Derbi-Olaf |
6-11-2011 14:49 |
Posts: 14999 |
ding heeft iig gedetoneerd...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Aquamaniac |
6-11-2011 17:13 |
Posts: 882 |
2 a 3 mm speling op de krukas betekent dat bij het draaien de krukas op en neer gaat waardoor de zuiger dus te hoog komt
gevolg van het springen van de krukas is dat de carters (als ze nog niet ruim zijn) binnen de kortste keren kapot zijn
en een nieuwe zuiger/cilinder ook binnen de kortste tijd op zijn
als die niet gelijk bij de eerste keer starten al tegen de kop aanbeukt
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Derbi Love |
6-11-2011 17:38 |
Posts: 49 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
ja maar dat kan ook aan elk ander deel van je ontsteking liggen.
maar wat kan het dan zijn. (sorry offtopic)
|
|
|
|
mbx-genieter |
6-11-2011 18:45 |
Posts: 758 |
Misschien eens een belletje plegen naar de honda m-shop of die een compleet blokje voor je heeft liggen is niet hetzelfde als moto-import.
Eventueel eens rondkijken op marktplaats voor een blokje en deze laten reviseren door een bromboer of zelf doen als het mogelijk is.
Informeer eens rond en kijk wat er op je pad komt.
Ga je bij een blokje kijken vraag dan of het blokje nog is gemonteerd en controleer op bijgeluiden,overschakelen en terug schakelen en op aanwezige lagerspeling uiteraard en op olielekkage.
Dit bericht is gewijzigd door mbx-genieter op 6-11-2011 om 18:46 uur.
|
|
|
|
axety |
6-11-2011 19:19 |
Posts: 207 |
Ik zit nu te kijken welk bedrijf het beste is om een honda mt blok te reviseren, ik wil wel goede prijs kwaliteit namelijk
|
|
|
|
mbx-genieter |
6-11-2011 20:24 |
Posts: 758 |
Reken maar op een 350€ inclusief een nieuwe krukas en een imi cilinder.
En dan hoop ik voor je dat je carters niet zijn uitgesleten.
Ik hoop voor je dat het meevalt.
|
|
|
|
j0ren |
6-11-2011 20:33 |
Posts: 1298 |
Ik heb misschien binnenkort voor je een blok over.
Blok is helemaal goed, geen speling op de lagers en keerringen lekken ook niet.
Zit nu een 70cc DMP op, maar ik heb er ook een 50cc bij, samen met kop.
Betreft een 5-bak.
PM me even als je geintresseerd bent. Uiteraard voor een leuk prijsje.
Wou hem eigenlijk onder een frame schroeven maar denk dat jij hem beter kan gebruiken.
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 6-11-2011 om 20:35 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
axety |
6-11-2011 20:37 |
Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Reken maar op een 350€ inclusief een nieuwe krukas en een imi cilinder.
En dan hoop ik voor je dat je carters niet zijn uitgesleten.
Ik hoop voor je dat het meevalt.
Ja ik had eigenlijk max. 450 euro in gedachten. Met een airsal cilinder en een nieuwe krukas en kop. Maar iig bedankt
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-11-2011 21:08 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]
Ja ik had eigenlijk max. 450 euro in gedachten. Met een airsal cilinder en een nieuwe krukas en kop. Maar iig bedankt
daar heb je een andere mt + blok voor
maarja misschien ook weer met afgeragd blok
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
axety |
6-11-2011 21:18 |
Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
daar heb je een andere mt + blok voor
maarja misschien ook weer met afgeragd blok
Ik zeg maximaal, dus het kan ook minder zijn
en idd heb je dan een blok waarvan je niet zeker weet of die nog wel goed is.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-11-2011 21:20 |
Posts: 6717 |
maar een mt blok reviseren lijkt me niet zo moeilijk? ik heb alleen ervaring met am6 of groter spul. maar een 4 bak luchtgekoeld blokje kan nooit ingewikkeld zijn.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
6-11-2011 21:21 |
Posts: 9841 |
even voorzichtig zijn met de bak, die pleurt nog wel eens uit elkaar en dan is het fijn als je weet hoe het moet.
Dus als je vantevoren weet dat er shit blijft plakken kun je daar al rekening mee houden
|
|
Too cool for school! |
|
axety |
6-11-2011 21:23 |
Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
maar een mt blok reviseren lijkt me niet zo moeilijk? ik heb alleen ervaring met am6 of groter spul. maar een 4 bak luchtgekoeld blokje kan nooit ingewikkeld zijn.
Dat lijkt mij ook niet, maar ik heb er echt geen tijd voor om zelf alles te proberen te vervangen. En dan heb je ook nog kans dat ik iets vergeet of verkeerd doet zodat ik het na 2 maanden weer opnieuw kan doen en dan besteed ik het liever even uit.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-11-2011 21:23 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
even voorzichtig zijn met de bak, die pleurt nog wel eens uit elkaar en dan is het fijn als je weet hoe het moet.
Dus als je vantevoren weet dat er shit blijft plakken kun je daar al rekening mee houden
gewoon alles rustig doen. overal foto's van maken.
zolang je maar niet overhaast te werk gaat moet t allemaal wel aardig passen
edit: als je iets fout doet merk je t meteen zodra je er ook maar aan denkt om m te starten
voor vragen kun je hier altijd terecht. en je kunt zelf altijd een begin maken en dan evt uitbesteden. scheelt weer de helft van de arbeidskosten
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-11-2011 om 21:24 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
axety |
6-11-2011 21:31 |
|