Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - snel schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65456 - snel schakelen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fonsie2 1-11-2011 19:32 Print topicpost
Posts: 468
hallo daar! ,

ik ben hier nieuw en zou graag willen weten hoe ik egt supersnel kan schakelen omdat het mij op 1 of andere manier niet wil lukken ik rij met een AM6 blok

BVD
 
if it aint dutch it aint much

ikkejw 1-11-2011 19:33 Print reply

Posts: 9886
koppeling niet gebruiken
am6 blok niet gebruiken
 
Preserve nature - Always wear a helmet
tsx-elite 1-11-2011 19:34 Print reply

Posts: 1798
met een vario, gewoon lomp en onbenullig door trappen zonderkoppeling
 
shut up muttley
fonsie2 1-11-2011 19:34 Print reply
Posts: 468
ik weet het dat ze hier een beetje tegen am6 zijn maar daar heb ik nu niks aan!
 
if it aint dutch it aint much
fonsie2 1-11-2011 19:34 Print reply
Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-cross
met een vario, gewoon lomp en onbenullig door trappen zonderkoppeling

is dat niet slecht? voor het blok en bak?
 
if it aint dutch it aint much
Floris-tsx 1-11-2011 19:35 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
hallo daar! ,

ik ben hier nieuw en zou graag willen weten hoe ik egt supersnel kan schakelen omdat het mij op 1 of andere manier niet wil lukken ik rij met een AM6 blok

BVD


oefenen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
[...]

is dat niet slecht? voor het blok en bak?


ik heb wel eens gehoord dat je am6 sws niet moet gebruiken, want dat is beter dan dat je het wel gebruikt. laat staan dat je het gebruikt op de manier die niet voorgeschreven staat.



Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 1-11-2011 om 19:36 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
tsx-elite 1-11-2011 19:35 Print reply

Posts: 1798
dat is slecht jah dat lomp doortrappen. maar het schakelen gaat wel iets sneller
 
shut up muttley
fonsie2 1-11-2011 19:36 Print reply
Posts: 468
wat is jullie methode dan of schakelen jullie ook niet snel?
 
if it aint dutch it aint much
Floris-tsx 1-11-2011 19:38 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
wat is jullie methode dan of schakelen jullie ook niet snel?


waar de fuck gaat dit over.

wat is 'snel' ? ik rij gewoon met mijn brommer en schakel gewoon rustig.
soms snel, ligt eraan wat de verkeerssituatie is. als ik hard op een bocht afrijd en laat rem, schakel ik ook snel terug etc etc.

wat jij wil is gewoon een schakellesje, maar daarvoor moet je gewoon door naar youtube.

snel schakelen is niet stoer of zo
 
Iedereen kan professioneel worden
JB1 1-11-2011 19:38 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
koppeling niet gebruiken
am6 blok niet gebruiken


Hahaha, kwootwaardig
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
fonsie2 1-11-2011 19:39 Print reply
Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


waar de fuck gaat dit over.

wat is 'snel' ? ik rij gewoon met mijn brommer en schakel gewoon rustig.
soms snel, ligt eraan wat de verkeerssituatie is. als ik hard op een bocht afrijd en laat rem, schakel ik ook snel terug etc etc.

wat jij wil is gewoon een schakellesje, maar daarvoor moet je gewoon door naar youtube.

snel schakelen is niet stoer of zo

okee srry
 
if it aint dutch it aint much
ChielTZR 1-11-2011 19:41 Print reply

Posts: 6016
1e tipje.. koppeling niet helemaal inknijpen, maar zover dat ie ontkoppelt.

verder zou ik het als ik jou was rustig gaan oefenen en dan steeds sneller als het je goed lukt. en dat raggen heeft niemand wat aan en de boel gaat gewoon sneller kabot.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
j0ren 1-11-2011 19:43 Print reply

Posts: 1298
Je moet het jezelf gewoon leren. En ook moet je timing precies goed zijn, anders schakel je mis.

de koppelingshendel moet je ook niet helemaal inknijpen, maar gewoon zover dat hij wel koppelt. Ook draai ik mn gas niet helemaal dicht tijdens het schakelen.

Ik mag van mezelf wel zeggen dat ik redelijk snel schakel. Maarrrrr of het goed is voor je blok is wat anders.
En langzaam schakelen heeft zo ook wel zijn charmes
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 1-11-2011 19:44 Print reply

Posts: 14881
Gewoon langzaamaan beginnen.
Op de motor kan ik nu opschakelen zonder koppeling, op de MT nog nooit geprobeerd
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 1-11-2011 19:45 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Je moet het jezelf gewoon leren. En ook moet je timing precies goed zijn, anders schakel je mis.

de koppelingshendel moet je ook niet helemaal inknijpen, maar gewoon zover dat hij wel ontkoppelt. Ook draai ik mn gas niet helemaal dicht tijdens het schakelen.

Ik mag van mezelf wel zeggen dat ik redelijk snel schakel. Maarrrrr of het goed is voor je blok is wat anders.
En langzaam schakelen heeft zo ook wel zijn charmes


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
BenjaminDG 1-11-2011 19:45 Print reply

Posts: 4605
Tja zonder koppeling 'lijkt' sneller.

Is ook een beetje sneller in de lage en middelhoge toeren, maar wanneer je echt goed doorblaast zit je met een schok in je bak waardoor je eigenlijk trager schakelt dan met koppeling.

De truuk is om dan de koppeling half in te knijpen, dit zou de schok moeten voorkomen.

O ja als je wil schakelen zonder koppeling met je de versnellingspook onder druk zetten en een klein beetje gaslossen, dan schiet hij er zo in zonder schokken.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 6007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved