Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momenteel radeloos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65449 - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momente...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RD50mx 16-1-2012 11:06 Print reply
Posts: 353
nieuwe zuiger d'r in en gaan? zijn die plastic delen +tank eigenlijk uitwisselbaar met de rd50mx? wel balen in ieder geval!
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Mark300 16-1-2012 11:12 Print reply
Posts: 440
Nouja, cilinder heeft ook op zijn donder gehad.
Zit ook geen vlees meer op om te honen.

Tank is iig niet uitwisselbaar, idem voor zadel.

Zijkapjes weet ik niet, daar heb ik niet naar gekeken.
Frame is ook compleet anders, schokbreker ook.

Enigste wat eigenlijk wel zou passen zijn de wielen en de voorvork.
Zit nog te twijfelen om de voorvork over te zetten, die van de RD80 is een stuk steviger en de schijfrem is een behoorlijk stuk groter.

Ach, voor een paar euro weer een berg informatie wijzer
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 16-1-2012 15:04 Print reply

Posts: 1179
Er is nog geen man overboord! Wil je eens kijken of het vliegwiel past? En of de grondplaat tussen de orginele nokjes valt in je 50cc blok? Ik gok dat dit wel gewoon past. Als de grondplaat dan ook tussen de nokjes van 50cc blok valt hoef je alleen de gaatjes op de goede plaatsen te boren en de elektronica aan te sluiten. En dit is makkelijk omdat je het oude blok hebt, als je hiervan het dode punt op zoekt en daarna kijkt waar de pickup staat kun je hem identiek op de 50 monteren. Ik zou daar nog heel even naar kijken als ik jou was!
 
kenny77 16-1-2012 18:06 Print reply

Posts: 29286
Klopt Mark!

Bij mij stond er geen merktekens op de grondplaat en vliegwiel, dus kon ik er niet achter komen hoe het op een MX blok moest.
Maar met een compleet blok moet dat inderdaad wel lukken.


Verder past de ontsteking er zo op, moet inderdaad alleen verdraaid worden.
 
Mark300 16-1-2012 19:11 Print reply
Posts: 440
Hmm, das beter nieuws.

Hoop van de week nog even tijd te hebben om dat na te kijken, maar zal denk ik niet eerder dan donderdag zijn.

Handig joh forums
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Mark300 28-1-2012 15:32 Print reply
Posts: 440
Heb hem weg gebracht naar iemand in de buurt die graag mijn RD80 wou hebben, en als prijsje repareert hij dan mijn RD50 met een DTR ontsteking.

Hij belde mij van de week dat de originele ontsteking vonkt, wat er aan de hand was wordt mij maandag duidelijk.

Maandag daar rijdend maken( carbu schoonmaken etc..) en dan hopelijk ASAP naar huis ermee rijden

Nog wel een klein vraagje:
Het oliepompje op de RD, hebben jullie die eraf gesloopt, of gewoon (werkend) laten zitten?

Ik vertrouw dat soort techniek eigenlijk niet, ben meer een voorstander van mengsmering.

Als ik de kabel van de oliepomp losgooi, en gooi gewoon mengsmering in de tank. Loopt hij dan gewoon goed, of vernachel ik dan wat?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 28-1-2012 19:48 Print reply

Posts: 1179
Ik zou hem laten zitten! Je hebt er meer gemak van dan je denkt. Bij mijn Yamaha heeft de oliepomp altijd goed gewerkt. Je kunt natuurlijk gewoon eerst even mengsmering in de tank gooien. De oliepomp even ontluchten en even controleren of hij werkt. Als hij het goed doet zou ik hem zeker laten zitten.

Maar mooi dat hij het straks toch doet! Veel plezier ermee. Ik heb ook weer moed gekregen om mijn yz80 ontsteking op een yamaha werkend te maken.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 28-1-2012 om 20:01 uur.
 
Mark300 28-1-2012 20:14 Print reply
Posts: 440
Omdat bij Honda's namelijk de oliepomp onbetrouwbaar is, en ik eigenlijk geen idee of dit bij Yamaha ook het geval is.

Maar nu dan een stomme vraag:
Oliepomp ontluchten, doe je dat door gewoon te rijden of bestaat er een andere procedure voor?

Maar leuk dat jij ook weer moed krijgt. Binnenkort wordt het weer zomer en er zijn weinig dingen zo fijn als een stukkie rijden
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 28-1-2012 20:23 Print reply

Posts: 29286
Mooi dat de RD aan de loop wordt gebracht!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik heb ook weer moed gekregen om mijn yz80 ontsteking op een yamaha werkend te maken.



heb je deze yz ontsteking?



ik heb die op mijn rd en dt gehad, maar gaf geen vermogen winst tov dtr ontsteking bij mij.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-1-2012 om 20:25 uur.
 
RD50mx 28-1-2012 20:59 Print reply
Posts: 353
mijn RD-oliepomp werkt prima, dus ik zou zeggen mooi laten zitten
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
markRD 28-1-2012 21:01 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mooi dat de RD aan de loop wordt gebracht!

[...]

heb je deze yz ontsteking?

afbeelding

ik heb die op mijn rd en dt gehad, maar gaf geen vermogen winst tov dtr ontsteking bij mij.


Hij lijkt er iid sterk op, maar ik had hem al bij je afgekeken! Jij hebt volgens mij nog een nokje bovenop het rotor en een paar gaten zijn iets gedraaid. Maar ik wacht nog steeds op het slijpen van mijn projectkrukassen, dus tijdens het wachten ben ik met wat anders aan het werk. Ook heb ik nog een malossi CDI, een Aerox CDI en een orginele CDI om daarop te proberen.
 
kenny77 28-1-2012 22:04 Print reply

Posts: 29286
ow oke
 
Mark300 28-1-2012 22:49 Print reply
Posts: 440
Nog meer interessante info van jullie 2

Maar iemand voor deze?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300

Maar nu dan een stomme vraag:
Oliepomp ontluchten, doe je dat door gewoon te rijden of bestaat er een andere procedure voor?



 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 28-1-2012 22:54 Print reply

Posts: 1179
Je laat de het pompje even doorlopen doormiddel van een schroefje op het pompje zelf. Als er geen bubbeltjes in de slang zitten dan zit je goed.


@Kenny:
Wat denk jij kenny, een airsal vlinderpoort cilinder van een derbi/minarelli afdraaien en die bus in een aluminium cilinder van een yamaha persen, uiteraard naar timen van de poorten. Goed idee?

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 28-1-2012 om 22:58 uur.
 
kenny77 28-1-2012 23:47 Print reply

Posts: 29286
mhh dat is een idee, maar dan ben je nog erg beperkt met het vlees rondom de kanalen, dat is het grote minpunt van zo'n rd blokje.


zou het niks voor je zijn om een alu plaat op het carter te maken en dan met oud 80cc cross cilinders te gaan werken?
enigste "nadeel" dat je dan waterkoeling hebt.

ideaal blokje in mijn gedachte is: yz80 ac onderblok, lange slag krukas, bewerkte yz85 cilinder, roterende inlaat, maarja dat zal wel een droom blokje blijven.
 

Dit topic is 20905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved