Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momenteel radeloos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65449 - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momente...
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 9-1-2012 16:26 Print reply

Posts: 1178
Ja, als jij een mooie onsteking op de kop kunt tikken, dan kun je er ook gewoon een CDI en een bobine los bij kopen op de hoek van de straat. Ik zou kijken of je de hele set kunt krijgen, maar mocht dat niet lukken kan het altijd anders. Succes! Met het aansluiten kunnen we hier op het forum redelijk helpen geloof ik. kenny, ik en RikDT50MX hebben er geloof ik alle drie één aangesloten op een onze eigen Yamaha's, dus daar moeten we uit kunnen komen. Succes!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-1-2012 om 16:27 uur.
 
Mark300 9-1-2012 16:27 Print reply
Posts: 440
Was al wat topics tegen gekomen over het aansluiten, daar maak ik me het minste zorgen over.

Eentje vinden gaat wat moeilijker worden vrees ik.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
RR89 10-1-2012 12:38 Print reply

Posts: 327
misschien kunnen ze je helpen bij oldtimerdelen in Rotterdam

haal eerst een nieuwe bougie

ik heb nog niet gelezen dat je de contactpunten daadwerkelijk heb gesteld op 0.4 mm

kijk dan eens of ie vonkt als je alleen je bougiekabel, dus zonder dop, tegen je cilinderkop houd

een MT heeft een cdi ontsteking waarbij de vonk in somige gevallen erg sterk is.
Spullen uitwisselen met je RD is een beetje appels met peren vergelijken

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 12-1-2012 om 18:30 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Mark300 10-1-2012 12:47 Print reply
Posts: 440
Bedankt voor je hulp, maar:

Bougiedop en bougie zijn werkend getest op de MT.
Dat kan je gewoon uitwisselen

Contactpunten staan ongeveer goed, misschien niet exact 0.4mm maar het komt wel heel dichtbij.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Mark300 13-1-2012 20:04 Print reply
Posts: 440
Even een vraagje.

Heeft een RD80 hetzelfde onderblok als een RD50?
Bedoel dan qua slag enzo.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
RD50mx 13-1-2012 20:19 Print reply
Posts: 353
RD80 heeft een andere slag dacht ik... verder is 't onderblok dacht ik redelijk gelijk (behalve aantal versnellingen/koppelingsplaten) , voor details kun je Kenny's antwoord afvragen.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-1-2012 20:31 Print reply

Posts: 1558
nope, onderblok is anders. bak en koppeling zijn wel uitwisselbaar. dt/rd 80 heeft de tapeinden verder uitelkaar en een andere slag. de ophangpunten aan de onderblokken zijn wel gelijk. je kan een 80 blok in een 50 frame hangen.
 
I Can Play With Madness
Mark300 13-1-2012 20:56 Print reply
Posts: 440
Hmm, das mooie info.
Ontsteking past ook.

Morgen dus kijken bij een RD80
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-1-2012 21:02 Print reply

Posts: 1558
Als je een mooi lopend 80 blok kan krijgen kun je ook net zo goed overwegen om het hele blok over te zetten. Heb jij nog veel last van rollerbanken in de buurt?
 
I Can Play With Madness
Mark300 13-1-2012 21:13 Print reply
Posts: 440
Ja, toevallig dinsdag nog op geweest met de MT -_-.


 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 13-1-2012 22:38 Print reply

Posts: 1178
Het verschil tussen de een set 80cc carters en 50cc zoals op de RD's zijn alleen de spoelkanalen en de tapeindafstand. De carterruimte zelf is identiek, net zoals de rest van het blok. Ook hierin kan Kenny het wellicht even bevestigen. De krukas is dan ook zo uit te wisselen. Een 80cc blok heeft een 42mm slag. Dus het bigend is gewoon 1mm naar buiten geplaatst en de spoelkanalen en tapeinden zijn verplaatst om een boring van geloof ik 49mm kwijt te kunnen. Qua ontsteking maakt dit geloof ik niet uit bij de gangbare, RD80MX en DT80 modellen.

EDIT:

Je bedoelt niet deze he?

http://fietsen-bromm...click=1#photoGallery

Want ik denk niet dat deze zo pasklaar is als een DTR ontsteking. Al lijkt hij er wat spoelen betreft wel op.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 13-1-2012 om 22:43 uur.
 
Mark300 13-1-2012 23:01 Print reply
Posts: 440
Top info weer.

Is niet die, ik heb zelf een Gezocht advertentie op MP staan, en op die manier werd ik benaderd door een man uit het dorp verderop die een RD80 zonder kenteken met papieren heeft staan.

Morgen ff kijken.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Mark300 14-1-2012 18:07 Print reply
Posts: 440
De RD80 gekocht.

Hij vonkt wel, alleen zit de carbu dicht.
Ik kan dus van de week eraan verder werken
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 14-1-2012 20:56 Print reply

Posts: 1178
Toch een normale contactpunten ontsteking geworden?
 
Mark300 14-1-2012 22:30 Print reply
Posts: 440
Kon deze overnemen voor de prijs waar je normaal een DTR ontsteking voor heb.
En hier zit dan ook nog een 80cc blok, 18mm Mikuni, zware voorvork. 7kW bij 6.000RPM volgens de (duitse) papieren

Misschien in een later stadium alsnog een elektronische ontsteking, maar wil er ook graag eens mee rijden.

EDIT:
Gallery aangemaakt met foto's.

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 14-1-2012 om 23:34 uur.

Grr, met me stomme kop niet geheel opgelet.
RD80LC2 was het, dus met een elektronische ontsteking die dus niet goed staat.

Heb ik niets aan, en de vorige eigenaar heeft de boel nog geluld ook met lopend weggezet, 7 dikke krassen in de zuiger

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 15-1-2012 om 19:09 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless

Dit topic is 20889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved