Quote:Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
Probeer met schakelen eens wat langzamer te schakelen. De Derbi blokken staan bekend om de neutraal tussen versnellingen, hoewel heel veel directe bakken hier last van hebben. Maar als je schakelt, druk de pook dan stevig omhoog en hou hem even zo vast. Kijk dan of het nog steeds zo is.
Als je een warmgelopen cilinder hebt, moet je je cilinder en zuiger + bijbehorende pakkingen vervangen. Kan een duur grapje zijn.
Gooi er olie in en ga een week lang rijden. Als je moet cocluderen dat er aan het eind van de week nog evenveel in het tankje zit als voorheen, denk ik dat je oliepompje aan gort is en dus veel schade heeft veroorzaakt.
maar het zijn allemaal maar gedachtegangen en doemscenario's. Probeer het eens en kom dan terug met de resultaten zou ik zeggen
dat zijn am6 blokken. Derbi blokken schakelen over het algemeen wel goed. Is dat blok ooit gereviseerd geweest? Lijkt me dat er iets niet goed is/kapot
staat je koppeling goed afgesteld? als je hem inhoud en je voelt dat je niet voor of achteruit kan, probeer je kabel eens wat strakker te zetten. Let wel op dat je wat speling overhoud, anders heb je kans dat je koppeling gaat slippen.