Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opmaat uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1186 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65512 - Opmaat uitlaat
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alwin mtx 9-11-2011 19:04 Print topicpost

Posts: 505
Hallo iedereen,

Ik ben een opmaat uitlaat aan het maken volgens de berekeningen van Luc Foekema.
Nu heb ik de rechte pijp omgerekend naar een bovenlangse pijp maar ben ik niet zeker van de bochten hier in.

Verder heb ik ook Luc Foekema zelf al gemaild, in zijn vorige mails aan mij zei hij dat het druk was op het moment. vandaar deze vraag hier.

Hieronder een paar foto's. bochten van 90 graden zijn opgedeeld in vier delen. is dit genoeg of moet een bocht uit meer delen bestaan voor een juiste flow.

groeten Alwin







 

Paultje Pils 9-11-2011 19:05 Print reply

Posts: 2110
Dat pijpje doet het wel. Die bochten zijn gedetailleerd genoeg.
 
If you can't dodge it, ram it.
- Han - 9-11-2011 19:09 Print reply

Posts: 9667
de echte uitlaat boeren (malossi enzo) maken er zoiets van, dus mij lijkt dat het er wle iets meer mogen zijn. (zo gestroomlijnd mogelijk)


 
<10.000 posts
Derbi-Olaf 9-11-2011 19:12 Print reply

Posts: 14999
voorbocht gaat volgens mij nog wel... echter die bocht in je "belly" zie ik niet zo graag
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 9-11-2011 19:13 Print reply

Posts: 1025
is volgens mij mooi genoeg, al die rondingen is alleen maar meer werk en scheelt volgens mij bijna niets in vermogen.
die hoek van 90graden moet er eigenlijk wel uit ja.

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 9-11-2011 om 19:15 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
alwin mtx 9-11-2011 19:15 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
voorbocht gaat volgens mij nog wel... echter die bocht in je "belly" zie ik niet zo graag


Dan zou die bocht dus deel moeten worden van de laatste diffusor de belly en de eerste reflector.

De bocht waar ik aan twijfelde was de eerste na het spruitstuk.

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 9-11-2011 om 19:17 uur.
 
lytseleen 9-11-2011 19:17 Print reply

Posts: 1025
als je die bocht in 6 stukjes doet inplaats van 4 gaat hij al een stuk mooier lijkt mij.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
PRO TUNING 9-11-2011 19:20 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
de echte uitlaat boeren (malossi enzo) maken er zoiets van, dus mij lijkt dat het er wle iets meer mogen zijn. (zo gestroomlijnd mogelijk)

afbeelding


Echte uitlaat makers maken ze uit schaal delen met zo min mogelijk lasnaden.

Al die kleine stukjes is alleen voor enkel produktie.
 
alwin mtx 9-11-2011 19:23 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Echte uitlaat makers maken ze uit schaal delen met zo min mogelijk lasnaden.

Al die kleine stukjes is alleen voor enkel produktie.



Wat bedoel je met schaal delen?
 
- Han - 9-11-2011 19:23 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Echte uitlaat makers maken ze uit schaal delen met zo min mogelijk lasnaden.

Al die kleine stukjes is alleen voor enkel produktie.


malossi mhr team uitlaat is dat van de foto, en is gewoon een productie uitlaat.

 
<10.000 posts
lytseleen 9-11-2011 19:28 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Echte uitlaat makers maken ze uit schaal delen met zo min mogelijk lasnaden.

Al die kleine stukjes is alleen voor enkel produktie.

u bedoeld hydrovormen neem ik aan?


Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 9-11-2011 om 19:29 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
alwin mtx 9-11-2011 19:30 Print reply

Posts: 505
oke dan is het duidelijk.
De belly moet ronder worden / de scherpe hoek er uit halen.
En de eerste bocht na de cilinder mag uit iets meer delen bestaan.
 
Royal Club 9-11-2011 19:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Echte uitlaat makers maken ze uit schaal delen met zo min mogelijk lasnaden.

Al die kleine stukjes is alleen voor enkel produktie.


bla bla bla interessant doen bla bla bla
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
lytseleen 9-11-2011 19:33 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
oke dan is het duidelijk.
De belly moet ronder worden / de scherpe hoek er uit halen.
En de eerste bocht na de cilinder mag uit iets meer delen bestaan.

ja dat mag inderdaad ook wel, heb het zelf overigens ook niet gedaan bij mijn eigen uitlaat.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
alwin mtx 9-11-2011 19:35 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

ja dat mag inderdaad ook wel, heb het zelf overigens ook niet gedaan bij mijn eigen uitlaat.


Bij jou project heb ik inderdaad ook effe gekeken, denk je niet dat die knikken de prestaties beïnvloeden.
 
-PuchSjonnie- 9-11-2011 19:37 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Echte uitlaat makers maken ze uit schaal delen met zo min mogelijk lasnaden.

Al die kleine stukjes is alleen voor enkel produktie.

ja hoe maken ze uitlaten eigenlijk in de fabriek, ook netzoals je een opmaat maakt? ik had gehoord dat ze die opblazen ofzo, en dat je dan 1 lasnaad krijgt, (netals bij puch uitlaatjes (meeste dan) )
en hoe maak je die bochtjes met cone layout?
 

Dit topic is 5432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved