Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momenteel radeloos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65449 - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momente...
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 20890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 29-1-2012 1:05 Print reply

Posts: 1178
Ik zit nu ook op marktplaats een beetje te dromen, airsal cilinder zie je namelijk al voor een paar knaken op mp. En een roterende inlaat lijkt me nu zelfs wel te doen, maar het orginele gaat dan compleet van het blok af. Maar dat lijkt me ook een tof project, die yz80 met roterende inlaat! Maar hebben smalle tap kreidler's niet ong. dezelfde steek draadeinden? Ik zag laatst dat foekema daar toch nog redelijke kanalen uit haalde. Ach, en dan heb je het thermische gezeur weer. Misschien maar gewoon een ander blok voor de volgende keer ja.
 
dirktimmer 29-1-2012 3:23 Print reply

Posts: 1737
kreidler cilinder schuif je zo op een dt blok dacht ik, net als een puch cilinder

edit:
lees net wat meer,
de vork van een lc2 past niet in mx, van lc1 wel dacht ik.
er past eigenlijk bijna niets van lc2 naar mx.

probeer de lc2 gewoon weer lopend te maken, nieuwe zuiger/cilinder, of cilinder honen+zuiger. ding moet je voor 100-150 euro weer netjes lopend hebben als er voor de rest niets gaar is.

en voor je mx, je had me al geinboxed, tis nu wat zekerder, ca 15 februari ben ik terug

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 29-1-2012 om 3:37 uur.
 
Mark300 29-1-2012 10:39 Print reply
Posts: 440
@Dirk

LC2 is alweer verkocht, kreeg een beter aanbod.
Winkel in Schiedam doet met Yamaha brommers, en zorgt voor mij voor een DTR ontsteking. Dus ik ben voorzien
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 29-1-2012 11:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik zit nu ook op marktplaats een beetje te dromen, airsal cilinder zie je namelijk al voor een paar knaken op mp. En een roterende inlaat lijkt me nu zelfs wel te doen, maar het orginele gaat dan compleet van het blok af. Maar dat lijkt me ook een tof project, die yz80 met roterende inlaat! Maar hebben smalle tap kreidler's niet ong. dezelfde steek draadeinden? Ik zag laatst dat foekema daar toch nog redelijke kanalen uit haalde. Ach, en dan heb je het thermische gezeur weer. Misschien maar gewoon een ander blok voor de volgende keer ja.


Ik snap wel dat je met een "origineel" ogend blok zoveel mogelijk eruit wil halen, dat is ook zeker mooi.
Maarja jouw RD is voor de rest ook niet meer echt origineel ogend.

Maar ik ben al benieuwd wat je huidige blokje gaat doen, zal vast ook prima zijn.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-1-2012 om 11:35 uur.
 
markRD 30-1-2012 16:10 Print reply

Posts: 1178
We zullen het zien ja. En je hebt daar misschien ook helemaal gelijk in ja. Ik denk ook dat ik de volgende keer een kawasaki blok neem. Deze heeft al 6 versnellingen, recht vertand primaire tandwielen, erg ver uit elkaar staande tapeinden en mooie spoelkanalen. Ook kan hier zo een derbi 90mm drijfstang in. Dat dus in combinatie met een mooie cilinder bus lijkt me wel wat. Uiteraard ook allemaal 50cc.
 
kenny77 30-1-2012 17:57 Print reply

Posts: 29286
AR50?

Mhh dat vind ik persoonlijk dan wel weer jammer voor onder een yamaha.

Mocht je een yz80 onderblok te pakken kunnen krijgen.
Een honda CR50 cilinder ombouwen naar vlinderpoort en dan heb je ook een leuke cilinder.
Met een iets langere drijfstang kan je een alu plaat op het blok schroeven en dan daar weer de tapeindes voor de cr50 cilinder in maken.
En dan icm een italjet waaier cilinderkop, dat is ook best een leuk 50cc AC blokje.




 
markRD 30-1-2012 18:33 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
AR50?

Mhh dat vind ik persoonlijk dan wel weer jammer voor onder een yamaha.

Mocht je een yz80 onderblok te pakken kunnen krijgen.
Een honda CR50 cilinder ombouwen naar vlinderpoort en dan heb je ook een leuke cilinder.
Met een iets langere drijfstang kan je een alu plaat op het blok schroeven en dan daar weer de tapeindes voor de cr50 cilinder in maken.
En dan icm een italjet waaier cilinderkop, dat is ook best een leuk 50cc AC blokje.

afbeelding

afbeelding



Dat is zeker een leuk setje ja! Maar ik zou dan wel een complete Kawasaki pakken, geen blokken wisselen. De RD is straks toch echt een keer klaar, dan kom ik er ook echt nooit meer aan! Dan blijf je aan de gang! Dan gaat hij met een doek erover staan wachten op mooie zomerdagen en toerritten. Ik heb hem nu ook al dik 2 jaar niet meer gebruikt.
 
kenny77 30-1-2012 19:17 Print reply

Posts: 29286
Ow oke

Een complete kawa is ook zeker leuk
En inderdaad rijden is ook leuk
 
markRD 30-1-2012 19:51 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ow oke

Een complete kawa is ook zeker leuk
En inderdaad rijden is ook leuk



Inderdaad!
En ik hoop stiekem starks op 14pk uit de nieuwe cilinder. Dus dat moet toch erg leuk rijden, in maart staat hij als het goed is op de testbank met 3 verschillende uitlaten en twee verschillende binnenkopjes! We zullen het zien!
 
Mark300 26-3-2012 22:59 Print reply
Posts: 440
Eindelijk

Lange trip geworden, uiteindelijk bleek er in de bedrading iets fout te zitten en de ontstekingsspoel en contactpunten gaar te zijn.

Ook werkte de 2de versnelling niet.
Nu een ander frame en blok, wat deeltjes overgezet en nu samen gevoegd tot 1 leuke brommer.

Blokje is nog onversleuteld, en draait netjes.
Hoop volgende week het kenteken binnen te hebben, en dat ik er dan met dit heerlijke weer op kan rijden.

Net eventjes een filmpje gemaakt, wel in het donker en het stelt weinig voor maar dit is toch wel het minste wat ik kan doen voor jullie hulp:
http://www.youtube.c...LiUvIrTH-M_EMIT9NAQ=

Alleen nog eventjes het achterlicht werkend maken, en de knipperlichten minder snel laten knipperen en het zal hopelijk veel plezier bieden
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 26-3-2012 23:18 Print reply

Posts: 29286
mooi dat hij het doet!!
loopt fijn
 
Mark300 26-3-2012 23:21 Print reply
Posts: 440
Jups, zeker voor een brommertje waar het verzekeringplaatje uit 1990 nog opzat.

Kan er dus vanuit gaan dat ie de laatste 22 jaar weinig kilometertjes gemaakt heeft
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 26-3-2012 23:25 Print reply

Posts: 29286
haha inderdaad
 
Mark300 26-3-2012 23:49 Print reply
Posts: 440
Binnenkort met me Pa kijken of we kunnen meedoen aan de Holder-de-Poldertoch in Rosmalen.

Zal geen straf zijn om daarmee aan te deelnemen.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless

Dit topic is 20890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved