Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - verlichting honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65489 - verlichting honda mt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 13489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

G33RT 7-11-2011 16:45 Print reply
Posts: 376
Met een slechte accu branden je lampen ook constant door omdat het ''overschot'' aan stroom je accu in gaat.

Een goede accu is dus essentieel om je verlichting goed te laten werken bij een honda.
 
JB1 7-11-2011 17:40 Print reply

Posts: 14881
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-11-2011 18:28 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Met een slechte accu branden je lampen ook constant door omdat het ''overschot'' aan stroom je accu in gaat.

Een goede accu is dus essentieel om je verlichting goed te laten werken bij een honda.


Als je nadenkt weet je dat dat niet klopt, want anders zouden je lampen doorbranden als je accu volledig geladen is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
http://www.mt5.nl/ho...merforum.php?id=3123




Daar staat ook wel wat flauwekul, maar goed, ombouwen is inderdaad een goed idee.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ChielO 7-11-2011 18:51 Print reply

Posts: 322
Effe een vraagje tussendoor..

omdat dit toch al over de verlichting van Hondas gaat dacht ik dat ik het hier maar effe neer zet..

De laatste tijd brand mijn voorlamp telkens door, mijn accu is wel gewoon 6 volt maar mn lamp is 12 volt.
Hij brand pas door als je bijvoorbeeld opschakelt naar de 2 of iets hoger in toeren komt maar mn achterlicht blijft het nog wel gewoon doen...
 
JB1 7-11-2011 19:06 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Als je nadenkt weet je dat dat niet klopt, want anders zouden je lampen doorbranden als je accu volledig geladen is.

[...]


Daar staat ook wel wat flauwekul, maar goed, ombouwen is inderdaad een goed idee.


Wijs mij de flauwekul anders even aan, het is namelijk mijn eigen how-to van langelange tijd geleden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-11-2011 19:46 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Wijs mij de flauwekul anders even aan, het is namelijk mijn eigen how-to van langelange tijd geleden


Begin de controle bij je accu. Heeft je brommer een accu (6V 4Ah) kijk eerst of die goed is (Zie onderaan de pagina!) ... Is de accu of zekering kapot dan doet je toeter en je hele verlichting niks meer.

In je bedrading (onder dashbord links op de voorvork) is een weerstand (roze draad) opgenomen van 3 Ohm 10W "
Deze hoort 10 ohm te bedragen in plaats van 3 ohm

En nog wat zinnen die onbegrijpbaar zijn :

Zorg als het half ken voor een goeie massadraad ipv van aansluiten op frame.

Loopt de die netjes terug als je de richter goed nameet ( rood op de + en zwart op de - ) ?
Dan is die in orde

Ik vraag me ook af vanaf welk jaar een MT van het 'nieuwe type' is ??
Zelfs een MTX-sh heeft nog een lichtweerstand...en die was toch 'boven' de MT 'gemarket'.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
maerijn 7-11-2011 19:59 Print reply

Posts: 2455
Ik denk dat ik het niet goed snap, waarom zou de reden dat je voor en achterlicht het niet meer doen een kapotte accu zijn als alleen je neutraallichtje en remlicht erop zijn aangesloten? Als ik het schema volg zou er dus iets met de wisselstroomgenerator mis zijn?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-11-2011 20:12 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ik denk dat ik het niet goed snap, waarom zou de reden dat je voor en achterlicht het niet meer doen een kapotte accu zijn als alleen je neutraallichtje en remlicht erop zijn aangesloten? Als ik het schema volg zou er dus iets met de wisselstroomgenerator mis zijn?


Een zwakke spanningsbron gaat een lampje te zwak laten branden.
Niet laten doorbranden.

Wat er aan de hand zou kunnen zijn (gokwerk ja) :
Bij het indraaien van een lampje, het lampje te veel bepotelen zodat het te warm wordt...
Of slechte kwaliteit lampjes (gloeidraadje te dun)
Verkeerd wattage (hoog wattage : veel ampere : dunne gloeidraad)
Geknoeid aan de bedrading
...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
wesselvdb 7-11-2011 23:36 Print reply

Posts: 158
Controleer even het volgende:

die ene weerstand van 3 ohm, contact uit en dan meter op ohm en meten ff in 't schema kijken waar je moet meten.

je accu, polen loshalen en voltmeter d'r op, issie stuk nieuwe halen kijken of 't dan werkt

en ook of de gelijkricher 't nog doet, dus multimeter op diodestand, en tussen de pootjes meten, + op de ene en min op de ander geeft 0, en andersom iets van 500 ofzo

Dit bericht is gewijzigd door wesselberg op 7-11-2011 om 23:38 uur.
 
Interesting

Dit topic is 13489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved