Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mt8 blok, snel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1222 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65472 - honda mt8 blok, snel?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-PuchSjonnie- 3-11-2011 17:50 Print topicpost
Posts: 735
ik wil wel een honda mt8 kopen, omdat ik niet meer echt zin heb met me puch door te gaan,(word wel afgemaakt, maar niet echt perfect ofzo)maar nu wil ik niet met 50 en 70cctjes om blijven prutsen, dus dacht ik aan een mt8 blok met orgineele cilinder, en 24mm carb ofzo of kleiner,85cc of 65cc ktm uitlaatje(zal dit lekker lopen? en welke kan ik dan beter nemen de 65cc of de 85cc?) en mischien later een hpi, maar trekt dit nou lekker zon orginele mt8 cilinder,of is dit heel traag, wil het liefst dat die lekker trekt top boeit me niet zo, als het maar 80 rijd ofzo,maar rijd dit vlot door deze setup?
 

kenny77 3-11-2011 17:51 Print reply

Posts: 29286
originele 80 cilinder is niet snel.
Kan je beter een 125 athena erop zetten, dat rijd al een stuk beter.
 
ChielTZR 3-11-2011 17:52 Print reply

Posts: 6016
alsikjouwverhaalzoleeskan jebeterdoorsparenvooreencrossmotor.
eenhondamt8 zalnaarverwachtingwelwatbeterlopendanjepuch, maarwatvind jevaneencr80ofyz80 oid?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
-PuchSjonnie- 3-11-2011 17:53 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
originele 80 cilinder is niet snel.
Kan je beter een 125 athena erop zetten, dat rijd al een stuk beter.

oke, maar dat is denk ik net iets te tof voor een schoolbrommertje, of niet? of kan ik deze met een mooie trekvertanding ong 80 laten lopen zonder dit overtoeren te maken? sws dat het nog betrouwbaar is?
 
kenny77 3-11-2011 17:54 Print reply

Posts: 29286
Kan je prima als school brommer gebruiken.
als je dan een laagtoerige uitlaat en goede demper erop zet maakt het ook nog geen lawaai, is het zuinig en dan kan je toch een beetje mee komen in het verkeer.
 
zoef_de_haas 3-11-2011 17:56 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
ik wil wel een honda mt8 kopen, omdat ik niet meer echt zin heb met me puch door te gaan,(word wel afgemaakt, maar niet echt perfect ofzo)maar nu wil ik niet met 50 en 70cctjes om blijven prutsen, dus dacht ik aan een mt8 blok met orgineele cilinder, en 24mm carb ofzo of kleiner,85cc of 65cc ktm uitlaatje(zal dit lekker lopen? en welke kan ik dan beter nemen de 65cc of de 85cc?) en mischien later een hpi, maar trekt dit nou lekker zon orginele mt8 cilinder,of is dit heel traag, wil het liefst dat die lekker trekt top boeit me niet zo, als het maar 80 rijd ofzo,maar rijd dit vlot door deze setup?


ik rijdt zelf ook met een orgineel mt8 cilindertje met 24mm carb en suzuki rm85 uitlaat maar moet eerlijk zeggen dat het niet super hard optrekt ofzo. beter kun je dan 110/125cc cil erop zetten enzo
 
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden!
-PuchSjonnie- 3-11-2011 17:58 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Kan je prima als school brommer gebruiken.
als je dan een laagtoerige uitlaat en goede demper erop zet maakt het ook nog geen lawaai, is het zuinig en dan kan je toch een beetje mee komen in het verkeer.

ja een jongen uit mijn klas rijd ook met een mtx met 125 athena, en maakt nu ook niet echt zo veel herrie ofzo, en kan lekker meekomen met het verkeer, maar als ik hem 80/90 laat lopen met een goeie begrenzer, kunnen ze me tog niks doen? maar met een goeie trekvertanding voor hem 80 te laten lopen, trekt dit dan ook ziek hard? en als ik het blok reviceer is die dan wel betrouwbaar met die 125cc? of moet ik om het half jaar lagers vervangen
 
-PuchSjonnie- 3-11-2011 18:01 Print reply
Posts: 735
ik had ook de 100cc fast arrow gezien op motoimport, is die cilinder goeie kwaliteit en lekker vlot of kan ik dan netzogoed die 80cc gebruiken?
 
kenny77 3-11-2011 18:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
[...]

ja een jongen uit mijn klas rijd ook met een mtx met 125 athena, en maakt nu ook niet echt zo veel herrie ofzo, en kan lekker meekomen met het verkeer, maar als ik hem 80/90 laat lopen met een goeie begrenzer, kunnen ze me tog niks doen? maar met een goeie trekvertanding voor hem 80 te laten lopen, trekt dit dan ook ziek hard? en als ik het blok reviceer is die dan wel betrouwbaar met die 125cc? of moet ik om het half jaar lagers vervangen


Een honda blok, zeker het 80 blok is nogal lomp uitgevoerd.
(dus geen peperkoek)

Als je een 125 cilinder op een gereviseerd blokje zet, die niet te veel toeren maakt dan kan je jaren ermee rond tuffen.

Tuurlijk als de politie je aanhoud en ze zien dat het 125cc is ben je de lul, maarja risico van het vak.

Verder zou ik hem niet te licht vertanden , rijd niet fijn.
Als je zorgt dat hij maar 9000 max oid toeren rijd, dan loopt het ook niet hard met normalen twv en gaat het allemaal lang mee.
 
Marcooow 3-11-2011 18:02 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoef_de_haas
[...]


ik rijdt zelf ook met een orgineel mt8 cilindertje met 24mm carb en suzuki rm85 uitlaat maar moet eerlijk zeggen dat het niet super hard optrekt ofzo. beter kun je dan 110/125cc cil erop zetten enzo


rm85 uitlaat is dan ook veeel ste hoogtoerig voor een standaart mt8 cilindertje
 
faster than a bullet!
De Schout 3-11-2011 18:04 Print reply
Posts: 5326
fast arrow is niet zulke geweldige kwaliteit, al heb ik met die specifieke cilinder geen ervaring.

voor school is een compleet originele 80 set-up wel vrij ideaal vind ik. stil, zuinig, loopt 80 en doet dat ook altijd, met 2man erop, wind tegen, maakt niet uit. ori80 setupje wat netjes opgebouwd is loopt ook gewoon 20/30k km zonder er naar om te hoeven kijken. niet dat het verder heel snel is ofzo, maar voor een schoolbrommer best aardig.

en ja, de politie kan je van alles maken als ze wakker zijn... risico van het vak he
 
tune tweak fiddle bang bummer
zoef_de_haas 3-11-2011 18:22 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


rm85 uitlaat is dan ook veeel ste hoogtoerig voor een standaart mt8 cilindertje


ja maar gebruik mn mt meer voor t raggen dan school/werk (daar heb ik mn puch nu voor)
en mn tandwielverhouding is dan ook 14/50 dus hard gaat ie niet maar wel aardig wat trekkracht op hoge toeren :P
 
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden!
Tom96 3-11-2011 18:24 Print reply

Posts: 1719
Kan je vertellen dat een mt80 best lekker rijd, genoeg kracht voor op de weg.
maar verwacht er niet te veel van..
 
JB1 3-11-2011 18:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Kan je vertellen dat een mt80 best lekker rijd, genoeg kracht voor op de weg.
maar verwacht er niet te veel van..


Dat ding van jou is voor geen kut afgesteld en je hebt er nog geen 1000km mee gereden, dus wat weet jij er nou van
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paultje Pils 3-11-2011 18:41 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dat ding van jou is voor geen kut afgesteld en je hebt er nog geen 1000km mee gereden, dus wat weet jij er nou van


Als ik 10km op een brommer rijdt, ken ik de brommer ook wel hoor.
 
If you can't dodge it, ram it.
Frysk 3-11-2011 18:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoef_de_haas
[...]


ik rijdt zelf ook met een orgineel mt8 cilindertje met 24mm carb en suzuki rm85 uitlaat maar moet eerlijk zeggen dat het niet super hard optrekt ofzo. beter kun je dan 110/125cc cil erop zetten enzo


dat komt omdat een MT8 cilinder heel laagtoerig is, en jij een heel hoogtoerige uitlaat hebt.. dan past niet bij elkaar

edit : is al gezegd

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 3-11-2011 om 18:44 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 6347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved