Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt onvolledige verbranding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 759 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65484 - Honda mt onvolledige verbranding
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 6-11-2011 21:33 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]



En wat bedoel je met een begin maken? Het blok helemaal schoonmaken van de buitenkant?



dat sowieso. maar eventueel ook blok uit elkaar halen en onderdelen goed bij elkaar houden.

gewoon aan de gang gaan en als je t niet meer ziet zitten kun je altijd nog naar een dealer oid
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
lytseleen 6-11-2011 21:59 Print reply

Posts: 1025
als je er de tijd voor neemt en foto's maakt wat ze hier zeggen kun je zelf je blokje wel reviceren. als je er de tijd maar even voor neemt plus dat er hier altijd wel iemand is die weet hoe het moet.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
sjoerd456 6-11-2011 22:33 Print reply

Posts: 274
Wat heb je te verliezen? Dat blok is nu ook niks meer waard, en het is toch juist leuk om nieuwe dingen te leren
 
axety 6-11-2011 22:36 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
Wat heb je te verliezen? Dat blok is nu ook niks meer waard, en het is toch juist leuk om nieuwe dingen te leren


Dat is idd. zo ik zou er graag aan beginnen maar ik heb er echt te weinig tijd voor... En bovendien wil ik dat het echt goed gebeurd, en het liefst dat hij weer binnen 2 weken rijd. En dat red ik zelf ook niet. Dus vandaar laat ik het ergens anders doen.
 
maerijn 6-11-2011 23:23 Print reply

Posts: 2455
Mijn blokje heb ik voor 100 euro laten reviceren nadat ik een advertentie op marktplaats plaatste. Als je het doen bij een hobbyist, heeft die misschien al nieuwe onderdelen liggen en vraagtie er minder voor
 
j0ren 7-11-2011 7:06 Print reply

Posts: 1298
Stuur Derbi-Olaf even een PM'etje, hij reviseerd ook blokjes en is volgens mij hartstikke goedkoop
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
axety 7-11-2011 16:42 Print reply

Posts: 207
Ik ben nu mijn blok aan het losmaken en ik wil de draden die achter mijn vliegwiel vast zitten los maken. Maar dan moet ik mijn vliegwiel eraf halen, en als ik die probeer los te draaien draait deze mee, logisch natuurlijk maar hoe krijg ik hem er wel goed af?
 
Aprilia RX 50 2003 7-11-2011 17:04 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Ik ben nu mijn blok aan het losmaken en ik wil de draden die achter mijn vliegwiel vast zitten los maken. Maar dan moet ik mijn vliegwiel eraf halen, en als ik die probeer los te draaien draait deze mee, logisch natuurlijk maar hoe krijg ik hem er wel goed af?

als je t blokje nog onder de brom heb kun je m in z'n 1 zetten, achterwiel vasthouden/zetten. dan kan je m in priciepe los draaien
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
axety 7-11-2011 17:08 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]

als je t blokje nog onder de brom heb kun je m in z'n 1 zetten, achterwiel vasthouden/zetten. dan kan je m in priciepe los draaien


Oja, dat is idd wel slim ja gelijk eens proberen
 
axety 7-11-2011 17:24 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]

als je t blokje nog onder de brom heb kun je m in z'n 1 zetten, achterwiel vasthouden/zetten. dan kan je m in priciepe los draaien



Net geprobeerd maar hij zit echt vast en ik krijg geen goede grip op het vliegwiel. Ik moet eigenlijk alleen het stekkertje eruit halen en dan kan hij er weer op. Ik kan met een tang bij het stekkertje. Maar zit hij alleen maar ingeplugd, of moet je nog iets losschroeven?
 
BenjaminDG 7-11-2011 17:50 Print reply

Posts: 4605
Dus de krukas moer is al los of niet?
 
Vlaanderen vrij!
axety 7-11-2011 18:07 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dus de krukas moer is al los of niet?


ja die is inmiddels los ja
Maar ik krijg het vliegwiel zelf met geen mogelijkheid los.
Iemand ideeën?

Dit bericht is gewijzigd door axety op 7-11-2011 om 18:42 uur.
 
mbx-genieter 7-11-2011 20:42 Print reply
Posts: 758
Met een vliegwiel trekker kost maar een paar € maar scheelt een hoop gekloot en neem ook een zuigerstop dan draai je de bougie eruit stop erin draai de zuiger er tegenaan en je krukas is geblokkeerd.
 
axety 8-11-2011 20:27 Print reply

Posts: 207
Het blok is er inmiddels helemaal af, en ik zit nu te kijken welke cilinder ik ga nemen, ik zoek eigenlijk een snelle en betrouwbare 70cc cilinder. Malossi die heeft een hardchromen wand en is dus ook behoorlijk slijtvast lijkt me. Maar als iemand anders nog een cilinder weet die beter is, ik hoor het graag!

Bedankt,

Robert

 
BenjaminDG 8-11-2011 21:59 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Met een vliegwiel trekker kost maar een paar € maar scheelt een hoop gekloot en neem ook een zuigerstop dan draai je de bougie eruit stop erin draai de zuiger er tegenaan en je krukas is geblokkeerd.


Geen zuigerstop man, tandwielen blokeren moet je doen.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved