Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opmaat uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65512 - Opmaat uitlaat
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lytseleen 10-11-2011 18:11 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


hoe doen ze dat bij een uitlaat fabrikant? ook eerst uitlaten lassen en als die goed is persen? of gebruiken die nog andere methodes?

die zijn ook veel aan het proberen wat het mooiste loopt en dan in de productie. en de meeste goede uitlaten worden volgens mij gewoon gelast.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Marcooow 10-11-2011 19:05 Print reply

Posts: 5713
zon voorbochtje heb ik wel eens gezien op school, dat dat met hydroform gedaan werd, dan moet die dus ook waterdicht zijn en word die met water en druk uit elkaar geperst
 
faster than a bullet!
PRO TUNING 10-11-2011 20:05 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


hoe doen ze dat bij een uitlaat fabrikant? ook eerst uitlaten lassen en als die goed is persen? of gebruiken die nog andere methodes?


Het geheim van de smid wordt niet verteld natuurlijk, ik weet het ook niet.

Een uitlaat wordt steeds verandert / aangepast verder in het seizoen op wens van de rijders.

Een Franse rijder kocht voor zijn Suzuki RM 250 5 verschillende uitlaten om per circuit zijn motor te kunnen optimaliseren.

De beste uitlaat koop je dus het beste aan het eind van het seizoen.
 
lytseleen 10-11-2011 20:07 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Het geheim van de smid wordt niet verteld natuurlijk, ik weet het ook niet.

Een uitlaat wordt steeds verandert / aangepast verder in het seizoen op wens van de rijders.

Een Franse rijder kocht voor zijn Suzuki RM 250 5 verschillende uitlaten om per circuit zijn motor te kunnen optimaliseren.

De beste uitlaat koop je dus het beste aan het eind van het seizoen.

het is heel vaak verschillen waar je rijd natuurlijk, of je moet vaak afremmen en optrekken of je hebt hele lange stukken. dan krijg je natuurlijk ook weer andere uitlaten enz.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Marcooow 10-11-2011 21:50 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

het is heel vaak verschillen waar je rijd natuurlijk, of je moet vaak afremmen en optrekken of je hebt hele lange stukken. dan krijg je natuurlijk ook weer andere uitlaten enz.


dan heb je het eigenlijk over opmaat voor verschillende crossbanen of circuit`s, dus je uitlaat zo maken dat die beter is voor een korte baan bijv.

maar echt opmaat is berekend op je motorblok, dus het lijkt me dat als je een uitlaat maakt die net iets meer onderin doet, dan dat je normaal eigenlijk zou hebben als die berekend was voor je cilinder, dat je ook wat minder vermogen (pk`s) hebt

sorry ben niet zo goed in uitleggen

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 10-11-2011 om 21:50 uur.
 
faster than a bullet!
lytseleen 10-11-2011 22:29 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


dan heb je het eigenlijk over opmaat voor verschillende crossbanen of circuit`s, dus je uitlaat zo maken dat die beter is voor een korte baan bijv.

maar echt opmaat is berekend op je motorblok, dus het lijkt me dat als je een uitlaat maakt die net iets meer onderin doet, dan dat je normaal eigenlijk zou hebben als die berekend was voor je cilinder, dat je ook wat minder vermogen (pk`s) hebt

sorry ben niet zo goed in uitleggen

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 10-11-2011 om 21:50 uur.

ja een opmaat word natuurlijk naar wens berekent voor zover het mogelijk is. De een wil hoog toerig en de ander wil weer rustiger rijden.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 5446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved