Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Veel compressie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65482 - Veel compressie?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dpkloos 5-11-2011 15:07 Print topicpost
Posts: 8
Beste allemaal,

Ik heb een A35 Tomosje gekocht (2ehands) en de beste vorige eigenaar zegt dat ie er een 70 cc in heeft gedaan. Dat vind ik best, maar de kickstart gaat bijzonder zwaar, moet er bijna helemaal op gaan staan zeg maar.

Heb ik gewoon teveel compressie ofzo, of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn?

gr.

 

ChielO 5-11-2011 15:12 Print reply

Posts: 322
Kan zijn dat hij een keer vergeten is om de benzinekraan dicht te zetten en toen je hele carter is ondergelopen.
Omdat vloeistof bijna niet comprimeer baar is lijkt het dat net of je te veel compressie hebt.
Haal je uitlaat/bougie er maar eens af, leg er een doek/opvangbak onder en probeer het nog maar eens
 
dpkloos 5-11-2011 15:16 Print reply
Posts: 8
Zal ik proberen. Maar als je dus je kraantje open laat staan kan t blok vollopen? Hoe kan dat (voorkomen worden)? En kan het verder kwaad?
 
jeroentjen13 5-11-2011 15:48 Print reply
Posts: 850
start de brommer nog? is hij niet gewoon vastgelopen?
als je kickt, heb je dan stukken minder compressie of gaat hij de hele tijd zwaar?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-11-2011 16:39 Print reply

Posts: 10835
als hij gewoon goed loopt dan denk ik dat het niks aparts is.
Ik vind een 50cc tomos al zwaar kicken. In vergelijking met een puch of een mt.

Het zal met de verhoudingen van de kickstarttandwielen te maken hebben.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
JB1 5-11-2011 17:29 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als hij gewoon goed loopt dan denk ik dat het niks aparts is.
Ik vind een 50cc tomos al zwaar kicken. In vergelijking met een puch of een mt.

Het zal met de verhoudingen van de kickstarttandwielen te maken hebben.


Inderdaad, tomos trapt van zichzelf al relatief zwaar. Mijne krijg ik net aan met de hand naar beneden.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 5-11-2011 17:54 Print reply

Posts: 1298
Tomos trapt inderdaad heel zwaar aan, omdat je als je de kickstart naar beneden trapt, veel meer slagen maakt als bij bijv een schakelbrommer.

Met 65cc kun je er inderdaad bijna op gaan staan.

Als hij gewoon goed rijd is er niks aan t handje.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
dpkloos 5-11-2011 22:07 Print reply
Posts: 8
ok dus ik hoef dat met de bougie eraf enzo niet te proberen?
 
maerijn 6-11-2011 0:51 Print reply

Posts: 2455
Waarom start je hem dan niet even tijdens de koop?
 
j0ren 6-11-2011 0:56 Print reply

Posts: 1298
Start hem gewoon?
Als hij goed loopt -> niks aan de hand
Als hij kut/niet loopt -> meld het hier.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-11-2011 9:48 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dpkloos
ok dus ik hoef dat met de bougie eraf enzo niet te proberen?


er worden vragen gesteld in dit topic om je te kunnen helpen. Zie post van jeroentjen13.

antwoord daar eerst eens op voordat je zelf verder gaat met vragen stellen.
Als wij de situatie niet goed weten kunnen we ook niet zeggen wat je moet gaan doen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
dpkloos 11-11-2011 18:07 Print reply
Posts: 8
Uiteraard gestart bij aankoop, maar had t idee dat ie steeds zwaarder ging. Heb die bougie er is afgehaald, maar dat maakte geen verschil.

Het zal er wel bij horen dan. Thanks anyway!
 
-simon- 11-11-2011 18:46 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dpkloos
Uiteraard gestart bij aankoop, maar had t idee dat ie steeds zwaarder ging. Heb die bougie er is afgehaald, maar dat maakte geen verschil.

Het zal er wel bij horen dan. Thanks anyway!


geen verschil bij het starten met en zonder bougi?
dan is het niet goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
j0ren 11-11-2011 19:12 Print reply

Posts: 1298
Ik wil niet stom doen, maar het klinkt alsof je niet veel van brommers afweet.
Weet je zeker dat je de bougie eruit hebt gehaald? Want zodra je die eruit draait, zou je gewoon GEEN compressie meer moeten hebben.

Dan nog eens wat. In een Tomos zit een vraagtekenveer, die zorgt ervoor dat je achterwiel los van je motor koppelt in de 1e versnelling.
Wanneer deze breekt zal je tomos altijd vooruit willen, ook als je hem aantrapt.

Dus: Wil je tomos ook vooruit rijden als je hem aantrapt? En kun je hem goed en makkelijk achteruit duwen ( wanneer hij aan of uit staat )

Het zou alleen aan je zuiger/cilinder kunnen liggen als je hem vreselijk arm hebt afgesteld, of wanneer je zonder olie rijd. Dan naait de zuiger zich namelijk vast in de cilinder.

Tank je wel mengsmering? En maak even een foto van de elektrode van je bougie, en post die hier.

Edit: maak anders even een filmpje van hoe je de tomos start, en hoe hij loopt.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 11-11-2011 om 19:13 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
- Han - 11-11-2011 21:49 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Kan zijn dat hij een keer vergeten is om de benzinekraan dicht te zetten en toen je hele carter is ondergelopen.
Omdat vloeistof bijna niet comprimeer baar is lijkt het dat net of je te veel compressie hebt.
Haal je uitlaat/bougie er maar eens af, leg er een doek/opvangbak onder en probeer het nog maar eens


dit is maar gelul zo te lezen
 
<10.000 posts
.luuk 11-11-2011 21:54 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


dit is maar gelul zo te lezen




Heb t ondertussen al 2x gehad.

lag bij mij niet aan mn benz kraan, want het is een vacuumkraan, lag waarschijnlijk aan een vieze vlotter/vlotternaald.

gevolg: hele blok vol met benzine. en dan zit er dus ook écht geen beweging meer in...
 

Dit topic is 7201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved