Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TSX wiellager vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65491 - Suzuki TSX wiellager vervangen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 6-11-2011 22:33 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvarenthals
Ik zit eraan te denken om een compleet nieuw voorwiel erin te zetten, aangezien de band ook niet best meer is.

Nu kreeg ik van een verkoper onderstaande foto. Is bij 1 van deze wielen te zien of het inclusief de lagers is ??

afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Dan vervang je toch gewoon de band?


 
Vlaanderen vrij!
Floris-tsx 6-11-2011 22:38 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvarenthals
[...]


Ik waardeer je advies, maar is een koopje in de buurt dus wil het gokje wel wagen. Dus alsnog: is dat te zien? bij welke ?

mooie lijfspreuk in je handtekening btw.


Touché.

Je kunt echt het beste gaan voor een tweedehands wiel. Als de lagers daarin gewoon goed strak zitten, weet je dat de jouwe ook goed gaan zitten.

ik heb het tegenovergestelde namelijk meegemaakt met het achterwiel van mijn tsx. die kreeg ik zonder lagers en mijn nieuwe lagers bleven niet zitten; vielen eruit. Lagerhuizen van mijn achterwiel zijn dus ook gammel.

liefst dus wieltje kopen met lagers strak erin

 
Iedereen kan professioneel worden
sjoerd456 6-11-2011 22:43 Print reply

Posts: 274
duuh gewoon lagers intapen met ductape en dan erin beunen, dan blijven ze ook wel zitten

OT: dat rechter wiel op de foto heeft geen wiellager, linker wel.
 
_3s_ 6-11-2011 22:44 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvarenthals
[...]


Wat bedoel je hier precies mee ? Dat het voorwiel zelf niet meer bruikbaar is ?

Ben niet helemaal bekend met de term 'precisie band beginnen' ??
Bij een auto zijn wiellager vervangen namelijk een stuk anders heb ik het idee

Als je in je oude wiel terug nieuwe lagers gaat zetten, heb je binnen een half jaar net hetzelfde aan de hand. de passingen in je wiel waar je lagers in komen zijn gewoon uitgesleten.

Precisie band is een heel dun metalen "plaatje" zal ik het maar noemen wat je tussen je lager en je lagerhuis monteert, dus je moet je lagerhuis dan opvullen met een cirkeltje precisie band. Daarna je lager in je wiel persen en dan hopen dat het houdt...

Dat wiel op de foto heeft ook niet echt een frisse band meer als ik het goed zie. Voorwiel heeft lagers, achterwiel niet. Wat moet je ervoor leggen als ik vragen mag?
 
Jeuj TSW erbij! =D
mvarenthals 6-11-2011 22:55 Print reply
Posts: 16
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie advies en tips !
Waardeer ik enorm.

Ik denk dat ik het gewoon ga doen (de linker) al is het alleen al dat ik dan een wiel EXTRA heb om even goed open te trekken en te proberen en altijd 1 achter de hand heb.

En eerlijk is braaf: hij vraag 15 eu'tjes, dus voor die bedragen wil ik wel gokjes wagen.

Ik rijd zelf een BMW 520i (de brommer is voor mijn broertje straks) en daarbij zijn de onderdelen toch wel van andere prijzen. Met brommer kan je nog wel een paar miskopen doen op deze manier.
 
Robin 1993 7-11-2011 10:45 Print reply

Posts: 1234
Je pakt gewoon nieuwe lagers. Centerpunt je passing van je wiel. Je pakt locktide smeer de boel goed in. Je timmert dat lager in je wiel en klaar is kees.
 
!!2 takt!!
mvarenthals 10-1-2012 12:17 Print reply
Posts: 16
ondertussen alweer tijdje terug.

Was er namelijk door omstandigheden niet aan toe gekomen.
Nu heb ik bout aan de linker zijde los. (waar ook het remmechanisme zit)

Maar aan de rechterkant zit hij nogal vast.
heb al in KB gekeken en daar zie ik niks bijzonders. Toch zit er op de rechterbout speling, maar komt hij uiteindelijk niet los.

Ben normaal gesproken gewend met auto's te sleutelen dus weet niet of ik hier ook wat botte kracht en wat schrikken op los kan laten ?
 
mvarenthals 10-1-2012 14:24 Print reply
Posts: 16
heb het geweld al toegepast, maar er is helaas geen beweging in te krijgen.

Wat is het addertje jongens ? Ik zag al wel dat de pin die erdoorheen zit bij mij andersom is als op de exploded view in de KB.
 
mxbeunking 10-1-2012 17:09 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvarenthals
heb het geweld al toegepast, maar er is helaas geen beweging in te krijgen.

Wat is het addertje jongens ? Ik zag al wel dat de pin die erdoorheen zit bij mij andersom is als op de exploded view in de KB.


je bedoeld dat je de voorwiel as er niet uitkrijgt?, kruipolie er tussen. en eruit tikken met een kunstof hamer...
 
Draaiwerk nodig? = PB
mvarenthals 12-1-2012 13:58 Print reply
Posts: 16
Als je in de KB kijkt bij exploded view van het voorwiel:

Nummer 1 zit er vanaf de rechterkant in (ipv andersom zoals op de tekening) en daar is totaal geen beweging in te krijgen. Niet door te draaien met ratel of dergelijke en niet door met een rubberen hamer erop te slaan.

Ben een busje wd40 verder en snap niet waarom hij zo vast zit.
 
suzuki-fan 12-1-2012 19:24 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvarenthals
Als je in de KB kijkt bij exploded view van het voorwiel:

Nummer 1 zit er vanaf de rechterkant in (ipv andersom zoals op de tekening) en daar is totaal geen beweging in te krijgen. Niet door te draaien met ratel of dergelijke en niet door met een rubberen hamer erop te slaan.

Ben een busje wd40 verder en snap niet waarom hij zo vast zit.


keihard rammen met hamer want je zal hem toch moeten vervangen. De as zit waarschijnlijk in de lagers vastgeroest.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki-fan op 12-1-2012 om 19:25 uur.
 
TZRBart 12-1-2012 19:27 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvarenthals
Als je in de KB kijkt bij exploded view van het voorwiel:

Nummer 1 zit er vanaf de rechterkant in (ipv andersom zoals op de tekening) en daar is totaal geen beweging in te krijgen. Niet door te draaien met ratel of dergelijke en niet door met een rubberen hamer erop te slaan.

Ben een busje wd40 verder en snap niet waarom hij zo vast zit.


Niet iets van een ijzeren staaf, een hamer en kracht? Heeft mijn pa ook gedaan bij mn broer zn brommer, en dat ging goed... En al zou er een versleten lagertje sneuvelen is het niet echt een probleem denk ik voor jou... :P Hij moet en zal er uit he?

 

Dit topic is 6068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved