mxbeunking |
2-11-2011 8:04 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 3plis
de titel zegt het
wat bedoel je precies met 'racebrommers'? voor de brommersprints? of gewoon een 4takt brommer op de weg? Honda ss50?
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-11-2011 8:09 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
3plis |
2-11-2011 8:51 |
Posts: 2 |
Dan heb ik het bijvoorbeeld over een Yamaha TZR50
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
2-11-2011 9:03 |
Posts: 8591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 3plis
Dan heb ik het bijvoorbeeld over een Yamaha TZR50
Dat is een tweetakt.
Nee ik ben bang dat dat niet bestaat in viertakt.
Als je 18 bent, kan je bvb. wel een Honda CBR125 overwegen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
4takker |
2-11-2011 9:05 |
Posts: 2395 |
de honda monkey'en honda zb modellen worden vaak om gebouwd tot race brommer. maar veel daar van zien niet eens het circuit.
er word in europa ook geracet met die dingen maar hoe die cup heet dat weet ik niet.
maar ik kan je al wel vertellen dat die blokken waar mee geracet worden niet goedkoop zijn. de standaard koppelingen van een ss die spatten uit elkaar boven de 12000 toeren. de 5 en 6 bakken zijn voor het mooie de tandwielen te dun. die willen ook wel overlijden door het vermogen.
en bij de hele snelle blokken die gebben nog wel eens last van gebroken kleppen. met andere woorden als je met de honda 4takt blokken wil gaan racen denk ik dat je nog wel een 8 bijbaantjes kan nemen om het te financieren. voor een kan en klaar race blok betaal je tussen de 1000 en 7000 euro afhankelijke wat je wil hebben. standaard race spul of dohc, droge koppeling, 6bak, teur met acceleratiepomp en ga zo maar even door.
hier wat 4takt race dingen http://www.rockanje-racing.nl/index.htm
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 2-11-2011 om 9:09 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Frysk |
2-11-2011 9:13 |
Posts: 34928 |
Ik denk dat hij gewoon een viertakt schakelbrommer met kuip bedoeld.
|
|
giggitybyte |
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-11-2011 9:40 |
Posts: 6717 |
bij mijn weten niet fabrieksaf. er is hier wel zo'n gast die een 4t blokje in z'n tzr heeft gehangen.
maar waarom zou je 4t 50 in een racemodel willen?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
tinustussengas |
2-11-2011 9:48 |
Posts: 82 |
Volgens mij heeft HONDA in de jaren 60-70 geracet met een 50 cc 4takt maar deze zijn volgens mij NIET als straat machine op de weg gekomen.wel bestaat er een 50cc diesel brommer het merk is mij ontschoten
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-11-2011 9:51 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
Volgens mij heeft HONDA in de jaren 60-70 geracet met een 50 cc 4takt maar deze zijn volgens mij NIET als straat machine op de weg gekomen.wel bestaat er een 50cc diesel brommer het merk is mij ontschoten
als je dat merk te binnen schiet wil ik het graag horen. 50cc diesel ben ik een hele tijd wezen zoeken
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
4takker |
2-11-2011 10:00 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
als je dat merk te binnen schiet wil ik het graag horen. 50cc diesel ben ik een hele tijd wezen zoeken
ik denk dat hij lohmann diesel bedoelt.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-11-2011 10:04 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
ik denk dat hij lohmann diesel bedoelt.
oke, ik kende alleen het motortje, wist niet dat ie onder een fiets zat.
lijkt me wel een tof ding btw.
zal ook een beste bult vermogen uit te halen zijn voor maar 18cc
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
2-11-2011 10:17 |
Posts: 29286 |
50cc 4 taktje.
Leuke brommer, moet je wel een dikke beurs hebben...
|
|
|
|
PRO TUNING |
2-11-2011 10:23 |
Posts: 4000 |
Je bedoelt dus waarschijnlijk een 4-takt met " race " uiterlijk, want
bij gelijke cilinder inhoud zal een 2-takt altijd meer vermogen kunnen leveren.
Kijk maar in de motorsport b.v. Motocross
250 cc 2-takt en 450 cc 4-takt leveren alle twee ± 55 pk.
|
|
|
|
4takker |
2-11-2011 10:29 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
afbeelding
50cc 4 taktje.
Leuke brommer, moet je wel een dikke beurs hebben...
idd een honda dream (cb50V of W de R is niet straat legaal)4000 euro betaal je al voor zoon ding dan zit er niet eens een kenteken op en ook geen kuip.
denk als je een 6000 op tafel legt dat je er 1 met kuip en bromfiets kenteken hebt.
deze zal niet te koop zijn. maar zo ziet dat er uit met vollekuip
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je bedoelt dus waarschijnlijk een 4-takt met " race " uiterlijk, want
bij gelijke cilinder inhoud zal een 2-takt altijd meer vermogen kunnen leveren.
Kijk maar in de motorsport b.v. Motocross
250 cc 2-takt en 450 cc 4-takt leveren alle twee ± 55 pk.
zeg dan ook even het koppel er bij.
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 2-11-2011 om 10:31 uur.
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 2-11-2011 om 10:32 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Maup |
2-11-2011 10:44 |
Posts: 4353 |
Als het je alleen om het uiterlijk gaat dan zou je bijvoorbeeld een ss kunnen kopen en daar een kuipje om kunnen knutselen:
Ziet er best leuk en sportief uit.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|