Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #65460 - Bestaan er 4 takt "racebrommers" ?
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 8850 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
2-11-2011 15:43 |
Posts: 8608 |
Het karakter van een tweetaktmotor beperkt de cilinderinhoud. Een 500 tweetakt is een draak om mee te rijden...je kan het vermogen niet goed beheersen en op de weg overbrengen.
Een viertakt komt daarentegen pas goed tot zijn recht vanaf pakweg een paar 100 cc. Voor de lagere cilinderinhouden wordt het nooit een concurrent voor de tweetakt, qua prestaties.
Bij een viertakt is het veel eenvoudiger om de verbrandingsruimte groter te dimensioneren om de prestaties te verbeteren. Resultaat : geen viertakt race brommers op de markt.
Maar dat komt nog wel...het is een kwestie van wetgeving. Maar dan is het goedkoop tunen wel afgelopen...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
TZRBart |
2-11-2011 15:47 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Daar sla je de plank volledig mis.
Een viertakt staat juist bekend om zijn veel geleidelijkere vermogensafgift en groter bruikbaar toerengebied.
Met m'n ss (4t) kan ik bijvoorbeeld prima laag in de toeren rijden en toch nog kunnen versnellen als ik het gas opengooi. (bijvoorbeeld 10km/h in z'n hoogste versnelling). Dit hoef ik bij m'n rs (2t) niet te proberen.
Dit bericht is gewijzigd door Maup op 2-11-2011 om 15:34 uur.
Klopt, ik dacht even niet aan alle R1 motoren en F1 auto's... Ik zat met die stomme 50cc 4 takt pruttel scooters in mijn achterhoofd
|
|
|
|
RD50mx |
2-11-2011 16:29 |
Posts: 353 |
Kinroad XT50-18, 4takt, chinees, roest snel
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
TZRBart |
2-11-2011 16:59 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
roest snel
Wat een onzin, laat een frame poedercoaten, spuit het dik en je zal nooit roest krijgen... Als je iets goed doet krijg je niet snel roest, en als je het doet, kun je het beter meteen goed doen. Het heeft ook te maken met onderhoud!
|
|
|
|
rubbert |
2-11-2011 17:10 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]
Wat een onzin, laat een frame poedercoaten, spuit het dik en je zal nooit roest krijgen... Als je iets goed doet krijg je niet snel roest, en als je het doet, kun je het beter meteen goed doen. Het heeft ook te maken met onderhoud!
ja, maar zo denken de chinezen niet die dat ding bouwen....
die denken: poedercoaten is duur, veel dure verf gebruiken is duur, dus doen ze niet, en daarom roest zo'n ding snel, dôh
tenzij je er zelf wat aan doet of course
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 2-11-2011 om 17:11 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Frysk |
2-11-2011 17:13 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
ja, maar zo denken de chinezen niet die dat ding bouwen....
die denken: poedercoaten is duur, veel dure verf gebruiken is duur, dus doen ze niet, en daarom roest zo'n ding snel, dôh
tenzij je er zelf wat aan doet of course
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 2-11-2011 om 17:11 uur.
volgens mij heeft de staallegering er ook heel wat mee uit te staan.
Ik had een paar jaar terug een half kaal geschuurd MT frame achter huis liggen voor ongeveer een maandje oid.. later dat ding toch maar gespoten.
in ieder geval er zat wel roest op maar was niet echt roest dat je zegt van dat rot door.
Terwijl je bij de roest op sommige brommers van een jaartje oud al echt blaasjes in de lak ziet en en sommige stukjes plaatstaal echt krokant zijn.
chineze brommers dus ook.
|
|
giggitybyte |
|
TZRBart |
2-11-2011 18:33 |
Posts: 946 |
Ligt ook aan de voorbewerking van het staal, het oppervlak moet ietwat ruw zijn, anders gaat de verf er zo af... Ik ben nog 15, dus ik moe tnog op de fiets... Bij elke van die gazelle standaards (die grote) bladdert de verf er af na rijden door zout, ik heb hem helemaal kaalgeschuurd met een schroefmachine op lucht met een borstel... Daarna gespoten, en er is niks aan te zien! (na inmiddels al meer dan een jaar gebruik)
|
|
|
|
Cas DT |
2-11-2011 18:41 |
Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Ligt ook aan de voorbewerking van het staal, het oppervlak moet ietwat ruw zijn, anders gaat de verf er zo af... Ik ben nog 15, dus ik moe tnog op de fiets... Bij elke van die gazelle standaards (die grote) bladdert de verf er af na rijden door zout, ik heb hem helemaal kaalgeschuurd met een schroefmachine op lucht met een borstel... Daarna gespoten, en er is niks aan te zien! (na inmiddels al meer dan een jaar gebruik)
Dat hebben alle gazelle standaards.. Maar vanaf 2012 zit er een nieuw model op.
[/fulltimefietsmonteurmodus]
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
wesselvdb |
10-11-2011 21:19 |
Posts: 158 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
TZR 4 takt 50cc... Kan bijna niet, 4 takt heeft een veel beperkter toerengebied, dus kun je met een brommer niet veel omdat je dan te veel moet gaan schakelen lijkt me... En een tzr is al een redelijk zware brommer, de mijne weegt meer dan de Aprilia SX50 2007 van mijn broer...
Dit bericht is gewijzigd door TZRBart op 2-11-2011 om 15:05 uur.
zelfs mijn chinese 4 takt blok maakt 11k toeren in z'n hoogste vernelling, rijd dan wel wind mee, tegen is namelijk ongeveer 10k
dit zelfs met 'n snelheid van 60km/h
oh, en dit is enveel als m'n 2 takt tzr, alleen rijdt die 85...
Dit bericht is gewijzigd door wesselberg op 10-11-2011 om 21:22 uur.
|
|
Interesting |
|
wesselvdb |
10-11-2011 21:20 |
Posts: 158 |
oh en btw ik verkoop 'm zodra ik de uitlaat heb afgemaakt en nog wat ander dingen aan heb gedaan
|
|
Interesting |
|
Dit topic is 8850 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|