16mm is wel wat aan de kleine kant, maar ik denk dat je er prima mee kan rijden.
Probeer eens een beetje met de luchtschroef te spelen, ik denk dat je wel op 3 slagen mag zitten.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
Cas DT 9-11-2011 21:29 Print reply

Posts: 3131
Ik heb precies dezelfde setup gehad met mijn yamaha DT50x, ik zat ook rond de 98 met sproeierbezetting.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 9-11-2011 21:30 Print reply

Posts: 6717
zelfs met een 14 mm en ori uitlaat heb ik m'n dr80 tot de 11000 gekregen.

ik reed toen met een sproeier 74 die eigenlijk te groot was

met m'n 19 mm moet er zelfs een 70 in

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-11-2011 om 21:30 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
StineZ 9-11-2011 21:59 Print reply
Posts: 571
Ik vind het alleen raar dat je van 50 naar 80 cc gaat en bij beide op sproeier 98 uitkomt..
 
Turbokit
DarkSoul 9-11-2011 22:26 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StineZ
Ik vind het alleen raar dat je van 50 naar 80 cc gaat en bij beide op sproeier 98 uitkomt..


Verdiep je maar eens in het venturi-effect, dan is het eigenlijk best logisch.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Aprilia RX 50 2003 9-11-2011 23:04 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
[...]


Verdiep je maar eens in het venturi-effect, dan is het eigenlijk best logisch.


ik moest van 50 naar 80 ook maar 4 maten verschillend
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PetrolShack 10-11-2011 8:42 Print reply

Posts: 572
Het enige wat ik dan raar vind, is dat hij ook niet beter gaat lopen als ik ipv sproeier 98 naar 92 ga.... en de bougie word dan ook wel vrij grijs dus dat lijkt me niet goed om nog kleiner te gaan

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187 de gasnaald algeprobeerd te verstellen?


Nog niet, gasnaald verstellen was toch voor net onder de powerband ? en dit begint bij 8400 rpm...

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 10-11-2011 om 8:43 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Derbi-Olaf 10-11-2011 8:52 Print reply

Posts: 14999
ik zou verwachten dat er juist een kleinere sproeier in moet dan origineel

en draai der intussen eens een nieuwe bougie in , ik denk dat dan je stotter ook weg is en dan verder afstellen



Edit: ik ga het nogmaals zeggen... het afstellen van stationair sproeier, gasnaald, luchtschroef of hoofdsproeier is NIET TOERENTALAFHANKELIJK Maar GASPOSITIEAFHANKELIJK


Hoop dat het nu duidelijk is, heb het al in enkele topics moeten vermelden

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-11-2011 om 8:54 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZRBart 10-11-2011 16:45 Print reply
Posts: 946
Waarom zit iedereen altijd te klagen over een bougie? Dat is iets wat stroom geleidt om de vonk over te brengen, zo lang er geen schade te zien is en hij vonkt goed hoef je hem niet weg te gooien. Weet jij eigenlijk wel wat een bougie doet beste vriend?
 
Marcooow 10-11-2011 18:47 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Waarom zit iedereen altijd te klagen over een bougie? Dat is iets wat stroom geleidt om de vonk over te brengen, zo lang er geen schade te zien is en hij vonkt goed hoef je hem niet weg te gooien. Weet jij eigenlijk wel wat een bougie doet beste vriend?


als je de slimbo uit wilt hangen is het wel handig als je de persoon even qoute, staat boven je post (qoute reply)
 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 10-11-2011 20:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Waarom zit iedereen altijd te klagen over een bougie? Dat is iets wat stroom geleidt om de vonk over te brengen, zo lang er geen schade te zien is en hij vonkt goed hoef je hem niet weg te gooien. Weet jij eigenlijk wel wat een bougie doet beste vriend?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHA

Rot toch een end op. En ja ik weet wat een bougie doet en ja ik weet ook dat een mooi blauw vonkende bougie bij bvb bij 6000 toeren in eens kan stoppen met correct te vonken



trouwens een bougie die mooi vonkt in buitenlucht kan best wel eens niet vonken zodra 'ie in de cilinder zit maar dat wist jij dan weer niet zeker? Als je het wel wist zou ik graag je uitleg willen horen.


Ik zeg niet dat ik alles weet, maar als jij me nu denkt te kunnen pakken op gebied van kennis mag je van mij mijn kont kussen


Ajuu


Ow wacht, ik zie dat jij een watergekoelde carburateur op je TZR hebt.

heb duidelijk mijn tijd verspild

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-11-2011 om 20:20 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PetrolShack 10-11-2011 22:20 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHA

Rot toch een end op. En ja ik weet wat een bougie doet en ja ik weet ook dat een mooi blauw vonkende bougie bij bvb bij 6000 toeren in eens kan stoppen met correct te vonken



trouwens een bougie die mooi vonkt in buitenlucht kan best wel eens niet vonken zodra 'ie in de cilinder zit maar dat wist jij dan weer niet zeker? Als je het wel wist zou ik graag je uitleg willen horen.


Ik zeg niet dat ik alles weet, maar als jij me nu denkt te kunnen pakken op gebied van kennis mag je van mij mijn kont kussen


Ajuu


Ow wacht, ik zie dat jij een watergekoelde carburateur op je TZR hebt.

heb duidelijk mijn tijd verspild

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-11-2011 om 20:20 uur.


ik heb net me eurobegrenzer ertussenuit gehaald, dat neemt al wat gestotter weg, ik ga nog ff een nieuw bougietje halen, en ff een 21 mm carb proberen..

 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
PetrolShack 17-11-2011 13:50 Print reply

Posts: 572
Nou nieuwe bougie helpt niet veel, 21 mm moet nog ff wachten, en de brommer stottert nogsteeds tussen 8400 tot 8600 toeren, en daarna nietmeer, maar hij gaat met moeite door dat gebied heen, en bovendien trekt hij nieteens harder als men ori 50....?? ik weett nietmeer..

iemand suggesties ?

uit de uitlaat komt trouwens zwarte troep, (onverbrande olie), dus ik denk, geef hem meer lucht met luchtschroef, maar dan duurt het stotteren alleenmaar langer ?!?!

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 17-11-2011 om 13:55 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Derbi-Olaf 17-11-2011 14:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
Nou nieuwe bougie helpt niet veel, 21 mm moet nog ff wachten, en de brommer stottert nogsteeds tussen 8400 tot 8600 toeren, en daarna nietmeer, maar hij gaat met moeite door dat gebied heen, en bovendien trekt hij nieteens harder als men ori 50....?? ik weett nietmeer..

iemand suggesties ?

uit de uitlaat komt trouwens zwarte troep, (onverbrande olie), dus ik denk, geef hem meer lucht met luchtschroef, maar dan duurt het stotteren alleenmaar langer ?!?!

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 17-11-2011 om 13:55 uur.

probeer gewoon eens een sproeiertje dat ong 15-20 maten kleiner is? denk datt dat ding veel te rijk staat
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 6013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved